free download 78 travel guides written by experts

Povestea high-tech a vizitei la Fabrica de Fericire

Când îţi propui să schimbi lucrurile în bine, e important să ai pe cine conta. Să ai pe cineva care crede în planurile tale şi îţi este alături. Fabrica Coca-Cola HBC şi depozitul High Bay din Ploieşti sunt într-un proces permanent de REinventare, aşa că am vrut să aflăm cum se simte experienţa schimbării în bine şi din perspectiva altora.

Nu e lucru simplu să REduci consumul de energie într-un megadepozit sau să eficientizezi consumul de resurse într-o fabrică în care se produc anual jumătate de miliard de litri de băuturi. Este nevoie de timp, bani şi un plan pe termen lung de a REgândi investiţiile în favoarea naturii şi a comunităţii.

De exemplu, la depozitul High Bay au lucrat mai bine de 150 de oameni timp de doi ani, cu o investiţie de 30 de milioane de euro. Astfel s-a ajuns ca un singur metru pătrat din depozitul High Bay să găzduiască 4,2 paleţi, în timp ce într-un depozit convenţional încap doar 1,2 paleţi pe metru pătrat.

Aproximativ 90% dintre furnizorii cu care lucrează Coca-Cola HBC România provin de pe plan local. Datorită acestui angajament, de a contracta furnizori locali de fiecare dată când are această posibilitate, compania economiseşte costuri importante, încurajează economiile locale şi reduce impactul pe care transportul materiilor prime îl are asupra mediului înconjurător.

Tocmai pentru că vorbim de eforturi susţinute, nu am vrut să le facem viaţa uşoară nici bloggerilor şi ziariştilor pe care i-am invitat cu noi în vizită la fabrică şi la depozit.

Mai întâi am vrut să îi obişnuim cu ideea că la depozitul High Bay, totul este complet automatizat, iar roboţeii lucrează pe întuneric, ca să nu facă risipă. Aşadar, am trimis unui grup de peste 30 prieteni bloggeri şi ziarişti o provocare – să scrie următorul lor material cu lumina stinsă. Ca să nu trişeze, le-am trimis şi o pereche de ochelari de somn personalizaţi. Evident, am râs împreună când am citit minunăţiile de litere mâncate, dar am constatat că unii pot îndeplini acest task responsabil şi la nivel profesionist.

Apoi, celor care au primit cel mai bine surpriza noastră le-am mai trimis un mesaj încifrat. De data aceasta a fost vorba despre o invitaţie scrisă de a ne însoţi în vizită la fabrica Coca-Cola HBC şi la depozitul High Bay. Cu o singură precizare – invitaţia a fost tipărită pe o hîrtie specială, cu vopsea termosensibilă, astfel încât, ca să o descifreze, destinatarii au fost nevoiţi să o ţină un minut lângă o sursă de lumină.

Provocările noastre au dat roade, aşa că am pornit cu prietenii care au dat curs invitaţiei să vedem “how it’s made” în fabrica Coca-Cola HBC de la Ploieşti. De asemenea, am văzut împreună cum funcţionează High Bay, al treilea cel mai mare depozit din lume (după depozitul Coca-Cola din Atlanta şi depozitul NASA). De abia după ce am vizitat depozitul şi am văzut că este înalt cât un bloc de zece etaje, ne-am dat şi noi seama de ce toţi angajaţii au făcut cursuri de alpinism utilitar.

Cum a fost acolo? Ei bine, aceasta este o poveste pe care merită să o aflaţi direct de la cei care au fost acolo. Iar dacă nu aveţi timp de cuvinte, avem şi suficiente imagini pe care le găsiţi ataşate.

Proiectul High Bay face parte din RE Concept, platforma de responsabilitate socială a Coca-Cola HBC România, dedicată ideii că RE este începutul tuturor acţiunilor care schimbă în bine lumea. Mai multe informaţii găsiti pe //thereconcept.ro/.

Next Advertising este o agenţie de publicitate diferită. Filozofia ei este să îşi utilizeze creativ toate competenţele pentru a dezvolta proiecte relevante, recunoscute, revoluţionare şi remarcabile.

Bucuresti, 26.04.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *