Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Produsele scolare vor aduce aproape 3 milioane de euro

pentru Astra Plus

Pentru inceputul anului scolar 2007-2008, Astra Plus se asteapta la vanzari de 2,7 mil euro din produsele scolare. Fata de rezultatele anului trecut, Astra Plus urmareste o crestere cu 25 de procente, datorata, in principal, extinderii portofoliului cu noi branduri, puternice, de profil. In perioada de varf vanzarile de produse scolare cresc in general cu aproximativ 800-1000 de procente fata de o perioada obisnuita din an.

 

Pentru distribuitori, sezonul de produse scolare incepe din iulie si dureaza pana septembrie. In aceste 2-3 luni se realizeaza in medie 20-25 de procente din rulajul intregului an. Pregatirea pentru urmatorul an scolar a inclus, pentru Astra Plus, parteneriate cu 5 noi branduri si suplimentarea cu 20% a personalului de vanzari. Noile nume ce se regasesc in portofoliu, alaturi de cele peste 30 deja existente sunt: Crayola (instrumente educationale),  ONLINE (unul dintre cele mai diversificate sortimente de instrumente de scris, cu o serie de personaje si modele fashionable), articole din gama pentru copii de la 3M, Inoxcrom si Staedler.

In 2006, cele mai solicitate branduri au fost Canson (blocuri de desen), Morocolor (produse pentru desenat şi hobby), Stabilo (instrumente de scris şi colorat), Carioca (articole pentru desen si colorat, precum si instrumente de scris). Cele mai mari volume de vanzari de sezon (2006-2007) ale Astra Plus s-au realizat din caietele scolare (4.500.000 de produse), coperti (600.000) sau articolele de geometrie (400.000) si produse pentru desen si colorat. (250.000).

Valoarea pietei de papetarie din Romania se ridica la 150-200 milioane de euro si inregistreaza un ritm de crestere de aproximativ 10-15 procente pe an, datorat in principal cresterii puterii de cumparare a consumatorilor.
Din piata de papetarie, principalele categorii de produse scolare sunt caietele si copertile, articolele de scris si colorat, ghiozdanele si penarele.
Tendinta consumatorilor urmeaza si anul acesta orientarea catre produse de brand, astfel incat elementele de design si calitatea castiga din ce in ce mai multi consumatori.
In afara de clasicele personaje (Barbie sau personajele Disney) care sunt in topul  preferintelor, Cars, Brats, Witch sau Harry Potter afecteaza dorintele micilor scolari si buzunarele parintilor.  
Astra Plus distribuie si brandul propriu de caiete scolare al BeProffice, Maxx. Caietele Maxx au un istoric de 7 ani pe piata si in acest sezon se gasesc in 80 de variante de coperti care au insumat o investitie de 50 mii de euro.

Bucuresti, 6.08.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *