Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Punct de turnura pentru SKODA: Federatia Internationala de Automobilism FIA da unda verde

pentru Fabia R 5

› Federația Internațională de Automobilism FIA omologhează noua mașină de raliu a mărcii ŠKODA
› Welsch: ”Acum putem dovedi cât de bună este noua noastră mașină de raliu”
› Modelul Fabia de succes, din producția de serie, reprezintă baza pentru noua mașină de raliu

Punct de turnură pentru ŠKODA: autoritatea cea mai importantă din motorsport, Federația Internațională de Automobilism FIA, a dat undă verde noii ŠKODA Fabia R 5. După succesul omologării, noua mașină de raliu poate continua acum, pe rutele de raliu din lume, povestea de succes de 114 ani în motorsport a producătorului ceh. Fabia R 5 are la bază noul model Fabia aflat în producția de serie a mărcii ŠKODA și este succesorul modelului Fabia Super 2000, care este până în prezent cel mai de succes automobil de raliu din istoria ŠKODA Motorsport.


Punct de turnură pentru ŠKODA
Noua ŠKODA Fabia R 5 are rolul de a adăuga încă un capitol în povestea de succes scrisă până acum
de ŠKODA Motorsport.

„Suntem încântați că Federația Internațională de Automobilism FIA ne-a dat undă verde. Acum putem să dovedim în curse cât de bună este noua noastră mașină de raliu”, a spus Dr. Frank Welsch, membru al Consiliului de Administraþie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. „Când am lucrat la cea de-a treia generație a modelului Fabia pentru producția de serie, care s-a bucurat de un foarte mare succes deja de la lansare, am încorporat și gene ale mașinilor noastre de raliu și am dezvoltat Fabia cu cea mai mare încărcătură emoțională din toate timpurile. În schimb, modelul din producția de serie reprezintă acum baza noii Fabia R 5.”

Noua mașină de raliu de la ŠKODA înseamnă high-tech pur. În conformitate cu regulamentul FIA, ŠKODA Fabia R 5 este echipată cu un motor turbo de 1,6 litri. Acesta reprezintă o schimbare considerabilă față de motorul asincron de la Fabia Super 2000. Mai mult, noua mașină cu tracțiune integrală dispune de o cutie de viteze secvențială cu 5 trepte de viteză și de suspensii MacPherson. Greutatea mașinii este de cel puțin 1.230 kilograme, conform prevederilor regulamentului. De la începutul proiectului, ŠKODA Motorsport a investit 15 luni de muncă intensă de dezvoltare pentru detaliile de înaltă precizie ale mașinii și pentru a se asigura că toate componentele ultra/moderne interacționează perfect.


Punct de turnură pentru ŠKODA
Federația Internațională de Automobilism FIA a dat undă verde noii mașini de raliu marca ŠKODA.

Procesul de omologare este o procedură complexă de durată, care impune colaborarea strânsă cu Federația Internațională de Automobilism FIA și este formată din mai multe etape. În ultimele luni, ŠKODA Fabia R 5 a fost supusă unui proces detaliat de autorizare, care s-a încheiat cu succes, adică prin acordarea autorizării de către FIA. “Suntem bucuroși că acum dispunem de omologarea Federației Internaționale de Automobilism FIA,” a declarat Michal Hrabánek, directorul ŠKODA Motorsport. ”Dezvoltarea noii noastre speranțe în raliuri a însemnat un proces solicitant și o provocare foarte mare pentru întreaga echipă ŠKODA Motorsport, căreia vreau să-i mulțumesc în mod special.”

Piloți de top, precum campionul Asia-Pacific Jan Kopecký (CZ), campionul european Esapekka Lappi (FIN), legenda raliurilor “Fast” Freddy Loix (B) și multiplul campion austriac Raimund Baumschlager (AT), au oferit valoroase informații în timpul dezvoltării noii mașini de raliu. În decursul procesului de omologare, au fost parcurși circa 10.000 de kilometri în teste, pe o varietate de drumuri și în diverse condiții, inclusiv în Republica Cehă, Austria, Germania, Italia, Franța, Grecia, Spania și Finlanda. Fie pe ger sau sub soarele puternic, pe asfalt, pietriș sau zăpadă – ŠKODA Fabia R 5 a trecut fiecare test cu succes.


Punct de turnură pentru ŠKODA
ŠKODA Fabia R 5 cu tracțiune integrală este un automobil complet nou dezvoltat
și are la bază modelul Fabia din producția de serie.

Interesul față de ŠKODA Fabia R 5 manifestat de echipele de clienți este deja foarte mare. Nu este de mirare, având în vedere că predecesorul, ŠKODA Fabia Super 2000, a fost un garant al titlurilor. În sezonul 2014, în cadrul Campionatului de Raliuri FIA Asia-Pacific (APRC), ŠKODA a reușit un hat-trick de titluri în Campionatul piloților și cel al constructorilor, iar câștigătorul Campionatului European de Raliuri FIA (ERC) a fost pentru a treia oară consecutiv un pilot al echipei de uzină ŠKODA. Lista de succese obținute anul trecut include și cinci titluri naționale. Cu un total de aproape 50 de titluri naționale și internaționale în cinci ani, ŠKODA Fabia Super 2000, care și-a făcut pentru prima dată apariția în 2009, este proiectul cu cel mai mare succes în istoria de 114 de ani pe care compania a scris-o în motorsport.

Directorul ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek: „Cu noua ŠKODA Fabia R 5 vrem să continuăm succesul de care ne-am bucurat în ultimii ani, cu viteză și fiabilitate, pe traseele de raliu de pe glob. După succesul avut cu omologarea, putem iniția acum următoarea fază a proiectului Fabia R 5.”

Prezentare ŠKODA Motorsport

ŠKODA este implicată în motorsport încă din 1901. Marca a obținut multe trofee, de exemplu în Intercontinental Rally Challenge (IRC), Campionatul European de Raliuri FIA (ERC), Campionatul de Raliuri FIA Asia-Pacific (APRC) și în multe alte raliuri, ca de exemplu în cel mai vechi raliu din lume, Monte Carlo, care are loc anual, începând cu 1911.

Mașina de raliu Fabia Super 2000 este cel mai de succes model al mărcii ŠKODA din istoria de 114 a mărcii în motorsport. În 2014, ŠKODA a câștigat un hat-trick de titluri la competițiile piloților și constructorilor din APRC. Noilor campioni en-titre, Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), le-a reușit astfel istorica realizare de a fi primul duo din toate timpurile care a câștigat consecutiv campionatul la categoria piloți în ERC și apoi APRC.

În ERC, ŠKODA Motorsport a obținut pentru a treia oară consecutiv titlul în 2014, grație echipei Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), cu ŠKODA Fabia Super 2000. Înainte de Lappi, finlandezul Juho Hänninen (2012) și Jan Kopecký (2013) au câștigat titlul european cu ŠKODA Fabia Super 2000.

Între 2009 și 2014, la nivel mondial, piloții ŠKODA Fabia Super 2000 au câștigat în total 28 de titluri naționale.

În 2015, ŠKODA Fabia R 5 va prelua de la Super 2000 sarcina de a continua povestea de succes a ŠKODA din motorsport. O primă impresie asupra viitorului automobil de raliu al ŠKODA i-a fost oferită publicului la Salonul Auto din Essen 2014, unde a fost prezentat concept-car-ul R 5.

Mladá Boleslav / Bucuresti, 08.04.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.