expoplast Sibiu 2019

Premiera tehnologica la Anderstorp

SEAT prezinta primul Diesel ce va concura intr-o competitie FIA

In Suedia, Jordi Gene si Yvan Muller vor pilota un Leon WTCC echipat cu motor diesel de 280 CP, derivat din versiunea de doi litri si 170 CP de pe modelul de serie Leon FR

Urmatoarea cursa din WTCC va fi un eveniment important pentru SEAT si FIA. Pentru prima data, un constructor va alinia pe grila de start un automobil diesel.

SEAT va aduce pe circuitul suedez de la Anderstorp doua masini echipate cu motoare TDI. Aceste motoare au fost derivate din motorul de doi litri si 170 CP montat pe versiunea de serie a modelului Leon FR si este rezultatul muncii inginerilor SEAT din ultimele luni. Dupa o lunga serie de teste, proiectul isi va face debutul la urmatoarea cursa WTCC. Scopul este acela de a creste competivitatea echipei in cadrul campionatului si obtinerea titlului.

Jordi Gene si Yvan Muller vor pilota cele doua masini cu motoare diesel. Vor avea in fata una din cele mai mari provocari incercate de SEAT Sport si totul datorita exceptiei din regulamentul campionatului.

Jaime Puig, Director SEAT Sport: „Regulamentul ne permite sa introducem in campionat o masina echipata cu motor diesel si am dorit sa incercam aceasta provocare. Suntem satisfacuti de rezultatele din teste si credem ca Leon TDI WTCC poate deveni o masina foarte competitiva. Pentru moment, va fi pilotata de Jordi Gene, pilotul desemnat sa se ocupe de dezvoltarea acestui model, si Yvan Muller. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro si Michel Jourdain vor continua sa piloteze modelul normal”.

Benoit Bagur, inginer sef SEAT Sport: „De cand FIA a facut posibila inscrierea unui motor diesel in competitie, am inceput sa studiem daca acest lucru este viabil. Proiectul a luat amploare acum cateva luni.

Baza este motorul de doi litri si 170 CP montat pe modelul Leon FR. Am pastrat blocul motor si capetele de cilindri de la modelul de serie, dar am modificat turbocompresorul si cutia de viteze. De asemenea, a trebuit sa modificam partea frontala pentru a monta intercooler-ul si noile prize de aer. Motorul diesel este cu 35 kg mai greu decat versiunea pe benzina, asa ca a trebuit sa redistribuim greutatea. Dupa cateva teste satisfacatoare, abia asteptam sa vedem potentialul acestei masini in conditii de cursa”.

Jordi Gené: „Lucram la aceste proiect de cateva luni si credem ca are mare potential. Eu personal sunt cel mai implicat deoarece unul dintre aspectele care imi plac la postul meu este posibilitatea de a lucra la dezvoltarea unor modele noi, care includ tehnologii de ultima ora. Avem de infruntat un dublu handicap cu motorul diesel. Conform regulamentului, o masina diesel trebuie sa cantareasca cu 30 kg mai mult. Al doilea este ca turbina si intercooler-ul sunt amplasate in fata puntii frontale, ceea ce face distributia greutatii problematica fata de o masina cu motor pe benzina. Dar Leon are cel mai bun sasiu din campionat, iar cuplul oferit de motor va fi superior si cred ca, pe anumite piste, vom fi foarte competitivi”.

Yvan Muller: „Am efectuat cateva teste cu motorul diesel si timpii pe tur sunt foarte similari cu cei obtinuti cu motorul pe benzina. Este un pic mai lenta in viraje, din cauza greutatii suplimentare, iar anvelopele sunt ceva mai solicitate, dar este mai rapida pe liniile drepte. Sasiul modelului SEAT Leon este unul dintre cele mai bune, dar viteza de top este mica, iar acum SEAT Sport a gasit o solutie pentru aceasta problema. Am concurat cu o masina diesel la cursa de 24 de ore de la Spa si astept cu nerbdare sa pilotez Leon-ul in Suedia.”

SEAT Leon TDI WTCC Date tehnice

Model de baza
SEAT León, 2.0 TDI FR

Motor
Turboalimentat; 4-cilindri in linie, transversal; distributie: doua axe cu came, 16 supape.
Capacitate cilindrica: 2.000 cmc.
Cursa x alezaj: 81×95,5 mm.
Putere maxima: 280 CP / 4.000 rpm.
Cuplu maxim: 450 Nm / 2.500 rpm.
Lubrifiere: sistem clasic.
Filtru de particule: DOW

Transmisie
Tractiune fata; cutie de viteze: Hewland 6-trepte, secventiala.
Ambreiaj: disc dublu.
Diferential: mecanic autoblocant.

Sasiu
Suspensie fata: McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bara anti-ruliu.
Suspensie spate: multi-link, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bara anti-ruliu.
Directie: asistata hidraulica.

Frane
Circuit dual neasistat
Frane fata: etriere cu 4 pistoane, discuri de otel ventilate de 332 mm.
Frane spate: etriere cu 2 pistoane, discuri de otel de 280 mm.

Dimensiuni
Lungime: 4.330 mm.
Latime: 1.849 mm.
Ampatament: 2.600 mm.
Greutate minima: 1.170 kg cu pilot.

Circuitul Anderstorp
Amplasat la 160 km sud-est de Göteborg, in regiunea Jonkoping, circuitul de la Anderstorp a gazduit sase curse de Forumula 1 (1974-1978) si este relativ plat si lat, cu multe zone de esapare. Are trei linii drepte lungi, dintre care una, Flight Straight, face parte dintr-o pista de aterizare. Virajele sunt lungi si multe dintre ele inclinate. In mod neobisnuit, linia de start/sosire nu este amplasata langa standuri.

Date circuit
Cursa: Rundele 13/14 2007 FIA WTCC
Locatie: Anderstrop, Suedia
Lungime tur: 4.025km

Program:
27/7
15.00 – 15.30: Test
28/8
09.00 – 09.30: Antrenamente libere 1
11.30 – 12.00: Antrenamente libere 2
15.30-16.00: Calificari
29/9
09.00 – 09.15: Warm up
12.05 : Cursa 1
14.35: Cursa 2

Record pole: Nicola Larini (Alfa Romeo 156)1.39.064/146,26km/h (06-09-03)
Record tur: Nicola Larini (Alfa Romeo 156) 1.39.946/144,98 km/h (07-09-05)
Ultimii invingatori: Roberto Colciago si Nicola Larini (2003 FIA ETCC)

Program TV:
Eurosport 2 va difuza inregistrarea calificarilor sambata, 28 iulie, intre 19.00 si 19.30. Duminica 29 iulie, Eurosport va transmite live warm-up-ul (08.30-09.00) si cursele 1 si 2 (12.00-12.45 / 14.15-15.00).

Bucuresti, 3.08.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *