Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Prioritatea zero a real,-: Cresterea ponderii produselor romanesti pe rafturile magazinelor

real,- Hypermarket Romania continuă seria acţiunilor plasate sub egida programului „Produceţi româneşte, Vindem româneşte” cu organizarea la Constanta a primului forum dedicat producătorilor agricoli locali din Dobrogea prin care urmăreşte identificarea şi dezvoltarea unor contracte de parteneriat cu producatorii locali din zona. Scopul principal al programului este aducerea pe rafturile magazinelor real,- a cât mai multor produse autohtone, în beneficiul tuturor părţilor implicate: consumatori, producători şi comerciant.

România este ţara europeană cu cca. 20 de milioane de locuitori care deţine capacitatea de a hrăni peste 100 de milioane de oameni. Analizele specialiştilor din agricultură şi comerţ arată că producătorii locali încearcă, într-o majoritate de 70% din producţia totală, să vândă produsele pe cont propriu, tocmai pentru că nu au fost create mecanisme pe deplin funcţionale în domeniul comerţului intern cu produse agricole.

„Astăzi, în cadrul Forumului de informare organizat cu sprijinul important al Primăriei Municipiului Constanţa, ne-am propus nu doar contactarea şi informarea producătorilor locali cu privire la posibilitatea dezvoltării de parteneriate, ci şi oferirea de pârghii şi mecanisme care să îi ajute să îşi consolideze propriile afaceri, pentru a deveni prosperi şi a contribui la crearea unei economii locale puternice. După Forum, vom avea şi un târg de achiziţii în care ne vom pune la masa discuţiilor cu toţii, achizitori şi producători, cu scopul asumat de a încheia parteneriate şi a aduce pe rafturile magazinelor real,- cât mai multe produse locale”, a spus Directorul General Michel Lamoot.

„Constănţenii ştiu deja că am sprijinit in calitate de primar toate iniţiativele publice şi private care au ca scop creşterea prosperităţii şi calităţii vieţii oamenilor, oricine şi de oriunde ar fi ei. Aşadar, am acceptat cu bucurie parteneriatul cu real,- Hypermarket, abia aştept să se concretizeze în cât mai multe contracte de furnizare semnate cu producători din zona noastră şi le mulţumesc, la rândul meu, celor de la real,- pentru colaborarea foarte bună pe care o avem la Constanţa”, apreciază Radu Mazăre, primarul Municipiului Constanţa.

„Încurajarea dezvoltării producătorilor locali şi aducerea a cât mai multor produse alimentare şi nealimentare locale pe rafturi reprezintă o prioritate strategică a magazinelor real,-. Programul pe care l-am lansat anul trecut a început să creeze punţi de comunicare şi colaborare fructuoasă între noi şi producători şi intensificarea acestor eforturi va apropia tot mai mult rezolvarea problemelor, în aşa fel încât să putem continua să ne ajutăm reciproc să creştem, în beneficiul principal al consumatorului. Programele noastre dedicate antreprenorilor români doresc să aducă tot mai multe produse româneşti în magazine, pentru ca producătorii români să prospere, consumatorii să găsească produse româneşti originale şi de cea mai bună calitate, iar noi, comercianţii, să nu mai plătim costuri logistice excesiv de mari, cauzate de importuri de pe alte pieţe. O altă latură a strategiei noastre vizează educarea consumatorului român în ideea de a căuta la raft, pe cât posibil, produse fabricate în România”, rezumă Michel Lamoot, Director General la real,- Hypermarket România.

Până acum, real,- a organizat forumuri de informare şi târguri de achiziţii pentru producătorii din vestul ţării, la Timişoara şi Oradea, în parteneriat cu autorităţile locale din cele două judeţe, precum şi câteva zeci de ediţii ale târgurilor de produse tradiţionale şi ecologice, sub genericul „Savoarea gustului de odinioară”. Totodată, la nivelul tuturor magazinelor se desfăşoară periodic târguri dedicate anumitor categorii de produse, de provenienţă exclusiv românească (mere, cireşe, cartofi, trufandale etc.)
Programul presupune mai mulţi paşi în fiecare zonă în care există magazine real,-: sunt contactate autorităţile locale sau regionale (consilii judeţene, primării, camere de comerţ, camere agricole etc.), cu sprijinul cărora sunt identificaţi toţi potenţialii producători locali, atât din sectorul agricol, cât şi manufacturier. Acestora li se explică în ce anume ar putea consta colaborarea, care sunt cerinţele de calitate, care sunt prevederile legale în vigoare şi, mai ales, care sunt pentru ei avantajele intrării în acest parteneriat. real,- le oferă acces la consultanţă şi know-how, şi procesare, asistenţă în implementarea standardelor şi normelor de calitate şi siguranţă alimentară, training-uri, posibilitatea utilizării capacităţilor logistice ale lanţului de aprovizionare al companiei, contracte de furnizare în condiţii preferenţiale etc.

Cele mai importante rezultate sunt însă contractele de furnizare semnate cu producătorii locali. În prezent, aproximativ 90% dintre partenerii de afaceri ai real,- Hypermarket Romania sunt companii româneşti. În sectorul alimentar, real,- colaborează cu peste 500 de companii care produc sau distribuie produse româneşti, cu desfacere locală, regională sau naţională.

· De la începutul programului, numărul furnizorilor locali s-a mărit cu 20%, adică cu peste 90 de noi furnizori.
· În cazul unor categorii de produse, s-au înregistrat creşteri spectaculoase ale volumelor comercializate din piaţa internă: mere (peste 2.000 de tone în sezonul 2011/2012, cu peste 40% mai mult decât în anul anterior), cartofi (peste 1.000 de tone), căpşuni (cu 38% mai mult decât în 2011) etc.
· Creşteri semnificative de volume vândute au fost înregistrate şi de către furnizorii din zona micii industrii procesatoare (paste făinoase, preparate din carne, conserve de legume, miere etc.), care au raportat chiar dublarea vânzărilor după listarea în hipermarketurile real,-.

Avantajele cumpărării de produse româneşti din magazinele real,-:
· „Ştii ce consumi” – produsele autohtone cumpărate din real,- sunt identice cu cele pe care le cunoaştem din copilărie, din grădina bunicilor de la ţară.
· „Descoperi gusturile şi tradiţiile culinare locale” – specificul gastronomic local câştigă în savoare doar prin folosirea de ingrediente autohtone, care nu pot fi procurate din import.
· „Încurajezi producătorii locali” – companiile din zona ta au nevoie de piaţă de desfacere pentru a putea supravieţui şi a se putea dezvolta, aşadar au nevoie de consumatori care să le cumpere produsele.
· „Acorzi un suport economic regiunii unde locuieşti” – dezvoltarea companiilor creează premisele unor noi locuri de muncă, a creşterii încasărilor la bugetele locale, a creşterii sumelor investite de autorităţile locale în obiective de interes public, aşadar conduce în cele din urmă la creşterea nivelului de trai în regiune.
· „Mănânci sănătos, trăieşti sănătos” – selecţia produselor autohtone din real,- ţine cont, în mod strict, de condiţiile unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate.
· „Prin suportul local acordat, încurajezi istoria regiunii şi creezi amintiri în conştiinţa locală” – produsele tradiţionale din zona ta i-au însoţit pe oameni de-a lungul unei întregi istorii. În lipsa unor producători care să ducă tradiţia mai departe, reţetele ar putea dispărea, o dată cu puţinii oameni iniţiaţi în tainele gastronomiei tradiţionale.

Bucuresti, 19.07.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.