Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Podul catre Terabithia

Adaptare după romanul lui Katherine Paterson
Scenariul: David Paterson, Jeff Stockwell şi Kevin Wade
Regia: Gabor Csupo

Aceasta este povestea unei prietenii care poate schimba cursul unei vieţi, între Leslie Burke (AnnaSophia Robb) şi Jess Aarons (Josh Hutcherson), doi elevi de clasa a cincea care locuiesc într-un orăşel, într-o regiune rurală. Cei doi creează o lume imaginară, mitică – "Terabithia” – se autoproclamă Regele şi Regina acestei ţări şi petrec aici numeroase ore pline de aventuri. Pentru a pătrunde în acest regat imaginar, cuibărit în inima pădurilor din apropiere de casa lor, cei doi trebuie să traverseze mai întâi un râu, cu mult curaj, legănându-se pe o frânghie.
Jess este singurul băiat al unei familii cu cinci copii. Jack (Robert Patrick), tatăl său, munceşte din greu ca să câştige pâinea familiei şi e adesea plecat de acasă, iar mama lui pare mai preocupată de cele patru surori ale lui – deci niciunul dintre cei doi părinţi nu pare să aibă prea mult timp pentru Jess. Leslie este nou-venită în orăşel. Familia ei a sosit aici în încercarea de a-şi croi un nou stil de viaţă, care devine pasiunea lor şi le ocupă cea mai mare parte din timp, Părinţii lui Leslie sunt scriitori şi artişti de succes, care o încurajează pe Leslie să fie creativă şi expresivă. Ambii copii sunt deci nişte singuratici care nu se adaptează între ceilalţi elevi de la şcoală: Leslie are probleme când trebuie să fie acceptată de colegii de şcoală, pentru că e atât de diferită faţă de ei; familia sa a decis să nu aibă televizor, iar ea poartă cele mai fanteziste haine, majoritatea pictate manual, aşa cum nimeni nu a mai văzut până acum. În taină, Jess este foarte interesat de artă şi visează ca într-o bună zi să devină cel mai rapid alergător din şcoală. Iniţial, Jess nu o place pe Leslie, mai ales că ea îi distruge speranţa de a deveni cel mai rapid alergător din clasă: Leslie îi întrece pe toţi la alergare, inclusiv pe Jess, şi câştigă o cursă la care ar fi trebuit să participe doar băieţi. Totuşi, aceşti doi ‘outsideri’, care sunt şi ţinta bătăuşilor şcolii, ajung în final să fie foarte buni prieteni. Leslie este o fetiţă inventivă, cu mult talent; adesea scrie roluri pentru ea şi Jess, imaginând un scenariu pentru regatul lor secret. În Terabithia, cei doi îşi formează un regat imaginar, departe de viaţa reală şi îşi imaginează diverşi adversari, trăind în joacă numeroase aventuri cu Prinţul Terrien (PT), un câine pe care Leslie l-a primit în dar de la Jess.

O criză neprevăzută se produce când Jess pleacă împreună cu doamna Edmunds (Zooey Deschanel), profesoara lui de muzică şi artă, la un spectacol derulat în oraşul din apropiere, iar Leslie se duce singură în Terabithia. Frânghia se rupe, fetiţa rămâne agăţată deasupra râului învolburat şi, în final, se îneacă. Prietenia celor doi se încheie astfel în mod tragic, cu moartea prematură a lui Leslie. Această experienţă dureroasă îi provoacă lui Jess numeroase emoţii profunde, sentimente amestecate de vinovăţie şi mâhnire, înainte ca el să se poată împăca totuşi cu ideea morţii lui Leslie. În timp, susţinut de forţa şi curajul pe care prietenia lui Leslie i le-a insuflat, Jess decide să aducă în lume frumuseţea şi bucuria şi începe să construiască un pod spre Terabithia pentru surioara lui mai mică, May Belle, şi urmaşii acesteia.

Despre carte

În 1976, talentata scriitoare premiată Katherine Paterson a găsit inspiraţia pentru  Podul către Terabithia, după moartea tragică a unui prieten apropiat al fiului ei, micul David. Pentru a-şi ajuta fiul să facă faţă durerii la o vârstă atât de fragedă, Katherine a scris Podul către Terabithia. Iniţial, intenţia ei era să scrie o serie de poveşti fantastice pentru copii, dar în final a creat un univers mult mai încântător, cu făpturi mitice, între care se poartă o bătălie de proporţii epice, între Bine şi Rău. Cartea a fost publicată pentru prima dată în 1977 şi a câştigat Medalia Newbery în 1978. Afectându-i profund pe tinerii săi cititori, Podul către Terabithia, a fost citită în întreaga lume şi a devenit un element de bază al programelor de lecturi şcolare şi al colecţiilor personale din întreaga lume. Terabithia este regatul imaginar din Podul către Terabithia. Cu o denumire similară, Terebinthia este şi o insulă din lumea fictivă din Narnia, menţionată în treacăt în Prinţul Caspian şi Călătorie cu Zori-de-Zi, romane scrise de C. S. Lewis (Cronicile din Narnia).

În romanul Podul către Terabithia, Leslie face referire la Cronicile din Narnia, când îi dă aceste poveşti lui Jesse, pentru ca el să înveţe să se poarte ca un rege…

Leslie a numit regatul lor secret ‘Terabithia’ şi i-a împrumutat lui Jess toate cărţile ei despre Narnia, pentru ca el să ştie cum decurg lucrurile într-un regat vrăjit – cum trebuie protejate animalele şi copacii, cum trebuie să se comporte un conducător….

Citat din romanul lui Katherine Paterson, "Podul către Terabithia"

Walden Media şi Walt Disney Pictures prezintă PODUL CĂTRE TERABITHIA, un film artistic, adaptare după îndrăgitul roman de familie scris de Katherine Paterson. Forţa care a impulsionat această producţie a fost producătoarea de origine britanică Lauren Levine, care a avut ideea de a transforma PODUL CĂTRE TERABITHIA într-un film după ce o prietenă cu copii mici, de vârste între 10 şi 12 ani, i-a recomandat călduros această carte.

Lauren Levine spune: “Am citit Podul către Terabithia şi imediat m-am simţit legată de această poveste! Vorbind cu tot mai mulţi prieteni americani, mi-am dat seama în scurtă vreme că aceasta era o carte de imens interes în America.” Copil fiind, în Marea Britanie, Lauren nu citise cartea, dar s-a simţiat instantaneu legată de poveste când a descoperit-o, astfel încât a cumpărat drepturile de producţie. Căutările sale au pus-o în legătură cu fiul autoarei, David Paterson. Cei doi au înfiinţat în scurt timp un parteneriat şi au decis să prezinte ideea celor de la Walden Media.

CARY GRANAT, CEO Walden Media: "PODUL CĂTRE TERABITHIA este genul de film care reprezintă o chintesenţă a companiei Walden. În primul rând, se bazează pe un roman care a câştigat Medalia Newbery, scris de apreciata autoare Katherine Paterson, care este un model exemplar pentru bibliotecarii şi profesorii din întreaga lume – atât pentru motivele care au determinat-o pe autoare să scrie cartea, cât şi pentru cartea propriu-zisă. Walden este o companie care se preocupă mult de respectarea ideii unei cărţi, când este vorba de o adaptare, aşa cum am procedat cu BECAUSE OF WINN-DIXIE şi CRONICILE DIN NARNIA. Am avut întotdeauna grijă să fim incredibil de fideli ideii din fiecare carte. Autoarea Katherine Paterson şi fiul ei David au fost implicaţi în întregul proces de creare a scenariului pentru film”. El continuă: “Într-un fel, acest film va vorbi copiilor mici cu o voce extrem de reală. Nu le vorbeşte de sus, nu este un intermediar, nu prezintă un punct de vedere superficial. Acest film le vorbeşte copiilor, în cel mai sincer mod, despre problemele reale cu care se confruntă, de pildă bătăuşii de la şcoală sau relaţia cu părinţii lor”.

Pentru abordarea cinematică a romanului PODUL CĂTRE TERABITHIA, producătorii ştiau că au nevoie de un regizor neobişnuit de inventiv, care să creeze o lume reală, întrepătrunsă cu un tărâm al fanteziei de proporţii extraordinare, într-o manieră care să fie autentică şi de mare intensitate emoţională. Căutările lor i-au condus spre Gabor Csupo.

