Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

PR cu piciorul pe acceleratie

Adina Ionescu
PR Coordinator MOL România

Nu e niciun secret: comunicatorii din domeniul energiei sunt într-o situaţie fericită în comparaţie cu alţi colegi care practică această meserie. Sectorul energetic generează constant ştiri de impact, pe de o parte datorită importanţei strategice, dar mai ales ca urmare a contextului în care ne aflăm. Nabucco vs South Stream, resursele din Marea Neagră, preţul gazului sau al carburanţilor sunt doar câteva din subiectele care s-au regăsit pe prima pagină a ziarelor.

Dacă oportunitatea de comunicare există, rămâne însă de văzut cât de eficient este fructificată. În România, majoritatea companiilor care activează în acest domeniu comunică permanent şi diversificat, încercând să îşi adapteze mesajele în funcţie de categoria de public vizată. Mixul de comunicare utilizat este complex şi de cele mai multe ori bine structurat şi ţintit.

Totuşi, eforturile de a susţine un mesaj coerent se bazează destul de rar pe cercetare, deoarece presiunea operaţională este foarte mare. Comunicatorul trebuie să treacă pur şi simplu proba practică a profesionalismului său cu fiecare situaţie inedită care rezultă din realitatea de pe teren, iar domeniul energetic nu este lipsit de situaţii de criză.

De asemenea, nu sunt simplu de gestionat aspectele tehnice inerente domeniului. Cel mai banal exemplu este situaţia de plăti o factură la utilităţi, pe care sunt tipărite o serie de formule de calcul şi abrevieri, fără să fim în totalitate convinşi că suma este corectă. Ne consultăm cu cine pare mai competent şi în final decidem să ne achităm obligaţia, perspectiva de a rămâne fără gaz sau curent electric fiind un argument convingător. Dacă extindem lista de nelămuriri la contorizare, calitatea gazului sau a carburanţilor, ajungem la concluzia ca că sunt multe informaţii greu de asimilat de majoritatea persoanelor. Aici intervin specialiştii în relaţii publice. Este rolul lor să înţeleagă metodologia care stă la baza calculării unei facturi, de exemplu, pentru a găsi acele informaţii care ar clarifica “misterul”.

Şi nu în ultimul rând, comunicatorilor din domeniul energiei li se cere pe drept cuvânt să înţeleagă rapid conexiunile dintre diferite sectoare de afaceri, perspectiva macro-economică sau politică, contextul extern al companiei în care activează. Nu văd o altă soluţie pentru colegii mei decât de a se informa continuu, de a fi în pas cu realitatea, iar pe alocuri de a apăsa pe acceleraţie. Înaintea altora.

Adina Ionescu are 36 de ani şi este PR Coordinator MOL România. Are o experienţă de 11 ani în comunicare, dobândită în companii multinaţionale din domeniul energiei şi IT&C. În cadrul filialei din ţara noastră, coordonează comunicarea externă şi internă. Este absolventă a Facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale din cadrul A.S.E. şi a unui Master în Comunicare. Anul acesta a finalizat cursurile Chartered Institute for Public Relations (Londra). {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *