Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Profesorii romani au evaluat proiectul Scoala Discovery

La două luni de la lansarea proiectului Şcoala Discovery, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Discovery Networks a realizat un studiu cantitativ în rândul profesorilor înscrişi pe platforma online scoala.discovery.ro pentru a evalua beneficiile proiectului şi eficienţa noilor resurse în procesul de predare la clasă. În urma răspunsurilor primite de la profesori, Discovery a decis difuzarea programelor educative la ora 15.00 (în loc de 14.00), începând cu 23 aprilie, pentru ca elevilor să le fie şi mai uşor să le urmărească.

Studiul a fost implementat de compania de cercetare de piaţă Mercury Research, în perioada 9-18 martie, pe un eşantion naţional de 1386 de profesori, dintre cei peste 7500 de utilizatori care s-au inregistrat pe site-ul Scoala Discovery. Cadrele didactice care au luat parte la studiu predau la clasele V-XII. Potrivit rezultatelor, aproape 90% dintre profesorii intervievaţi au folosit documentarele Şcoala Discovery la clasă cel putin o dată. 82% dintre profesori sunt de părere că proiectul Şcoala Discovery a dus la creşterea semnificativă a interesului elevilor pentru discipline precum matematică, chimie, biologie sau fizică datorită modului de prezentare a informaţiilor, a exemplelor folosite în emisiuni şi a materialelor didactice puse la dispoziţia profesorilor. Aproape toţi profesorii participanţi la studiu consideră că proiectul este „util” sau „foarte util” (91%) şi au declarat că îşi doresc ca acesta să continue (99%).

În legătură cu rezultatele Şcolii Discovery, Domnul Daniel Funeriu, Consilier Prezidenţial pe probleme de educaţie, a precizat: „Pe perioada mandatului meu am fost foarte atașat de proiectul Școala Discovery, tot așa cum am fost foarte atașat de modernizarea Învățământului Profesional și introducerea săptămânii Școala Altfel. Școala Discovery este fără îndoială un mare succes și sper ca acest program să fie întărit în continuare. Școala Discovery poate face diferența.”

La rândul său, Domnul Cătălin Ovidiu Baba, Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a declarat:„Ideea proiectului Școala Discovery este pe cât de simplă, pe atât de eficientă: folosirea forței imaginii pentru stârnirea apetitului pentru cunoaștere. Mă bucur că rețeta a avut efect în școala românească. Prin folosirea documentarelor Discovery la clasă, calitatea predării a crescut sensibil, fapt confirmat de interesul tot mai mare al copiilor pentru materii considerate până nu demult abstracte. Îi mulțumesc fostului ministru Daniel Petru Funeriu că a deschis porțile acestei fructuoase colaborări și postului de televiziune Discovery pentru generozitatea de a oferi gratuit copiilor și profesorilor din România un excelent auxiliar în actul educațional.”

Alte informaţii relevante, rezultate în urma studiului:
• 1 din 4 profesori intervievaţi au urmărit programele la şcoală, cu elevii.
• Resursele Şcoala Discovery sunt folosite deopotrivă la clasele 5-8 (52%), şi la clasele 9-12 (50%).
• Aproximativ 6 din 10 profesori intră pe site-ul scoala.discovery.ro cel puţin o dată pe săptămână pentru a vedea programul TV al proiectului Şcoala Discovery şi a descărca ghidurile profesorilor.
• 30% dintre profesorii intervievaţi consideră că principalul beneficiu pe care îl aduce proiectul Şcoala Discovery în sistemul educaţional din România este modul atractiv de prezentare a informaţiilor, care le stârneşte interesul şi curiozitatea elevilor. De asemenea, 23% dintre ei apreciază faptul că acest proiect reprezintă un mod nou de abordare, utilizând mijloace modern (televiziunea si internetul), precum şi faptul că ilustrează felul în care teoria este aplicată în practică.

În ceea ce priveşte sugestiile de îmbunătăţire a proiectului, profesorii au menţionat modificarea orei de difuzare a emisiunilor, precum şi accesul la emisiunile TV pe site-ul scoala.discovery.ro pentru a le putea descărca sau viziona online.

În baza acestor sugestii, Discovery a decis modificarea orei de difuzare (în fiecare zi la ora 15.00 în loc de 14.00), precum şi reluarea, începând din 9 aprilie, a tuturor programelor difuzate până acum, în ordinea în care au fost difuzate, pentru a creşte accesul profesorilor şi elevilor la ele. De asemenea, compania va investiga varianta prin care, din septembrie, unele dintre programe să fie disponibile şi online pentru utilizatorii site-ului scoala.discovery.ro.

Ada Roseti, Director de Programe pentru Europa de Sud-Est la Discovery Networks a declarat: „Este o mare bucurie pentru noi să vedem că un numar atât de mare de profesori consideră Şcoala Discovery un instrument util, pe care îl folosesc cu succes la clasă. Intenţionăm să ţinem cont de sugestiile pe care ni le-au dat profesorii, începând cu ora de difuzare, pe care am decis deja să o modificăm începând cu 23 aprilie. Din studiile de audienţă pe care le avem, peste 30% din tinerii cu vârste între 10-18 ani au urmărit măcar o dată programele Şcoala Discovery acasă. Cumulat cu vizionarea la clasă, ne aşteptăm ca impactul asupra performanţelor elevilor să fie unul pozitiv. De altfel, intenţionăm să evaluăm acest lucru într-un studiu ulterior, realizat după încheierea acestui semestru.”

Despre Şcoala Discovery

Pe 16 ianuarie 2012 Discovery Networks CEEMEA în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, a lansat proiectul “Şcoala Discovery”, o iniţiativă destinată susţinerii învăţământului ştiinţific din şcolile şi liceele româneşti şi integrării resurselor audio-video şi new media în procesul de educaţie. Şcoala Discovery are două componente principale: o linie de programe educative pe teme legate de învăţământul ştiinţific difuzată pe Discovery Channel în România, şi o serie de materiale didactice disponibile online, care să ajute profesorii să integreze aceste programe în activităţile didactice curente. Cele două componente au fost realizate ţinând cont de programa şcolară din Romania. Acest proiect este accesibil tuturor profesorilor şi elevilor din România. Programele din seria Şcoala Discovery sunt difuzate pe Discovery Channel, care este prezent în peste 90% din locuinţele din România care beneficiază de acces la televiziunea prin cablu sau satelit.

În ianuarie 2012, Discovery Networks a organizat o sesiune de formare profesională pentru 100 de profesori din toată ţara, unde experţi americani din cadrul Discovery Education le-au vorbit cadrelor didactice despre utilizarea resurselor audio-video în procesul de predare.

Despre Discovery Networks CEEMEA

Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa) este o divizie a Discovery Communications (NASDAQ: DISCA, DISCB, DISCK), compania Nr. 1 în lume în domeniul programelor documentare, ajungând la peste 1,5 miliarde abonaţi din 210 ţări. Discovery oferă oamenilor posibilitatea de a-şi explora universul şi de a-şi satisface curiozitatea, prin intermediul celor peste 130 retele în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science şi Discovery HD, cât şi prin intermediul produselor şi serviciilor comerciale şi educaţionale de top sau prin portofoliul diversificat de servicii media digitale, incluzând HowStuffWorks.com. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, 9 branduri Discovery ajung la 147 milioane abonaţi din 105 ţări, cu programe traduse în 19 limbi.

Bucuresti, 09.04.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.