Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Pregatiri in retail pentru implementarea noilor cote TVA

A ramas mai putin de o luna pana la implementarea noii cote standard de TVA de 20%, iar comerciantii si operatorii din retail sunt in toiul pregatirilor.

Schimbarile de o asemenea amploare necesita de obicei o planificare riguroasa atat din partea comerciantilor, cat si din partea furnizorilor de solutii si servisantilor de case de marcat. De data aceasta insa, prevederile noului Cod Fiscal, respectiv legea 227/2015, intra in vigoare la 1 ianuarie 2016, data care complica mult lucrurile.

Magister Software, companie specializata in solutii la cheie pentru retele de magazine si restaurante, a inceput deja pregatirile pentru modificarea cotei TVA, cu scopul de a-si ajuta clientii sa reduca intervalele de timp in care unitatile comerciale vor fi inchise pentru implementarea tehnica a modificarilor fiscale prevazute de noua lege.

Legea care explica alocarea produselor si serviciilor pe cele trei cote de TVA este on-line si poate fi consultata aici. In timp ce cota standard de TVA se reduce de la 24% la 20%, iar produsele alimentare isi pastreaza cota de 9%, se introduce o noua cota de 5%, pentru manuale, carti, ziare si reviste. Furnizorul recomanda retailerilor sa consulte din timp lista produselor cu TVA de modificat si clasificarea produselor din nomenclator in categorii corespunzatoare cotelor de TVA aferente.

Dupa 1 ianuarie, utilizand un kit software special, furnizat de Magister Software si adaptat special acestei modificari de TVA, se va aplica modificarea generala a cotelor de TVA pentru categoriile de produse pregatite. Odata cu aceasta operatie critica, se vor genera liste de diferente inventar (LDI) speciale aferente fiecarei modificari a cotei de TVA, liste ce cuantifica reducerea valorii de gestiune aferente exclusiv modificarii de TVA. Se vor genera automat procese verbale de reevaluare stoc care arata carei cote de TVA corespund modificarile din fiecare LDI. Aceste documente sunt necesare pentru reevaluarea contabila a valorii stocului la inceputul anului 2016.

In cazul lanturilor de magazine, aplicarea modificarilor trebuie efectuata exclusiv prin coordonarea unitara a call center-ului Magister de suport tehnic si service autorizat de care apartin, deoarece implementarea trebuie efectuata intr-o ordine prestabilita pentru a nu afecta integritatea structurala a datelor din reteaua de magazine.

Simultan cu rularea kit-ului de actualizare, si echipamentele fiscale utilizate in regim de imprimanta fiscala trebuie reprogramate corespunzator, in sensul adaugarii unei noi cote de TVA in memoria fiscala si modificarii celei existente. Aceasta operatie se poate efectua doar de catre un servisant autorizat de Ministerul de Finante pentru respectivul echipament fiscal, care trebuie sa inregistreze interventia in registrul special al casei de marcat. Magister Software recomanda comerciantilor sa solicite tehnicienilor de case de marcat legitimatia care atesta autorizarea pentru pachetul fiscal SmartCash POS model Datecs FP550T si sa verifice daca interventia a fost inregistrata corect in registrul special al casei de marcat.

Ca si in cazul celorlalte modificari fiscale similare, in perioada 31 decembrie 2015 – 3 ianuarie 2016, call center-ul national Magister Software va functiona in regim non-stop, cu tot personalul de suport, la numarul de telefon cunoscut: 021.569.36.99. Pentru ca operatia de modificare a cotei TVA sa decurga fara probleme, furnizorul recomanda retailerilor sa realizeze in prealabil o revizie tehnica a sistemelor POS si back office si, daca este cazul, sa solicite actualizarea programelor folosite la ultima versiune.

Bucuresti, 07.12.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *