Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Pozitia TVR – drepturile tv ale meciurilor nationalei de fotbal

Urmare a solicitărilor venite din partea mass-media, Biroul de Presă al TVR este împuternicit să prezinte punctul de vedere al televiziunii publice cu privire la caietul de sarcini emis de Federaţia Română de Fotbal referitor la achiziţionarea drepturilor de difuzare pentru meciurile oficiale ale echipei naţionale:

1.    Considerăm că principalul criteriu de selecţie ar trebui să fie capacitatea posturilor de televiziune de a asigura accesul unui număr cât mai mare de cetăţeni la vizionarea meciurilor echipei naţionale. Acesta a fost de fapt şi spiritul în care au fost realizate Legea de organizare a SRTv şi Hotărârea de Guvern nr. 47/2003 care stabileşte evenimentele de importanţă majoră difuzate în cadrul programelor de televiziune. Şi anume:

Accesul publicului la serviciu de programe în cazul difuzării unor asemenea evenimente trebuie să fie liber, cu o simplă antenă şi nu pe baza unui abonament la o societate de cablu. Reamintim că printre evenimentele de importanţă majoră, prevăzute de hotărârea de guvern menţionată, se numără şi Campionatul European de Fotbal şi jocurile de calificare ale echipei naţionale a României la acest campionat, respectiv Campionatul Mondial de Fotbal şi meciurile de calificare ale echipei naţionale la această competiţie.

2.    De altfel, TVR este singura televiziune din  România care are o acoperire de peste 98% la nivel naţional şi acest lucru ar trebui să primeze în alegerea pe care FRF o va face mai mult decât orice cotă de audienţă. Credem că importante pentru FRF şi partenerii săi, din punct de vedere comercial, sunt audienţele pe care le înregistrează meciurile în sine si nu audienţele jurnalelor de ştiri sportive sau ale postului în general.

3.    La ştirile sportive diferenţele de audienţă sunt minore şi de aceea credem că este normal ca, în final, ponderea cea mai mare să fie dată de capacitatea de acoperire la nivel naţional si de suma pe care o staţie TV o va oferi.

4.    Fotbalul e un fenomen social şi trebuie tratat ca atare şi nu numai ca o afacere.

Bucuresti, 31.10.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.