Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

PR-ul in 2009 – BitDefender Romania

Simona Bogdan
PR Manager Romania – BitDefender

1. Vor creste sau vor scadea bugetele alocate PR-ului? Considerati ca vor fi diferente semnificative in anumite domenii sau in functie de dimensiunile companiilor?

Estimam o crestere a bugetelor alocate PR-ului, indiferent de domeniul de activitate sau dimensiunea companiilor.

2. Ce fel de campanii preconizati ca vor fi cautate de organizatii/recomandate de agentii (accent pe CSR, pe obtinere vizibilitate in media, pe evenimente etc.)?

Partea de evenimente s-ar putea sa inregistreze o oarecare scadere, fiind si unele dintre cele mai costisitoare activitati. CSR-ul va fi categoric in crestere, si mai multe companii autohtone inserand in bugetele pe 2009 campanii si bugete alocate separate pentru acest gen de actiuni. Noi vom viza de asemenea si campaniile de social media, unde dorim sa intram in interactiune cu utilizatorii nostrii si sa invatam astfel cat mai multe despre obiceiurile lor de cumparare si preferinte in branduri.

Asa cum stim, este recomandat mai ales pe timp de criza ca activitatea de comunicare sa fie constanta, daca nu in crestere. Cu siguranta multe dintre bugete se vor contura pe marginea mediului online, cu accent pe campanii targetate avand la baza o foarte buna cunoastere a consumatorului.

3. Considerati ca micile firme vor apela mai mult ca pana acum la PR? Credeti ca vor fi multi cei ce vor intreprinde in 2009 primele actiuni de PR?

Categoric. Din ce in ce mai mult companii mici si mijlocii vor vedea beneficii clare in comunicare sporind astfel numarul de campanii. Sa speram ca si calitatea acestora va creste direct proportional. In general vorbind, obtinem mai mult ROI folosind instrumentele de PR avand in vedere costurile mai scazute decat in publicitate, organizarea de evenimente sau campaniile de marketing.

4. Cine va avea o pondere mai mare: PR-ul in-house sau outsourcing-ul?

Daca ne raportam la mentinerea controlului asupra anumitor cheltuieli, tind sa cred ca PR-ul in-house va fi preferat. In acelasi timp, in functie de natura proiectelor punctuale derulate de companii, este recomandata consultarea unor firme de PR specializate.

Va invitam sa dezbatem acest subiect in cadrul discutiei dedicate pe Forumulul PRwave aici.

5. Ce schimbari vor fi din punct de vedere al comunicarii, relatiilor publice in 2009 fata de 2008 din punctul dumneavoastra de vedere?

Din punctul nostru de vedere, vom creste nivelul de comunicare atat local cat si global, prin continuarea unei strategii coerente de relatii publice vis-a-vis de publicul nostru tinta. Asa cum mentionam anterior, in special o perioada de criza impune folosirea imperioasa a tuturor canalelor de comunicare pentru a fi si mai aproape de consumatorul final. Online PR/Social Media pare sa continue trendul ascendent si, pe timp de criza, trebuie sa ne asiguram ca „vorbim” utilizatorilor nostrii, in locurile incare ii putem educa si influenta.

6. Ce considerati ca va avea mai mare cautare in anul ce vine? Activitatile obisnuite sau unele noi sau mai putin utilizate pana acum? Au clientii o preferinta anume?

Cu siguranta, marketerii si oamenii de PR trebuie sa acorde o importanta sporita gasirii acelor „hook-uri” in mesajele lor, actiunile obisnuite nemaifiind atat de bune evaluatoare. Campaniile castigatoare vor fi cele mai creative si interactive. Se va pune accent pe transparenta, new media si cresterea vitezei de reactie la orice noutate a pietei. Nu mai vorbesti oamenilor de solutiile tale ca pana acum, trebuie sa scoti in evidenta si mai mult beneficiile pe care le pot avea. Doar asa, se mai justifica costurile implicate.

7. Care sunt tendintele lui 2009 la nivel de comunicare si PR?

Vreau sa cred ca se va face apel la si mai mult non-conformism si transparenta. Companiile vor vrea acum, mai mult ca oricand, sa vada exact unde s-au cheltuit bugetele si care este ROI-ul pe fiecare actiune, fie ea online, print, TV sau outdoor. Asa cum am mentionat anterior, in primul rand atentia se va indrepta catre partea de online, si din punct de vedere al costurilor dar si al vizibilitatii si a ariei mai mare de acoperire a clientului final.

Simona Bogdan – PR Manager Romania, BitDefender, are o experienta de peste 5 ani in PR-ul IT&C deruland in toti acesti ani in proiecte de corporate communications, programe de responsabilitate sociala sau comunicare interna. De-a lungul carierei sale, Simona a acumulat experienta in calitate de consultant pe probleme de comunicare corporativa, fiind specializata pe procese de strategie si B2B.

Va invitam sa dezbatem acest subiect in cadrul discutiei dedicate pe Forumulul PRwave aici. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.