Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

PR-ul romanesc in 2007 – 4 ACE-pr&publicity

Elena Olteanu
General Manager

4 ACE-pr&publicity

1.    Se va modifica ceva in activitatea de PR si in relatiile publice din Romania in 2007? Care vor fi implicatiile aderarii asupra PR-ului?

In mod cert, efectele aderarii asupra activitatii de PR din Romania au inceput sa se vada cu mult inaintea momentului 1 ianuarie 2007. Acest lucru a putut fi remarcat in special prin prisma interesului foarte mare pe care, atat companiile private, cat si institutiile de stat, l-au acordat comunicarii. Astfel, s-a observat necesitatea unei strategii dedicate de PR pentru din ce in ce mai multe campanii, proiecte, evenimente, lansari, oferte speciale, etc. De asemenea, activitatile de PR au crescut in calitate si diversitate, fapt care a condus la structurarea, specializarea si evidentierea agentiilor de PR din Romania.

Efectele aderarii se vor resimti în special asupra cresterii valorii pe care PR-ul trebuie sa o adauge proiectelor clientului pentru a capta atentia audientei, in conditiile in care integrarea va modifica raporturile de concurenta de pe piata. Astfel, efectele aderarii vor fi vizible in special in zona evolutiei agentiilor ca cifra de afaceri si portofoliu. Numai agentiile care vor putea oferi servicii la nivel european vor putea face fata cerintelor, care, in cele din urma vor fi din ce in ce mai stricte. Managerii romani vor adopta stiluri de management occidental, conceptia generala asupra rigorilor profesionale si a eficientei se vor adapta, in mod natural, economiilor dezvoltate, domeniul serviciilor de PR neavand de ce sa faca exceptie.

{viewonly=registered,special}2.      Ce lucruri bune vor ramane?

Esential realizarii unor campanii de relatii publice eficiente este adaptarea mesajului specificului local al publicului tinta, fapt care nu trebuie sa se modifice. Consider, de asemenea, ca exista deja numeroase exemple de campanii de relatii publice executate la nivel european, si numerosi specialisti in PR care pot face oricand fata unui challenge international. Ceea ce se va imbunatati, cu siguranta, va fi oportunitatea derularii unor campanii la nivel international (PR International), lucru pe care agentia 4 ACE il pregateste deja din anul 2005, prin apartenenta la o retea internationala de PR.

2.    Ce va disparea?

Datorita concurentei calitative si a solicitarii de servicii specializate, vor disparea, probabil, falsii specialisti in PR, rasariti precum ciupercile dupa ploaie, in perioada 2004 – 2005, cand PR-ul devenise un “cuvant la moda”. Vor ramane in scena numai persoanele de valoare si cu aptitudini in domeniu.


3.    Credeti ca exista vreo asemanare cu tarile care au aderat deja si cu ceea ce s-a intamplat acolo dpdv imagine, comunicare, pr?

Tendinta globalizarii in serviciile de PR la nivel european, se va observa si in serviciile de PR oferite in Romania, acestea urmand sa implementeze campanii initiate la nivel regional sau sa genereze, de ce nu, campanii internationale, coordonate din Romania. PR Network, reteaua de PR din care face parte si agentia 4 ACE, s-a nascut din nevoia agentiilor de PR europene de a oferi servicii de PR International. Reteaua a derulat deja numeroase proiecte multinationale, Romania reprezentand, conform oficialilor retelei, o zona de interes major pentru perioada 2007 – 2008.


4.    A fost cumva pregatita in vreun fel integrarea PR-ului din Romania in UE? Evolutia ultimilor ani sugereaza ceva?

Din pacate, la nivelul industriei de PR din Romania, nu pot da exemple concrete de masuri luate pentru iminenta integrare in UE. Din punctul 4 ACE de vedere, momentul integrarii a fost pregatit, asa cum am mentionat si in cele de mai sus, prin intrarea intr-o organizatie internationala de PR, dar si prin portofoliu de clienti cu care agentia 4 ACE a avut contracte externe, pentru servicii prestate pentru piata din Romania (BenQ, Asus, MTV, Indesit), contracte care ne-au adus challnege-ul indeplinirii unor servicii cu rigori internationale.

 

5.    Se va modifica PR-ul in Romania din punctul de vedere al numarului agentiilor? Va creste acesta? Se va diminua? Se va merge mai mult pe agentii full-service sau pe specializari? Se vor cauta mai mult oameni pentru departamentele interne de PR?

Consider ca numarul agentiilor de PR nu va creste dupa integrare, ci ca mai degraba, agentiile existente se vor specializa pe segmente dedicate din zona serviciilor de PR si ca va exista o selectie naturala a celor mai bune agentii de pe piata, challenge pe care agentia 4 ACE il asteapta cu interes. {/viewonly}

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.