free download 78 travel guides written by experts

Prima campanie locala in Dark Social

a fost lansata de McDonald’s Romania si Tribal Worldwide Romania

Mii de mesaje private în 7 zile, mii de noi fani câștigați organic pe pagina de Facebook McDonald’s România și o activare creată pentru un grup special de consumatori – Junimea – conturează prima campanie desfășurată în Dark Social de un brand, în România.

McDonald’s România, împreună cu agenția de digital Tribal WorldWide România au creat și lansat prima campania locală a unui brand, în Dark Social – #MecSalutăJunimea. Dark Social este comunicarea dintre userii rețelelor sociale sau dintre useri și branduri și are loc în mesaje private, care nu sunt la dispoziția publicului larg. Este o comunicare la un nivel mai personal și cu un potențial foarte mare, neexplorat însă, până acum, la nivelul unei campanii.

Când grupurile de adolescenți de pe Facebook și-au propus să „trolleze” brandurile, provocându-le cu diverse întrebări și glume, sub umbrela Junimea, pagina McDonald’s a fost una dintre principalele ținte. Fanii au fost foarte surprinși că mesajele lor primeau un răspuns, făceau screenshot acestora și le postau pe grupul Junimea, sperând că vor aduna like-uri cu acest „original content”. Răspunsurile au generat și mai multe mesaje și în scurt timp numărul acestora ajunsese de ordinul miilor.

Maratonul mesajelor a generat simpatie din partea grupului pentru McDonald’s România, o creștere organică a numărului de fani și a conținutului publicat în social media care menționa brandul. Pentru a duce la un alt nivel interacțiunea cu fanii, Tribal WorldWide România a dezvoltat pentru McDonald’s un site dedicat #MecSalutăJunimea (versiune mobil), populat de conversațiile de pe pagină. În plus, dincolo de „scroll și troll” fanii sunt așteptați cu 1000 de premii în spiritul McDonald’s.

„Tinerii sunt unul dintre principalele segmente de consumatori pentru McDonald’s și și suntem aproape de ei și de comunitățile lor, zi de zi, atât online, cât și offline. Ce a fost diferit de această dată este că ei ne-au căutat, ei au dorit să intre într-o conversație neconvențională cu brandul nostru. Și cum nu ne este teamă să testăm teritorii noi am vrut să explorăm potențialul acestei «comunicări ascunse». Ne-am propus să le arătăm că putem glumi și că îi luăm în serios ca public consumator, tocmai intrând în jocul lor. Mai mult decât atât, am vrut să fim activi, nu doar reactivi și le-am arătat că McDonald’s le e aproape și îi prețuiește, cu un site original și premiile pe care și le-au dorit.” a declarat Ramona Ciocodei, Communication Manager McDonald’s România.

„August 2015 o să rămână în istoria comunicării din România ca o lună de foc pentru branduri, în Social Media. Segmentul de adolescenți și young adults s-a coalizat în grupuri secrete pe Facebook și au pornit într-o misiune. Au încercat să scoată brandurile din zona de confort, asaltându-le cu mesaje specifice comunității lor. Puteai intra în joc și să câștigi fani noi și fidelizare sau puteai sta pe bară, ratând ocazii. Echipa McDonald’s și Tribal a intuit potențialul acestei comunități și am lansat un maraton de community management, încercând să purtăm discuții prietenoase, în spiritul Junimea, dar și conform identității McDonald’s. Am dus totul la un alt nivel, când după aproximativ 4000 de mesaje am lansat o activare specială pentru „junimiști”, un site doar al lor.” a declarat Bogdan Zavera, Creative Director Tribal WorldWide România.

Cele 1000 de premii pot fi câștigate de oricine accesează site-ul și sunt acordate prin lucky moments. Timp de 3 zile, “junimistii” se pot bucura de site-ul dedicat lor, pot citi conversațiile avute cu brandul și pot câștiga unul dintre premiile puse în joc.

McDonald’s România își propune să exploreze în continuare potențialul mediului Dark Social, dar și relația dezvoltată deja cu „prietenii junimiști.”

Bucuresti, 31.08.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *