free download 78 travel guides written by experts

Publicitatea pe/in taxi, tot mai cautata de advertiseri

Metodă de promovare cu tradiție deja în SUA, Canada, Mexic, publicitatea în și pe mașinile de taxi câștigă teren și pe piața românească de publicitate outdoor. Motivele care îi determină pe specialiștii în marketing să opteze pentru această metodă neconvențională? Suficiente, mai ales în contextul economic actual, în care criza a obligat multe companii să-și reducă semnificativ bugetele de promovare și să caute metode inovatoare de a-și face cunoscută oferta.

Deși prezentă de câțiva ani în România, publicitatea mobilă pe și în taxiuri nu era, până de curând, foarte cunoscută și utilizată. Iată însă că tendințele ascendente de pe piețele occidentale, cu tradiție de peste 10 ani în domeniu, încep să se confirme și pe piața din România, care cunoaște, de curând, o creștere a campaniilor de promovare prin aceasta metodă inedită și relativ nouă în planurile de marketing naționale.

Publicitatea mobila pe/in taxi îi "urmărește" pe consumatori în trafic, oriunde în oraș, zi și noapte, tot timpul anului. Astfel, doar in Bucuresti, circa 2 milioane de participanți la trafic, pietoni sau șoferi, văd zilnic panourile publicitare de pe taxiuri – casete luminoase 2D sau 3D sau autocolante, vizibile chiar la nivelul ochilor, în toate zonele de interes major.

Și interiorul taxiurilor este considerat de marketeri un spațiu adecvat pentru a-și promova oferta. Mesajele publicitare amplasate in huse speciale, pe spatele scaunelor frontale, atrag atenția pasagerilor 20-25 de minute, cât durează, în medie, o călătorie cu taxiul. În acest interval, clienții sunt "captivi" în fața reclamelor: nu le pot arunca sau trece cu vederea ca pe reviste sau ziare, nici nu le pot închide, cum se întâmplă cu spoturile publicitare de la radio sau TV.

Reclama poate ajunge la clienți și prin serviciul de promovare pe spațiul “on hold”, încă din momentul în care aceștia apelează compania de taxi pentru a solicita o mașină: cât timp așteaptă să li se comunice în câte minute le soseste comanda, ascultă spoturi publicitare audio pentru diverse produse și servicii. Iar clienții targetați de publicitatea "on hold" nu sunt deloc puțini: cele mai mari companii de taxi primesc zilnic peste 7000 de apeluri.

Interesul ridicat pentru publicitatea pe/în taxi este confirmat chiar de furnizorii acestor servicii: "Eficiența publicității prin serviciul de taxi nu poate fi contestată: reclama ajunge la publicul larg indiferent de zonă, fiind mereu foarte aproape de consumatorul final, in trafic sau într-un spațiu neinvadat de alte mesaje publicitare; deci, are un grad mare de acoperire, mobilitate și vizibilitate, la costuri mult mai avantajoase comparativ cu alte canale media. În plus, brandurile își asigură și o audiență suplimentară: trecătorii grăbiți, mereu în mișcare, greu de atins prin alte medii. Ne bucurăm să constatăm că tot mai multe companii conștientizează aceste avantaje și includ în planurile lor de marketing și această metodă neconvențională de promovare", declară Melania Tudoran, Marketing Manager al agenției de publicitate pe/în taxi Evia Media.

Statisticile arată că:
· tinerii și adulții cu vârste între 18-40 ani petrec în medie, 20 ore pe săptămână în trafic;
· publicitatea mobilă are un "recall rate" de 97% și stimulează recunoașterea mesajului publicitar de 15 ori mai repede decât mediile convenționale de publicitate (Sursă: Arbitron Outdoor 2001; Product Acceptance & Research);
· publicitatea iluminată crește impactul în rândul audienței cu peste 16%;
· un taxi din București parcurge, în medie, 300-400 km/zi.

Despre Evia Media

Evia Media oferă servicii de publicitate neconvențională pe și în peste 1500 de mașini de taxi din București, Constanța, Brașov, Cluj, Timișoara, Iași. Agenția colaborează exclusiv cu cele mai apreciate companii de taxi, caracterizate prin servicii de calitate, un grad ridicat de satisfacție a clientului și un număr mare de autoturisme. Printre companiile care și-au promovat produsele și serviciile prin acest mod neconvențional se numără Banca Românească, BCR, Groupama, Mobil 1, RBS Bank, Buderus, Casino Palace – Casa Vernescu și alții. De asemenea, Evia Media promovează concerte și alte evenimente cu impact la publicul larg. Ultimul eveniment de acest gen a fost concertul Yanni la București din 14 septembrie 2011.

Bucuresti, 19.09.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *