Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Programele de recrutare si training ale companiilor devin alternativ

tot mai eficiente la cursurile facultatilor

Confruntaţi cu scăderea numărului şi a calităţii profesionale a candidaţilor, angajatorii din România încep să investească tot mai mult în training pentru noii angajaţi, oferind o pregătire teoretică şi practică mult mai eficientă şi mai adaptată la realităţile mediului de business decât instituţiile de învăţământ superior şi, în multe cazuri, recunoscută de Ministerul Muncii.

Discrepanţa flagrantă dintre cele învăţate la şcoală sau la facultate şi cerinţele concrete din câmpul muncii obligă angajatorii să includă cursuri de training ample în procesul de recrutare. Cele mai mari costuri cu un nou angajat se înregistrează în primele trei luni de job. Pe de altă parte, pentru tinerii care îşi caută un început de carieră, astfel de oferte sunt de nerefuzat.

De exemplu, pentru fiecare nou angajat, Studio Moderna, cea mai mare companie de vânzări prin telefon din România, investeşte în medie câte 3.000 de euro numai în primele trei luni de la angajare – costuri financiare şi nonfinanciare.

„Investiţia cuprinde costul salariului, pentru că productivitatea unui nou angajat este la minim, şi costurile de recrutare şi training, care este foarte serios, noi oferind cursuri acreditate şi recunoscute de Ministerul Muncii. Practic, noi investim într-un nou angajat mai mult decât plăteşte un student taxa anuală la facultate”, a explicat Zoltan Pilecki, directorul general al Studio Moderna, unul dintre puţinii angajatori din România care oferă program flexibil de muncă şi nu solicită experienţă anterioară în vreun domeniu.

Studio Moderna are 200 de locuri de muncă libere până la finele anului pentru care nu se cere niciun fel de experienţă anterioară, niciun fel de pregătire specială, ci doar aptitudini bune de comunicare. În acest moment, compania cu sediul lângă AFI Palace Cotroceni este una dintre puţinele opţiuni solide atât pentru tinerii fără experienţă, dar şi pentru seniorii de peste 45 de ani, care-şi caută un loc de muncă în care să nu fie nevoie de altceva decât de bună-voinţă şi tenacitate.

„Nu spun că e uşor, dar cred că nu este mai greu decât să vinzi hamburgeri şi o spun cu tot respectul, căci şi eu am început, cu ani în urmă, de la vânzări prin telefon. Urmezi cursurile unei facultăţi cu profil economic? Vrei să ajungi director de marketing? La noi vei invăţa să-ţi vinzi ideile. Mai mult, asigurăm un mediu de lucru prietenos şi avem nu mai puţin de 13 programe diferite de motivare şi relaxare”, a spus Zoltan Pilecki.

Singura problemă o reprezintă graba cu care mulţi dintre noii agajaţi intră în acest domeniu, unde diferenţa o fac aptitudinile de bun comunicator şi răbdarea şi tenacitatea în atingerea obiectivelor.

„Statistic vorbind, un nou angajat atinge o zonă de performană confortabilă din punct de vedere al veniturilor personale, după cel puţin şase-opt luni de muncă, cine cedează înainte fie nu ştie să-şi dozeze efortul pe termen mediu, fie nu este făcut pentru un loc de muncă în comunicare”, explică directorul Studio Moderna, unul dintre puţinii angajatori din România care oferă program flexibil de muncă şi nu solicită la angajare experienţă anterioară în vreun domeniu.

Bucuresti, 16.10.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.