Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premieră nord-americană exclusivistă a BMW i8 MemphisStyle la Frieze Art Fair New York

bmw-i-memphisstyle

Bucureşti/München/New York. Parteneriatul dintre BMW Group şi expoziţia de artă Frieze New York va intra în cel de-al şaselea an consecutiv, atunci când evenimentul îşi va deschide porţile în Randall Island din Manhattan, între 5 şi 7 mai 2017. În cadrul activităţilor din acest an, pe lângă furnizarea unui serviciu VIP shuttle cu o flotă de automobile BMW Seria 7, BMW va găzdui două evenimente exclusiviste în parteneriat cu Soho House – Art Talk la 3 mai şi Design Talk la 6 mai. De-a lungul săptămânii Frieze, BMW va întâmpina vizitatorii expoziţiei în cadrul BMW Lounge dedicate, unde va fi expus modelul nou şi exclusivist BMW i8 MemphisStyle în cadrul unei premiere nord-americane.

Memphis Group a revoluţionat lumea designului prin faptul că a fost antiteza funcţionalismului şi a oricărei logici comerciale în anii ’80. Fondat de Ettore Sottsass Jr. în 1981, stilul grupului a fost provocator şi a fost inspirat de mişcări precum Art Deco – cu formele sale geometrice -, Pop Art – cu culorile sale strălucitoare – şi Kitsch. Astfel, BMW i8 MemphisStyle este o explozie de strălucire colorată, cu linii orizontale şi verticale, alături de modele hipnotice care decorează suprafaţa automobilului. Aceste contraste expun expresia pură a rebeliunii şi a eliberări din standardele rigide ale designului tradiţional. BMW i8 MemphisStyle a fost creat şi produs în colaborare cu Garage Italia Customs.
bmw-i-memphisstylePrin interogarea principiilor şi a modelelor existente şi prin deschiderea unor noi teritorii în formă şi funcție, atât Grupul Memphis, cât şi BMW i urmăresc abordări similare. La 4 mai, între orele 17.00 şi 19.00, la deschiderea BMW Lounge, BMW a găzduit o discuţie despre Memphis Design intitulată “The Good, the Bad and the Ugly: Memphis Design Rocks”. Carl Gustav Magnusson, designer industrial, şi Dr. Thomas Girst, director BMW Group pentru implicare culturală, au analizat acest proiect unic şi conexiunea dintre potenţialul creator şi curajul şi provocările inovaţiei. Aşa cum Memphis a răsturnat toate principiile existente în jurul ideii de “viaţă”, artistul Roy Lichtenstein a revoluţionat înţelegerea artei prin Arta Comică şi Pop din anii ’60, care este evidentă în cel de-al treilea BMW Art Car, creat de Lichtenstein în 1977. Macheta originală a BMW Art Car, cu autograful lui Roy Lichtenstein, va fi şi ea expusă în BMW Lounge.

Pe lângă activităţile sale din cadrul expoziţiei, BMW va găzdui şi două discuţii ca parte a parteneriatului în desfăşurare cu Soho House. La 3 mai, Deana Lawson şi Dashiell Manley, doi artişti binecunoscuţi şi ambiţioşi, au vorbit despre provocările “Cum să reuşeşti în lumea artei”, discuţie moderată de Lynette Lee. La 6 mai, artistul şi inovatorul Daan Roosegarde, Jessica Lax de la Institutul Van Alen Institute şi Dr. Thomas Girst, director pentru implicare culturală în BMW Group, vor oferi “O călătorie în viitor” prin oferirea unor detalii privind decorurile şi designurile viitoare.

Ca una dintre cele mai importante expoziţii de artă contemporană din lume, Frieze New York prezintă, anual, peste 200 de galerii de renume mondial. BMW este partener al Frieze London din 2004, iar din 2012 a fost extins parteneriatul pentru a include şi Frieze New York. Pe lângă Frieze, BMW este un partener activ, de peste un deceniu, al renumitelor târguri internaţionale de artă Art Basel Hong Kong, Miami şi Basel, Gallery Weekend Berlin şi TEFAF Maastricht. În plus, BMW Group este partener al unor renumite muzee internaţionale precum Tate Modern din Londra, publică “BMW Art Guide by Independent Collectors” împreună cu Independent Collectors şi pune accentul pe promovarea artei tinere prin iniţiative precum BMW Art Journey sau Preis der Nationalgalerie.

Despre angajamentul cultural BMW Group

De aproape 50 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. În 1972, trei picturi de mari dimensiuni au fost create de Gerhard Richter special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Jeff Koons, Daniel Barenboim, Jonas Kaufmann şi arhitecta Zaha Hadid au cooperat cu BMW. În prezent, artista Cao Fei din China şi americanul John Baldessari creează două noi automobile pentru colecţia BMW Art Car. Pe lângă iniţiativele comune precum BMW Tate Live, BMW Art Journey şi concertele “Opera for All” din Berlin, München şi Londra, compania este şi partener al unor muzee şi expoziţii de artă de renume, precum şi al unor orchestre şi opere de pe mapamond. BMW Group garantează libertatea absolută de creaţie în toate activităţile culturale în care este implicată – acest aspect este esenţial pentru lucrări de artă revoluţionare, ca şi pentru inovaţiile importante într-o afacere de succes.

În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie cu Festivalul de muzică de cameră SoNoRo sau Les Films de Cannes à Bucarest. La nivel naţional, prin reţeaua de dealeri BMW, sunt susţinute o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul de Teatru de la Sibiu.

Mai multe informaţii: www.bmwgroup.com/culture şi www.bmwgroup.com/culture/overview

Facebook: https://www.facebook.com/BMW-Group-Culture-925330854231870

Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroupculture

@BMWGroupCulture

#BMWGroupCulture

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.