Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Proiectul iPlan la noua luni de la start: o radiografie a viziunii asupra planificarii strategice

in Romania

Demarat în octombrie 2012, iPlan este unul dintre cele mai bune programe de training din lume cu ZERO cheltuieli și se bazează pe cele mai bune instrumente de planificare strategică din lume: Strategic Driver şi Markstrat. Încurajând planificarea strategică în rândul managementului românesc și susținând o abordare educată a acesteia prin intermediul seminarului gratuit, programul și-a propus să ofere training la cele mai înalte standarde pentru 3.300 de manageri români. La nouă luni de la lansarea proiectului, echipa de implementare a iPlan trage câteva concluzii cu privire la feedback-ul comunității de management la propunerea lansată de acest proiect.

Programul iPlan a ajuns la jumătatea perioadei de implementare, iar, până acum, 5.138 de manageri s-au înscris în program. Dintre aceștia, majoritatea provine din sectorul serviciilor financiare (26%), FMCG și alte industrii (24%). Douăsprezece procente dintre cei înscriși provin din comerț, zece din IT și comunicații și nouă procente din aria consultanței. Procente mult mai mici s-au înregistrat pentru industria prelucrătoare (4%), construcții, transport, utilități (3%). Sectoare precum educația și industria hotelieră au fost reprezentate de doar 2% dintre înscriși, iar sectorul agriculturii și cel al administrației de doar 1%. Cele mai slab reprezentate sectoare au fost, însă, cultura, sectorul imobiliar și industria extractivă.

Eusediu Margasiou, manager al proiectului concluzionează că industriile care ar avea mare nevoie de instruire în planificare strategică și care beneficiază și de bugete pe care le-ar putea utiliza în acest sens – de exemplu administrația publică – au număr foarte mic de manageri înscriși, în timp ce industriile care au în AND-ul lor procese de planificare strategică (multinaționale în general) generează cele mai multe dintre înscrierile în iPlan.

Privind înscrișii în termeni de gen, s-a observat că 45% dintre managerii înscriși în program sunt femei. Aici este interesant faptul că, raportat la o incidență mai mică a prezenței managerilor femei în management (în mod cert sub 45%), procentajul înscrierilor pentru managerii de sex feminin este, totuși, foarte mare.

În ceea ce privește repartiția celor înscriși pe regiuni, zona capitalei se evidențiază prin cele 51 de procente, fiind urmată de Moldova, cu 13 procente. Managerii transilvăneni însumează 9% dintre cei înscriși, iar cei proveniți din zona Crișana și Maramureș 7%. Mai slab reprezentate sunt Muntenia, Banatul (6%), Dobrogea (5%) și Oltenia (3%).

Situarea Moldovei imediat în urma Bucureștiului în termenii numărului de manageri înscriși este o surpriză plăcută și denotă nevoia de gestionare eficientă născută într-o zonă în care resursele sunt reduse.

Structurarea în funcție de cifra de afaceri a companiilor din care provin cei înscriși lasă să se vadă primatul reprezentativității companiilor cu o cifră de afaceri de peste zece milioane de euro – 47%. Optsprezece procente dintre cei înscriși provin din companii cu o cifră de afaceri între două și zece milioane de euro, iar douăsprezece procente reprezintă companii cu o cifra de afaceri între cinci sute de mii și două milioane de euro. Încurajator este faptul că 23% dintre înscriși provin din firme cu o cifră de afaceri de mai puțin de cinci sute de mii de euro.

Analiza în funcție de numărul de angajați denotă interesul managerilor din companii cu peste 250 de angajați pentru planificarea strategică – aceștia au reprezentat jumătate din numărul înscrișilor. Douăzeci la sută dintre managerii intrați în program provin din companii cu un număr între cincizeci și două sute cincizeci de angajați, iar paisprezece procente din companii cu un număr între zece și cincizeci de angajați. O altă surpriză plăcută sunt cele șaisprezece procente reprezentate de manageri înscriși provenind din firme cu mai puțin de zece angajați.

Procentele apropiate de 50% ale celor înscriși care provin din companii cu peste 250 de angajați și cu o cifră de afaceri de peste 10.000.000 de euro sunt, și ele, o statistică încurajatoare.

În ceea ce privește rezultatele obținute în urma parcurgerii etapei de prescreening cu Strategic Driver, acestea se prezintă astfel:

Calitativ, pe o scară de la 1 la 100, cei 5.138 de manageri deja înregistrați în proiect sunt evaluați, în ceea ce privește comportamentul de planificare strategică, raportându-i la media de 51.8. Practic, comportamentul de a avea viziune pe termen lung nu pare a fi specific culturii manageriale românești.

Dacă evaluăm notele pe cele 5 criterii care compun această medie, observăm că se înregistrează cea mai mică notă la angajamentul și capacitatea oamenilor – 49.6, deloc surprinzător, în timp ce oarecum mai bine se situează stabilirea și clarificarea obiectivelor – 55.4.

Proiectul și-a propus să supună analizei Strategic Driver un număr de 3.300 de manageri, iar până în acest moment, 1.500 de înscriși au primit o analiză completă și detaliată a profilului lor de manager, din punctul de vedere al abordării strategice. În ceea ce privește seminarul, dintre cele 1.000 de locuri disponibile la începutul proiectului, au fost ocupate 600. Programul continuă în 2012 si in prima parte a lui 2013, iar până la finalul său vor mai fi organizate încă 21 de seminarii, astfel încât managerii se mai pot încă înscrie accesând www.i-plan.ro pentru pre-selecție până la sfârșitul anului, urmând ca aceia dintre ei care acordă o importanță deosebită planificării strategice să participe la seminarul de trei zile.

Printre cei mai importanți absolvenți ai seminariilor proiectului se numără Grigore Horoi, Președinte Agricola Internațional Bacău, Larisa Ghițulescu, Director de comunicare TVR și Mona Opran, Director General Saatchi&SaatchiX.

The Network, echipa de implementare a programului, este condusă de Eusediu Margasoiu și Cristina Gheorghe, consultanți care beneficiază de o largă recunoaștere în mediul marcomm românesc, având peste 15 ani de experiență în management, marketing și strategie.

Bucuresti, 22.06.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.