Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premiera mondiala la editia 2010 a Salonului Auto de la Paris: noul CLS – emblema design-ului

marca Mercedes-Benz

· Modelul CLS readuce la viaţă rafinamentul sportivităţii
· Vizualizarea valorilor Mercedes-Benz
· Proporţii atletice, design perceptibil
· Steaua centrală din grilă conferă un aspect expresiv
· O linie caracteristică dinamică înclinată spre spate
· Eleganţa interiorului sugerată prin detaliile realizate manual

Un pas înainte: odată cu modelul CLS, Mercedes-Benz a creat în 2003 o nouă categorie de autovehicule care a îmbinat pentru prima dată eleganţa şi dinamismul unui coupé cu funcţionalitatea şi confortul unei limunzine.

Un nou star: de ani de zile CLS este singurul coupé cu patru uşi din clasa sa, iar din octombrie 2004 a fost modelul favorit a peste 170,000 de cumpărători la nivel global. "Clienţii din întreaga lume au beneficiat de pe urma deciziei noastre îndrăzneţe de a lansa pe piaţă un concept de autovehicul cu totul nou", explică încântat Dr. Joachim Schmidt, membru al consiliului director Mercedes-Benz Cars, divizia Vânzări şi Marketing. "Iar datorită designului fascinant, noul model CLS a beneficiat şi de faptul că noi suntem cu un pas înaintea competiţiei prin coupé-ul cu patru uşi."

Noul CLS va avea premiera internaţională la Salonul Auto de la Paris (2-17 octombrie 2010). Noul model continuă rolul de pionier al predecesorului său, fiind în acelaşi timp o noutate absolută.

„Noul CLS se remarcă prin linia unică a design-ului Mercedes-Benz", explică Professor Gorden Wagener, şeful departamentului Design în cadrul Mercedes-Benz. "Totodată acest model este inspirat din tradiţia sportivităţii stilate şi rafinate, o particularitate a coupé-urilor Mercedes-Benz."

Exteriorul păstrează stilul clasic

Proporţiile rămân la fel de spectaculoase ca şi până acum: capota lungă, geamuri înguste şi geamuri laterale fără rame, plafon dinamic rabatabil. Coupé-ul în patru uşi s-a remarcat imediat în 2003 ca fiind un nou simbol de stil. Acum, proporţiile sunt aceleaşi – şi totuşi totul este diferit: cea de-a doua generaţie a adoptat un look cu totul nou.

Elementul care atrage atenţia încă de la prima vedere este designul părţii frontale, asemănător cu cel al modelului Mercedes-Benz SLS AMG. Din punct de vedere vizual, grila radiatorului nu este integrată în capotă, lucru care evidenţiază proporţiile uimitoare ale capotei. Grila este dominată de steaua centrală care subliniază asemănarea automobilului cu celelalte coupé-uri ale mărcii şi marchează identitatea de brand. Orificiile de admisie prelungite şi grilele negre contribuie, de asemenea, la aspectul atletic al automobilului.

Designul include funcţii high-tech

O altă trăsătură distinctivă sunt farurile full LED, primele din lume care oferă toate funcţiile dinamice de iluminare prin intermediul tehnologiei LED. Această inovaţie se remarcă printr-un design impresionant – pe interior acestea sunt divizate în trei straturi în formă de săgeată de sus în jos: stratul superior conţine un indicator LED sub care se află o lumină laterală puternică pentru faza scurtă. Lumina laterală poate fi observată atunci când faza scurtă este activată, creând astfel un design nocturn inedit şi un look distinctiv. Nivelul inferior al farurilor găzduieşte faza lungă şi funcţiile pentru vizibilitatea pe timp de noapte. Un total de 71 de LED-uri oferă, pe lângă o aparenţă desăvârşită, o vizibilitate notabil îmbunătăţită a drumului, comparativ cu modelele precedente.

Conturul elegant proporţionat, specific modelului CLS, este trăsătura dominantă a noului model. Dinamismul şi forma atletică au fost îmbogăţite prin combinarea unor noi linii şi suprafeţe. Marginea frontală a structurii, de deasupra apărătoarelor, care se întinde către spate nu este doar o trăsătură inedită, ci reprezintă o nouă interpretare a unui element formal de design care duce cu gândul la bogăţia de forme unice regăsite în istoria autovehiculelor sport Mercedes-Benz.

O linie distinctivă şi fermă de deasupra punţii spate, asemănătoare celei de la automobilele sport, evidenţiază caracterul sportiv al noului CLS. Arcurile roţilor par a fi coapsele unei feline pregătite de atac.

Vederea laterală este completată de luminile lămpilor LED din spate, prelungite, care sunt aranjate în forma unui element de legătură cu partea din spate. Forma este conturată de o linie amplă foarte vizibilă din spate şi susţine acoperişul plat. Un insert lat din metal oferă un plus de atractivitate spatelui automobilului.

Interiorul: designul oferă calitate vieţii

Interiorul noului CLS se distinge printr-un design modern care combină eleganţa cu detaliile inovatoare şi perfecţiunea manoperei. Unul dintre aspectele interesante este efectul de spaţiu al habitaclului: o linie înaltă care porneşte de la uşa şoferului spre panoul de control până la uşa pasagerului din dreapta. Display-ul central a fost integrat armonios în partea superioară a panoului de control. În acelaşi timp, linia laterală a uşilor înclinată în jos continuă linia dinamică din exterior.

Fiind un simbol, CLS stabileşte noi standarde de echipare a interioarelui oferind o amplă gamă de opţiuni de personalizare. Cinci culori pentru interior, cinci tipuri de design şi trei categorii de piele sunt disponibile clienţilor. Astfel, fiecare CLS este unic şi poate fi configurat în tonuri naturale sau moderne.

Modelul CLS îşi păstrează renumele de simbol şi în ceea ce priveşte design-ul datorită naturii inovatoare a materialelor utilizate. Acestea includ o combinaţie de satin şi finisaje exclusiviste ale suprafeţelor metalice. Alte detalii impresionante sunt ventilatoarele mate pentru aer, de exemplu, care formează cadrul ideal pentru un ceas analog.

Perfecţiunea manoperei este reflectată în detalii precum husele cusute manual sau căptuşeala cusută a bordului. În spate, părţile husei din piele sunt cusute manual într-un proces care durează câteva ore, după care sunt montate şi capitonate cu spumă de înaltă calitate. Înainte de acest proces, pielea este încălzită pentru micşorare, astfel încât să îşi păstreze forma în cazul expunerii repetate la lumina soarelui.

Această piele PASSION semi-anilină deosebit de fină, de 1,6 mm, îndeplineşte cele mai înalte standarde atât vizual, cât şi tactil. Protejată doar de o pigmentaţie uşoară, structura naturală a porilor rămâne intactă, iar pielea îşi păstrează delicateţea şi căldura. Din moment ce caracteristicile naturale rămân vizibile în mare parte, pielea semi-anilină necesită un proces foarte precis de selecţie manuală.

Sportivitatea rafinată a interiorului CLS se reflectă în continuare în folosirea generoasă a elementelor cu finisaj de înaltă calitate. Ele sunt localizate pe tabloul de control al consolei centrale şi pe anumite părţi ale căptuşelii uşilor. Clienţii pot alege dintre trei tipuri exclusiviste de lemn: lemn lucios de alun, lemn lucios de frasin negru şi lemn de plop cu finisaj satinat de culoare maro deschis. Lemnul a fost montat perfect în jurul contururilor printr-un finisaj manual lucrat cu măiestrie, iar ţinuta lemnului a fost potrivită conform fibrei, parte a unui proces elaborat de selecţie, pentru a crea o impresie generală armonioasă.

Interiorului i se poate conferi un aspect şi mai progresist prin adăugarea unor elemente din fibră de carbon finisate cu lac special folosit pentru piane. Perfecţiunea lucrată manual joacă din nou un rol important în procesul de producţie. Până la şapte straturi de lac sunt aplicate şi şlefuite pentru a obţine efectul de ”lac de pian”, de exemplu, până se obţine finisajul extrem de lucios dorit.

Bucuresti, 02.09.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.