expoplast Sibiu 2019

Promotiile pe baza de cupoane

utilizate de 20% din cumparatori

O cercetare realizata de compania CuponPro – prima agentie de cuponing din Romania – arata ca procentul din cumparatorii romani care au utilizat cel putin o data cupoane de reduceri este intre 20 si 25% (in functie de magazinele si orasul in care s-a efectuat cercetarea) iar notorietea marcii CuponPro este de aproximativ 30%. Considerand ca acest instrument promotional a fost lansat in urma cu doar 12 luni iar metoda distribuirii cupoanelor in magazine este utilizata de doar 6 luni, rata de utilizare de 20-25% este una foarte buna, evidentiind clar potentialul inca neexplorat al acestui mecanism promotional.

CuponPro estimeaza pentru finalul anului 2006 atingerea unei rate de utilizare a cupoanelor de 70-80% din cumparatorii prezenti in magazinele in care acestea sunt distribuite.

Raportul CuponPro evidentiaza oportunitatea pentru companiile producatoare de bunuri de larg consum de a-si promova produsele prin campanii promotionale pe baza de cupoane, derulate in magazine de tip supermarket si hypermarket. Profilul socio-demografic al cumparatorului generic se suprapune aproape perfect cu profilul cumparatorului utilizator de cupoane (indicatorii considerati in comparatie si relevand asemanarile fiind varsta, sexul, educatia, veniturile, componenta familiei, ocupatia etc.). Ipotezele conform carora utilizatorii de cupoane au un anumit profil generic sunt astfel infirmate. In concluzie, potentialul promotiilor bazate pe cupoane este reprezentat de aproape intreaga masa de cumparatori care viziteaza supermarketul si hypermarketul, esentiala fiind oferta de produse aflate in promotie.

Desi femeile par mult mai atrase de promotiile bazate pe cupoane decat barbatii (74.8% femei fata de 24.4% barbati utilizatori de cupoane provenite din standurile magazinelor), aceasta tendinta nu este una foarte clara, arata acelasi studiu, pentru simplul motiv ca in perioada analizata au fost monitorizate cu precadere promotii dedicate femeilor. In concluzie, barbatii nu ar trebui exclusi din segmentul-tinta pentru promotii pe baza de cuponing.
Atat femeile cat si barbatii manifesta un interes extrem de ridicat pentru promotii (70% in cazul supermarketurilor, 80% la hypermarketuri), utilizatorii de cupoane inregistrand procente si mai ridicate (80, respectiv 90%). Majoritatea cumparatorilor din hypermarketuri (54%) realizeaza pregatiri intainte de cumparaturi (lista, inventar necesitati in gospodarie, consultare de cataloage), cu un procent ceva mai mic in cazul supermarketurilor (33%). Din nou, utilizatorii de cupoane par a fi mai planificati, procentul ajungand la 66%.

Cercetarea a fost realizata de compania CuponPro pe un esantion total format din 1960 de persoane, vizitatori de supermarket si hypermarket. Datele legate de cumparatorul generic au fost obtinute in urma chestionarii persoanelor dupa efectuarea platii la casa, cele legate de utilizarea cupoanelor promotionale fiind generate de chestionarea utilizatorilor standurilor de cupoane. Astfel, au rezultat atat informatii despre utilizarea de cupoane si apetenta pentru promotii, cat si informatii generale legate de comportamentul consumatorului in magazinele respective. Pentru detalii legate de rezultatele cercetarii, compania CuponPro va sta la dispozitie.

Tudor Fulea, Director General CuponPro, considera ca “promotiile pe baza de cupoane se apropie de maturitate. Exista inca un potential mare de consumatori neatinsi, dar consideram ca pana la finalul 2006 vom atinge intre 70 si 80% din consumatori in zonele in care actionam. Daca in urma cu un an si ceva, la lansarea CuponPro, activitatea companiei se rezuma la plasari de cupoane in media traditionala, activitatea s-a extins in prezent la crearea de campanii promotionale complexe bazate pe cupoane si dezvoltarea a numeroase canale tactice.  Evolutia spectaculoasa, demonstrata, pe care CuponPro a reusit sa o obtina in proiectele implementate a fost elementul determinant care i-a facut pe clientii CuponPro sa integreze cuponingul in campanii incluzand comunicare in-store, actiuni de BTL si marketing direct, promotii traditionale etc.. Faptul ca promotiile actuale functioneaza cu succes arata pe de-o parte ca mecanismul functioneaza si, pe de alta, ca el are un potential urias.”

Bucuresti, 23.05.2006

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *