Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Raliul Dakar 2007 – Rezultate etapa a 10-a

Volkswagen a încheiat pe locurile trei şi cinci graţie lui Miller şi lui Sainz

Vokswagen a încheiat cea de-a zecea etapa a Raliului Dakar – ajuns la ediţia a 29-a – pe poziţiile a treia, respectiv a cincea. Mark Miller/ Ralph Pitchford (SUA/ Africa de Sud), clasat al şaselea la general – cea mai bine plasat echipaj Volkswagen -, a înregistrat cel mai bun rezultat al lor prin ocuparea locului al treilea. De-a lungul celor 400 kilometri ai buclei prin savana din jurul oraşului Nema (Mauritania), cei doi vorbitori de engleză au fost mai lenţi cu numai 1:49 minute faţă de câştigătorul zilei, Nasser Al-Attiyah (Qatar/ BMW). Treapta a doua a podiumului a fost ocupată de japonezul Hiroshi Masuoka (Mitsubishi).

Doi dintre piloţi oficiali Volkswagen – Carlos Sainz (Spania) şi Giniel de Villiers (Africa de Sud) – au început o cursă de urmărire demnă de toată lauda. Ambii au încheiat ziua de luni cu ajutorul camioanelor de asistenţă care i-au tractat până la bivuac, ceea ce a dus la pierderi importante de timp. Ambele maşini au avut probleme la motor – în ambele cazuri a fost vorba de o defecţiune a colbutorului din sistemul de distribuţie. Un efort remarcabil al mecanicilor, care au lucrat toată noaptea, a făcut ca ambele maşini să fie gata pentru a lua statul în etapa de marţi. Carlos Sainz şi navigatorul francez Michel Périn au avut poziţia a zecea la start şi au încheiat pe locul al cincilea, în ciuda faptului că au trebuit să ruleze în praful ridicat de cei dinaintea lor. În clasamentul general, condus de francezul Stéphane Peterhansel (Mitsubishi), echipajul Sainz/ Péerin ocupă locul al zecelea.

Giniel de Villiers şi Dirk von Zitzewitz au încheiat pe poziţia a 14-a. Din cauza reparaţiilor care s-au prelungit până spre dimineaţă, cei doi au luat startul cu o întârziere de 22 minute şi au sosit la numai 23m50s în spatele învingătorului. Acum, cei doi se află pe poziţia a 12-a în irarhia generală, în timp ce echipajul Carlos Sousa/ Andreas Schulz (Team Lagos) se menţine pe locul al şaptelea.

Veşti din bivuacul Volkswagen

  • Urări de bine în deşert: Portughezul Carlos Sousa, care a împlinit 41 de ani la 16 ianuarie, a fost felicitat de toată lumea. Navigatorul Andreas Schulz a fost printre primii care i-au urat "La mulţi ani". Ernst Moser, directorul Phoenix Sport, a făcut-o însă prea târziu. "M-am trezit devreme, însă Carlos plecase deja în etapa a zecea", a explicat el. Directorul echipei Volkswagen şi ceilalţi membri ai grupării germane l-au felicitat după-amiază, când Sousa a primit un tort din partea colegilor.
  • Schimb de noapte la Volkswagen: După ce prototipul Race Touareg 2 al lui Carlos Sainz a ajuns la bivuac, tractat de camion, la ora 21.45, iar cel al lui Giniel de Villiers a ajuns abia la ora 23.00, echipa Volkswagen s-a văzut pusă în faţa unei curse contracronometru. Cureaua de distribuţie a motorului de la maşina lui Carlos Sainz a rupt un dinte, ca urmare a defectării colbutorului, motiv pentru care s-a decis refacerea completă a propulsorului şi înlocuirea chiulasei. Şi la prototipul pilotat de Giniel de Villiers s-a schimbat o chiulasă, după ce ruperea colbutorului a spart capacul şi uleiul a sărit pe turbocompresorul încins. "Daunele produise de incendiu în baia motorului au fost mai mari decât s-a anticipat", a spus Donatus Wichelhaus, director de dezvoltare a motoarelor la Volkswagen Motorsport. "Am înlocuit toate furtunele şi conducetele pentru apă, lichid de frână, ulei hidraulic şi combustibil, precum şi mai multe cabluri electrice."
  • Pauză pentru echipă: Etapa Nema – Nema a oferit echipei Volkswagen Motorsport posibilitatea de a se odihni un pic mai mult după o noapte de muncă. Întrucât bivuacul de la Nema a fost strâns abia miercuri, 17 ianuarie, membrii echipei au putut profita pentru un somn prelungit.

Clasament după etapa 10, Nema – Nema (Mauritania); PS 10 366 km/ total 400 km
1. Stéphane Peterhansel/Jean-P.Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 37h35m19s
2. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +9m56s
3. Jean-Louis Schlesser/Arnaud Debron (F/F) Schlesser Buggy +1h30m50s
4. Nasser Al-Attiyah/Alain Guehennec (QT/F) BMW X3 +2h00m13s
5. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution +2h12m04s
6. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/RSA) Volkswagen Race Touareg 2 +2h14m07s
7. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 +5h20m47s
8. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer H3 +6h52m54s
9. Stéphane Henrard/Brigitte Becue (B/B) Buggy Volkswagen +7h40m21s
10. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 +7h45m59s
12. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 +8h28m19s

Sursa: Porsche Romania

Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 18.1.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.