Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

PR-ul in 2009 – BMW Group Romania

Alex Seremet
Corporate Comunication Manager – BMW Group Romania
PR Manager – StormPR

In contextul unei posibile crize financiare multe companii isi restructureaza bugetul in incercarea de a reduce costurile. Insa nevoia de comunicare si promovare devine din ce in ce mai mare, mai ales ca multe piete, dupa cresteri consecutive, intra in stagnare sau chiar recesiune. Din acest punct de vedere PR-ul incepe sa devina un instrument foarte interesant pentru multe companii cu bugete tot mai mici. Acesta ofera un Return of Investment semnificativ mai bun si cunosc deja cazuri de companii mici care se orienteaza exclusiv pe PR si actiuni neconventionale. Desi in multe cazuri PR si advertisingul sunt complementare, in incercarea de a controla costurile, dar sub presiunea de a se promova, e de asteptat ca tot mai multe comapnii sa acorde o mult mai mare atentie PR-ului si catre solutii neconventionale de comunicare.

Interesul crescut pentru PR e de asteptat sa genereze o crestere a "industriei de comunicare". Indiferent ca e vorba de outsourcing sau in-house, e de asteptat sa creasca cererea pentru mai multi specialisti de PR, pentru ca aceasta trebuie sa ramana o activitate realizata de profesionisti. E de asteptat ca multe comapnii sa incerce sa abordeze problema in-house, cu resurse proprii, insa estimez ca pentru acestia efectele vor fi minime.

Pentru ca nevoia de reducere de costuri poate genera oreintarea catre PR, e de asteptat sa vedem actiuni cat mai pragmatice, pentru vizibilitate maxima. De aceea consider ca CSR va ramane inca putin interesant pentru companiile din Romania si aici vor conta doar proiectele inovative si foarte valoroase si se vor regasi cu adevarat in setul de valori al companiei. O alta problema care trebuie inteleasa este ca, pentru beneficii maxime, este nevoie de actiuni constante, de lunga durata si nu de evenimente punctuale. Constanta si coeerenta raman elemente definitorii pentru o comunicare de succes.

Alexandru Seremet
Corporate Communication BMW, trei ani de experienta in PR-ul auto si in proiecte de comunicare speciala (product placement, on-line, evenimente speciale).

Va invitam sa dezbatem acest subiect in cadrul discutiei dedicate pe Forumulul PRwave aici. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.