expoplast Sibiu 2019

Profilul utilizatorului roman de internet: femeie de 20-24 de ani, cu studii superioare,

din capitala

Profilul utilizatorului român s-a modificat faţă de anul trecut, internetul românesc fiind dominat de femei, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 24 ani, ce-şi petrec cel mai mult timp în capitală. Acestea sunt rezultatele campaniei de Studii demografice trafic.ro derulată în perioadă 25 mai – 20 iunie, pe 2058 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de 42.000 de respondenţi.

Anul acesta, bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), care au înregistrat aproximativ 6% procente în plus faţă de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, putem spune că structura pe sexe a utilizatorilor de internet, reflectă structura generală a populaţiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondenţilor, 50% sunt necăsătoriţi, surclasând-i pe cei care preferă instituţia căsătoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv(ă) şi divorţat(ă).

Caracteristici demografice:

Ca şi anul trecut, topul este dominat de vârsta de 20 – 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25-29 ani (16%), 30 – 34 ani (14%) şi 40 – 49 ani (14%). Majoritatea respondenţilor locuiesc în România (94%), urmaţi de cei din Republica Moldova (2%) şi din Germania (0,2%). Principalele oraşe în care internautul român îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%) şi judetele foarte mari: Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).

În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate în proporţie de 34% şi studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflectă în pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.

Venituri:

În ceea ce priveşte venitul lunar, 19% dintre respondenţi nu au un venit, aproximativ 25% câştigă sub 1000 RON şi peste 50% au salarii ce depăşesc 1000 RON. În contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenti au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut când 10% aveau aceste câştiguri. În cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 RON este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenţi intenţionează să-şi cumpere maşină, în timp ce 44% deţin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert plănuiesc achiziţionarea unui apartament, ţinând cont că 8% au deja o casă de vacanţă.

IT&Internet:

Utilizatorul român preferă în continuare desktopul/PC-ul într-o proporţie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% şi smartphone-urile de o pătrime dintre aceştia (4%).

În ceea ce priveşte obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul român intră cel puțin o dată pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasă (90%) ori de la serviciu (34%). Când navighează pe internet, atenţia reprezentanţilor de ambele sexe se îndreaptă în proporţie de 72% către ziare/ reviste online, 53% catre comunităţi cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de muncă 43% şi site-uri auto 31%.

Social:

În offline, utilizatorul român este interesat de domenii ca: medicină, sănătate, alimentaţie (46%); urmate de evenimente/ ştiri despre România (45%); familie şi viaţă de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi teste, jocuri, cuvinte încrucişate (32%). “Putem, astfel, corela creşterea interesului faţă de reţelele sociale care promovează jocuri online prin afinitatea faţă de acest ultim domeniu”, a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.

În timpul liber, majoritatea preferă activităţile din cadrul locuinţei: 70% navighează pe Internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) şi a ieşirii cu prietenii (54%). Când aleg televizorul, preferă să se uite la ştiri (72%), filme (70%), şi emisiuni de divertisment (44%). “Este vorba de un subgrup bine definit: tinerii, aflaţi în perioada de viaţă de dinainte de întemeierea familiei, perioadă în care s-au desprins de familia părinţilor şi nu şi-au întemeiat încă familia proprie. Se află practic într-un stadiu de viaţă în care-şi petrec timpul mai degrabă singuri.”, a adăugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Comportament de consum:

Faţă de anul trecut, topul preferinţelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua măcinată nu se mai află in topul preferintelor, fiind înlocuită de laptele dulce (43%) şi de iaurtul simplu (40%). În continuare, un procent important din respondenţi consumă tablete de ciocolată (39%), băuturi răcoritoare acidulate (39%) şi neacidulate – suc, nectar, juice – (37 %). În rândul consumului de băuturi alcoolice, berea şi vinul sunt preferate în proporţie de 46%, respectiv 38%.

În ceea ce priveşte achiziţiile offline, utilizatorul de internet preferă produsele la reducere, informandu-se înainte de cumpărarea lor şi fiind puţin influenţat de reclamele TV. Ca factor decisiv în achiziţie s-a identificat marca produsului, urmată de ţara de origine, preţ, dar şi oferta din magazin.

Bucuresti, 02.08.2010

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *