Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premiera mondiala: crashtest BMW Seria 5 cu interventia automata a franelor

BMW

Un crash test verifică doar integritatea structurii de rezistenţă a automobilului şi a celorlalte sisteme de siguranţă pasivă. Acum există şi sisteme electronice care avertizează un conducător auto de riscul producerii unei coliziuni şi care pregătesc pasagerii şi automobilul în cazul unui accident iminent. Procedurile de crash test trebuie în viitor să ia în considerare şi sistemele de siguranţă activă care intervin pentru prevenirea unui accident sau minimizarea forţei de coliziune. În premieră mondială a fost realizat cu succes un crash test cu BMW 530d cu intervenţia automată a frânelor într-un laborator special echipat al Organizaţiei Germane de Supraveghere a Automobilelor (DEKRA), în Neumünster bei Hamburg.

Fiecare conducător auto cunoaşte această situaţie: după un viraj apare în faţă brusc spatele unei maşini blocată într-un ambuteiaj. La vizibilitate redusă sau din cauza neatenţiei şoferului există riscul producerii unui accident. Acest scenariu este cauza pentru producerea a peste 40% din accidentele din Germania.

Automobile din segmentul premium, precum BMW Seria 5, sunt deja echipate cu sisteme electronice anticipative care intervin pentru a micşora riscurile care apar în astfel de situaţii.

Atât noul BMW Seria 5, care tocmai a fost prezentat pe piaţă, cât şi noul BMW Seria 7, sunt disponibile opţional cu un sistem care combină pilotul automat (Cruise Control) cu avertizarea şi funcţie de frânare automată în caz de accident – Pilot automat Stop&Go.

În cazul unei potenţiale coliziuni frontale, conducătorul este avertizat printr-un indicator din instrumentul de bord şi, simultan, pe head-up display. În acelaşi timp, sistemul de frânare intră într-o fază de pregătire. Presiunea din sistemul de frânare poate creşte mult mai repede, se micşorează astfel timpul de răspuns al frânelor şi distanţa de frânare.

În cazul în care există pericolul iminent al unui impact, sistemul intră în treapta a doua de funcţionare. În situaţii în care este necesară o frânare de urgenţă, alături de avertizarea vizuală este declanşat şi un semnal sonor. Dacă conducătorul auto încă nu reacţionează, se declanşează o procedură automată de frânare pe o perioadă foarte scurtă: timp de 1,2 secunde se produce o deceleraţie moderată, înainte deja ca şoferul să utilizeze frânele.

Pe baza senzorilor radar ai pilotului automat (Active Cruise Control Stop&Go), sistemul recunoaşte când accidentul frontal devine iminent. În această situaţie viteza de coliziune este redusă printr-o intervenţie automată a frânelor de urgenţă. La fel ca în cazul unui test EuroNCAP şi în aşa-numitul offset-crash automobilul a fost accelerat la viteza de 64 km/h. Cu momente înainte de coliziune modelul BMW 530d a frânat automat la viteza de 40 km/h, conform procedurii de funcţionare a sistemului de siguranţă. Datorită acestei deceleraţii exact înainte de accident, poziţia automobilul la coliziune se schimbă faţă de o situaţie fără frânare. Maşina va fi aplecată uşor spre înainte. În acelaşi timp toţi pasagerii, prin frânare, intră într-o poziţie optimă pentru accident, sprijinindu-se pe centurile de siguranţă şi micşorând astfel tensiunea care ar fi transmisă prin forţa impactului.

Până acum aceste sisteme au putut fi testate numai pe bancul de probe şi nu într-un crash test. Prin colaborarea DEKRA şi BMW a fost realizat un prim pas în testarea în condiţii reale a unor astfel de sisteme de siguranţă activă precum şi a diferitelor scenarii „pre-crash“.

Bucuresti, 26.05.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.