free download 78 travel guides written by experts

Precizari la declaratiile care contin atacuri la adresa TVR

În ultimele zile, diverşi oameni politici şi lideri de opinie au făcut o serie de declaraţii neadevărate şi inexacte cu privire la activitatea TVR.

Faţă de aceste afirmaţii, dorim să facem următoarele precizări:

1. „17 apariţii în acest an ale lui Traian Băsescu la TVR, comparate cu zero apariţii ale mele (Victor Ponta, n.n.)”

Conform monitorizării Serviciului Documentare Arhivă din cadrul Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport (DEIS), de la începutul anului 2011, preşedintele Traian Băsescu a fost prezent în 11 emisiuni coordonate de Departamentul Ştiri. În acest timp, liderii politici Victor Ponta şi Crin Antonescu au refuzat invitaţiile realizatorilor Departamentului Ştiri de a participa în platou, la diferite emisiuni. Astfel, Victor Ponta a refuzat cinci invitaţii de a participa la „Prim plan” şi „Tema zilei”, iar Crin Antonescu, patru.

2. Victor Ponta şi Crin Antonescu şi-au exprimat punctele de vedere în direct, la telefon, în diferite emisiuni de ştiri sau dezbateri.

3. În declaraţii se omite faptul că ponderea timpului şi a numărului de apariţii ale oamenilor politici în programele TVR este reglementată prin Decizia nr. 187/2006 a CNA, cu modificările ulterioare. Decizia CNA nu precizează ponderea timpului care trebuie alocată în programe pentru Preşedinţie.

4. Conform monitorizării din ultimele luni, în platourile TVR au fost prezenţi lideri marcanţi ai opoziţiei. Miron Mitrea, Ecaterina Andronescu, Adrian Năstase, Ioan Mircea Paşcu, Călin Popescu Tăriceanu, Varujan Vosganian, Teodor Meleşcanu sau Ludovic Orban fiind doar câţiva dintre cei care au participat la emisiuni la Televiziunea Română.

5. 320 de angajaţi (la Ştiri, n.n.), Victor Ponta apreciind că este o cifră mai mare decât cea a tuturor angajaţilor de la toate televiziunile private la un loc.

· Numărul nu are relevanţă, fiind rupt din context: aceşti angajaţi lucrează pentru:
– toate jurnalele TVR: patru pe TVR 1, două pe TVR 2, unul pe TVR 3;
– pentru TVR INFO – canal dedicat de ştiri şi dezbateri cu emisie 24/24;
– pentru emisiunile de dezbateri de pe toate canalele TVR;
– ştirile, emisiunile şi transmisiunile sportive din cadrul DEIS, pentru toate canalele TVR.

· Numărul include atât personalul editorial, cât şi personalul tehnic, care asigură realizarea producţiilor enumerate mai sus: reporteri, redactori, editori, producători, realizatori, prezentatori, arhivişti, documentarişti, cameramani, editori imagine, şoferi, regizori, designeri grafică, operatori producţie etc.

· Afirmaţia că cifra angajaţilor TVR pentru DEIS este mai mare decât cea a tuturor angajaţilor de la toate televiziunile private la un loc este neadevărată. Potrivit informaţiilor din presă disponibile, numai o televiziune privată de ştiri număra circa 1.000 de angajaţi anul trecut.

· Tot spre comparaţie, televiziunea publică din Bulgaria numără aproape 300 de angajaţi permanenţi şi 100 de colaboratori ai emisiunilor de ştiri.

· Pentru a da o dimensiune efortului pe care o televiziune îl depune pentru a asigura producţia unui eveniment la standarde înalte de calitate, oferim spre comparaţie o altă cifră: 150 de persoane. De atâţia oameni a avut nevoie TVR pentru a asigura transmisiunea Festivalului George Enescu – un brand cultural cu reputaţie internaţională – timp de o lună. Un efort fără obiective comerciale, dar în acord cu misiunea TVR, de serviciu public – în consecinţă necesar.

6. Robert Turcescu a declarat că, dacă ar fi ajuns şeful TVR,: „Din 3.000 de angajaţi din care muncesc pe bune doar câteva sute, aş fi concediat 2.000 şi rămâneam cu 1.000, cu care m-aş fi putut bate de la egal la egal cu televiziunile comerciale”.

· Această afirmaţie a fost făcută în afara unei documentări. Cadrul legal actual nu ar face viabilă această măsură.

Bucuresti, 01.11.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *