Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premiera mondiala a noului Touran la AMI Leipzig

· Primul van cu Dynamic Light Assist.
· Recorduri noi la consum pentru versiunea cu şapte locuri.
· Luna trecuta la AMI (Automobil International Leipzig), vedeta Volkswagen a fost noul Touran: la conferinţa de presă nou generaţie a besteseller-ului a fost prezentată pentru prima dată publicului mondial.  

Modelul Touran de la Volkswagen este van-ul care a înregistrat cel mai mare succes şi este cea mai reprezentativă maşină de familie. Până în prezent au fost vândute exact 1,13 milioane exemplare ale modelului Touran. Noul Touran urmează ADN-ul Volkswagen actual în ceea ce priveşte design-ul. Din punct de vedere tehnic, limitele clasei sunt depăşite cu ajutorul sistemelor progresive, prezentate pentru prima dată în clasa van-urilor, ca de exemplu Dynamic Light Assist sau noul Park Assist 2.0 pentru parcarea laterală şi paralelă aproape complet automată. Nu mai puţin decât şase motorizări noi pe benzină şi diesel asigură valori ale consumului şi ale emisiilor ce până de curând erau încă de neimaginat pentru un van. Liderul în domeniul durabilităţii este Touran TDI BlueMotion Technology (77 kW / 105 CP): cu un consum mixt de 4,6 l/100 km (analog 121 g/km CO2), Touran stabileşte un nou record în categoria van-urilor cu şapte locuri.

O altă noutate aflată la bord este inovatoarea motorizare de intrare, propulsorul pe benzină, 1.2 TSI. Un motor supraalimentat cu injecţie directă, cu aceeaşi putere de 105 CP. Asemeni unui turbodiesel, dezvoltă deja de la început un cuplu puternic de 175 newtonmetri, dar consumă în medie doar 6,4 l de combustibil la 100 km (analog 149 g/km CO2). Toate cele în total opt motorizări excelează la capitolul consum (spectrul puterilor este între 66 kW / 90 CP şi 125 kW / 170 CP). Sunt, fără excepţie, motoare supraalimentate cu injecţie directă, care urmează principiul Volkswagen de downsizing. Iar asta înseamnă: cilindree mai mică. emisii reduse, consum redus şi cu toate acestea, mai mult cuplu.

Dotările multivariabilului van au fost rearanjate, modelul poate fi dotat cu până la 39 posibilităţi de depozitare. Modelul de bază este acum Touran Trendline (anterior Conceptline). În această variantă, modest este doar consumul motorului de serie, 1.2 TSI. În schimb, echiparea are deja din standard sistem de climatizare, un sistem Radio-CD cu funcţie MP3, geamuri acţionate electric la toate cele patru portiere, elemente stilate de decor “Chrom mat” şi lumini permanente de de drum.

Şi mai exclusivă este echiparea standard a variantei Comfortline (printre altele, include senzor de lumină şi de ploaie, oglindă retrovizore interioară cu sistem automat anti-orbire, decor cromat la elemente precum comutatorul pentru faruri şi butonul pentru acţionarea geamurilor şi cel de reglare a oglinzilor, geamuri laterale cu capacitate de absorbire a razelor de lumină, scaune confort faţă, mese rabatabile pentru al doilea rând de scaune şi bare portbagaj negre).

Modelul exclusivist de vârf este Touran Highline: la acest model sunt incluse, printre altele, suplimentar faţă de dotările Comfortline, tapiţerie Alcantara-stofă, scaune sport (faţă), sistem automat de climatizare, display color multifuncţional, volan îmbrăcat în piele, jante de aliaj de 16 ţoli, bare argintii portbagaj şi proiectoare de ceaţă cu ornament cromat.

Un element inedit pentru Touran este sistemul de radio-navigaţie RNS 315 cu touchscreen. În plus, sunt disponibile şi multe alte dotări opţionale, ca de exemplu uriaşa trapă panoramică, camera rear-view (inclusă la comandarea sistemului de radio-navigaţie RNS 510) sau reglarea adaptivă a trenului de rulare DCC. De asemenea nou pentru Touran: Light Assist – un sistem automat de comandă a farurilor standard, care este astfel un fel de “soră tehnologică mai mică” a sistemului Dynamic Light Assist care a fost dezvoltat pentru farurile bi-xenon. Lansarea pe piaţa germană va avea loc în luna august, pe parcursul toamnei va avea loc, pas cu pas, lansarea pe pieţele mondiale.

Alături de premiera mondială Touran, la AMI au mai debutat, nu mai puţin decât alte şapte noi modele Volkswagen prezentate pentru prima dată în Germania: Sharan, Touareg, Polo GTI, CrossPolo, CrossGolf, Amarok şi T5 4MOTION. Este numărul cel mai mare de modele Volkswagen prezentate vreodată în premieră la AMI Leipzig.

Sursa: Scorpion / Dan Stefan


Bucuresti, 10.05.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.