Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Politici climatice: Comisia se aliaza

cu intreprinderile, cu gruparile ecologiste si cu universitatile pentru a promova solutii la problemele climatice

Connie Hedegaard, comisarul european pentru politici climatice, a lansat o campanie paneuropeană de comunicare, în colaborare cu mai mult de 70 de organizații din întreaga Europă. Având sloganul „O lume care vă place. Și clima care vă place”, campania vizează să aducă soluții practice în centrul dezbaterilor pe tema schimbărilor climatice și să demonstreze că acțiunile în domeniul climatic pot să crească bunăstarea și să aducă beneficii economice cetățenilor europeni.

În Europa există numeroase exemple de soluții climatice inteligente și inovatoare care reduc poluarea cu CO2 și îmbunătățesc totodată calitatea vieții oamenilor. De exemplu, în gara centrală din Stockholm se convertește căldura corporală a navetiștilor în energie termică pentru o clădire de birouri din apropiere, reducându-se atât emisiile, cât și factura la energie cu 20-25%. În Danemarca, datorită energiei solare, școala Gedved din Horsens economisește de 30 000 EUR pe an la factura de energie. Banii economisiți se cheltuiesc pentru îmbunătățirea educației.

Astfel de soluții fără perdanți, care îmbină economiile bănești, economia de timp și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, stau la baza campaniei de comunicare lansate de comisarul Hedegaard la sediul primăriei Londrei.

„Avem de ales întrea ACȚIONA pornind de la cunoștințele pe care le deținem despre schimbările climaticeși a sta deoparte asistând la înrăutățirea situației.Ambele opțiuni costă bani. De ce să nu creăm o lume care ne place, cu o climă care ne place – până nu este încă prea târziu?Prin intermediul acestei campanii urmărim să focalizăm dezbaterea asupra soluțiilor potențiale și să și aflăm ce anume ne împiedică să le aplicăm”, a afirmat Connie Hedegaard.

Axată pe un site internet care va fi disponibil în curând în toate cele 23 de limbi oficiale ale UE, campania este concepută ca o platformă de participare unde persoanele, întreprinderile și grupările locale vor putea să încarce, să promoveze și să dezbată soluții pentru reducerea emisiilor de carbon și să participe la un concurs paneuropean al cărui scop este identificarea celei mai bune și originale dintre aceste soluții.

Parteneriatele cu organizații similare reprezintă o parte centrală a campaniei. Mai mult de 70 de organizații, printre care se numără asociații de întreprinderi, universități, organizații neguvernamentale și instituții guvernamentale, sunt deja parteneri de campanie confirmați. Se are în vedere înscrierea mai multor parteneri pe măsură ce campania evoluează.

La evenimentul de lansare „Viziuni pentru o lume care vă place”, partenerii de campanie și cetățenii s-au alăturat comisarului Hedegaard, secretarului de stat pentru energie și schimbări climatice din Regatul Unit, ED Davey, și altor vorbitori pentru a da semnalul de începere a dezbaterii. Discuțiile sunt transmise în direct pe pagina de Facebook a campaniei. Contribuțiile pot fi adăugate pe Twitter.

În perioada 2012-2013, se pregătesc și alte evenimente în mai multe state membre, inclusiv în Bulgaria, Italia, Polonia și Portugalia.

Context

Campania se va desfășura până la sfârșitul anului 2013 și urmărește să valorifice soluțiile rentabile existente pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 80-95% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050.

Aceasta reprezintă o continuare a comunicării Comisiei din martie 2011, intitulată „Foaie de parcurs pentru trecerea la o economie cu emisii scăzute de carbon”, care stabilește modalitățile de realizare a unor reduceri drastice, dar rentabile ale emisiilor în principalele sectoare economice. Din foaia de parcurs reiese că realizarea unei economii cu emisii reduse de carbon va spori investițiile în tehnologii și în infrastructuri ecologice precum rețelele electrice inteligente și va determina reducerea substanțială a prețului importurilor de petrol și gaz.

Pe termen mediu, până în 2020, UE vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 20%, îmbunătățirea eficienței energetice cu 20% și creșterea la 20% a ponderii energiei din surse regenerabile în mixul energetic. În prezent, emisiile UE sunt mai mari cu 17% față de nivelurile din 1990.

Informații suplimentare

Evenimentul de lansare de luni se transmite în direct pe pagina de Facebook a campaniei la adresa www.facebook.com/EUClimateAction. Se poate participa la discuții pe Twitter la #worldulike.

Site-ul internet al campaniei: //world-you-like.europa.eu/. Informațiile de presă și fotografiile sunt disponibile pe site.

Lista proiectelor europene: //world-you-like.europa.eu/en/success-stories.

Pentru mai multe informații cu privire la foaia de parcurs pentru trecerea la o economie competitivă cu emisii reduse de carbon până în 2050, a se vedea site-ul internet al Direcției Generală Politici Climatice, la adresa //ec.europa.eu/clima/policies/roadmap/index_en.htm.

Bucuresti, 09.10.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.