Cary Granat: “Suntem foarte norocoşi că am reuşit să lucrăm cu Gabor. În cea mai autentică tradiţie a unor regizori precum Andrew Adamson (Narnia) şi mulţi alţii, el are un punct de vedere incredibil, o viziune extrem de bogată, dar accesibilă, şi în acelaşi timp o extraordinară viziune unitară, ca regizor. Gabor are o latură populară, care ştie ce îşi doreşte să vadă publicul tânăr, şi exact asta ne oferă pe ecran.”

Elementele fantastice sunt mult mai bogat prezente în film decât în carte, căci producătorii au considerat că publicul de film are nevoie de un alt stil de relatare a poveştii. Ca urmare, au înfrumuseţat povestea, dar au rămas fideli spiritului cărţii. În final, este o poveste "adevărată", spusă, în parte, la modul ‘fantastic’.

În PODUL CĂTRE TERABITHIA, povestea se învârte în jurul celor două tinere personaje: Jess Aarons (Josh Hutcherson) şi Leslie Burke (AnnaSophia Robb), care creează împreună lumea din Terabithia, un regat imaginar, plin de tot soiul de făpturi magice. În timp ce lumea reală a şcolii şi familiei îi obligă pe cei doi să se confrunte cu diverse provocări, în Terabithia Jess şi Leslie domnesc ca Rege şi Regină.

Josh Hutcherson (ZATHURA, THE POLAR EXPRESS) joacă rolul lui Jess Aarons, un băiat de 11 ani ale cărui eforturi de a deveni cel mai rapid alergător din clasă sunt zădărnicite de o colegă nou-venită, care aleargă mai rapid decât toţi băieţii. Anna Sophia Robb (CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY) joacă rolul lui Leslie Burke, colega cea nouă care se împrieteneşte cu Jess, în ciuda situaţiei stânjenitoare de la începutul relaţiei lor. În final, Leslie deschide o întreagă lume imaginară pentru Jess, în tărâmul Terabithia, care îi va schimba viaţa pentru totdeauna.

Din strălucitoarea distribuţie din PODUL CĂTRE TERABITHIA mai fac parte: Zooey Deschanel (HITCHHIKERS GUIDE TO THE GALAXY, ELF), în rolul Doamnei Edmunds, profesoara de muzică şi arte frumoase, care recunoaşte şi cultivă talentul creator al lui Jess; şi Robert Patrick (WALK THE LINE, LADDER 49,TERMINATOR 2: JUDGEMENT DAY) în rolul lui Jack, tatăl lui Jess Aarons.

Plin de creaturi fantastice, palate şi păduri superbe, regatul din Terabithia este adus la viaţă sub supravegherea expertului în efecte vizuale Matt Aitken şi a echipei sale de vrăjitori de la compania de efecte vizuale premiată cu Oscar WETA DIGITAL din Wellington, Noua Zeelandă. Weta Digital este compania care a creat efectele din trilogia premiată cu Oscar ® STĂPÂNUL INELELOR, dar şi efectele speciale pentru CRONICILE DIN NARNIA şi KING KONG. Compania este proprietatea comună a unei echipe de artişti premiaţi cu Oscar, între care regizorul Peter Jackson, specialistul în efecte Richard Taylor şi editorul de imagine Jamie Selkirk.

PODUL CĂTRE TERABITHIA a fost produs de Hal Lieberman, fost Preşedinte de Producţie la Universal Pictures (AROUND THE WORLD IN 80 DAYS, TERMINATOR 3: THE RISE OF THE MACHINES), împreună cu Lauren Levine (I AM DAVID) şi fiul autoarei romanului, David Paterson, (LOVE LUDLOW) care a participat şi la scrierea scenariului.

Scenariul, bazat pe romanul lui Katherine Paterson, a fost scris de David Paterson şi revizuit de Jeff Stockwell şi Kevin Wade.

Unul dintre cei mai buni regizori de animaţie şi experţi în efecte vizuale de la Hollywood, Gabor Csupo, fascinase deja publicul din întreaga lume cu WILD THORNBERRY’S şi stilul său fermecător, de basm, dublat de omenie şi imaginaţie vizuală. În pofida faptului că nu mai regizase până atunci un film live, Csupo şi-a prezentat ideile susţinute de schiţe artistice conceptuale, care i-au impresionat pe producători şi i-au convins că filmul va avea o calitate magică, unică. Această producţie avea nevoie de un regizor talentat în realizarea de filme de înaltă tehnologie, dar şi cu o imaginaţie bogată şi o sensibilitate aparte pentru copii şi lumea lor imaginară. Gabor a reuşit să creeze un stil de naraţiune distinctiv, găsind echilibrul perfect între o poveste "de viaţă reală" şi modul în care copiii reuşesc să depăşească necaurile care apar uneori, chiar şi la vârste fragede.

Producătorul Hal Lieberman: “Îmi place teribil ce a făcut Gabor; este un spirit foarte talentat, absolut unic. Deşi e un bărbat matur, are abilitatea înnăscută de a şti cum percep copiii lumea şi este foarte sensibil în această direcţie, creând personaje absolut magice. Pare în mod deosebit să se fi legat mai ales de Jess. Gabor este un artist şi sensibilitatea sa este, cred, principalul motiv pentru care şi-a dorit să facă acest film”.

Gabor Csupo: ”Momentele din Terabithia reprezintă mai mult decât o simplă metodă de evadare din faţa problemelor vieţii de zi cu zi. Aceste momente pun în mişcare fantezia copiilor şi atunci ei încearcă să facă faţă problemelor cu care se confruntă în viaţa reală. Este unica modalitate de a-şi proiecta sentimentele şi prietenia care îi leagă, în această lume imaginară pe care au creat-o, în Terabithia. În final, Podul este o metaforă, o punte între viaţa reală şi lumea fantastică, dar şi o modalitate de a salva vieţi.”

Vedete în ascensiune, Josh Hutcherson şi AnnaSophia Robb joacă rolurile lui Jess şi Leslie, copiii care creează lumea mitică din Terabithia. Tânăra actriţă Baillee Madison joacă rolul surorii mai mici a lui Jess, May Belle.

Pentru a reconstitui lumea imaginară organică a lui Paterson, Csupo a colaborat cu o echipă de creaţie din care au mai făcut parte: directorul de imagine nominalizat la Oscar® Michael Chapman; designer-ul de producţie Robert Gillies (World’s Fastest Indian) şi inovatorul designer de costume Barbara Darragh.

PODUL CĂTRE TERABITHIA a fost filmat integral în locaţie, în Auckland, Noua Zeelandă. Filmările principale au început marţi 24 ianuarie, iar producţia s-a încheiat miercuri 12 aprilie 2006.

TINERII CONDUCĂTORI AI REGATULUI TERABITHIA

La baza filmului PODUL CĂTRE TERABITHIA stă povestea unei prietenii extraordinare, care a schimbat viaţa a doi copii sclipitori de 11 ani, Jess şi Leslie. Colegi de şcoală şi vecini, Jess (Josh Hutcherson) şi Leslie (AnnaSophia Robb) au multe în comun – părinţii lor sunt prea ocupaţi cu "viaţa" lor, iar ei sunt ţinta bătăuşilor de la şcoală. Fiecare dintre cei doi are mari talente creatoare; în cazul lui Jess, aceste resurse sunt în mare parte nedescoperite şi insuficient dezvoltate, până când băiatul ajunge să trăiască o prietenie specială cu Leslie şi îşi formează o legătură aparte cu profesoara lui de muzică, doamna Edmunds (Zooey Deschanel). Cei doi buni prieteni, Jess şi Leslie, se confruntă cu provocările vârstei şi îşi descoperă talente şi visuri cărora le pot da frâu liber în lumea magică, imaginară, din Terabithia. În Terabithia, Jess şi Leslie sunt transportaţi într-o lume fantastică, pe care au creat-o ei înşişi. Curajoşii aventurieri inventează împreună un regat imaginar, plin de făpturi magice, unele cu trăsături care amintesc de oameni pe care cei doi îi cunosc din viaţa reală.

Gabor Csupo comentează: “Unicul meu ţel este să creez un film minunat şlefuit, cu imagini uluitoare, care sper să înduioşeze şi să atingă inima publicului.” Regizorul a început totul pe hârtie – punând în primul rând accent pe tehnica relatării poveştii. “PODUL CĂTRE TERABITHIA este un film 2D, cu pasaje incitante şi sofisticate de animaţie 3D pe computer. Are o poveste minunată, o distribuţie excelentă şi o imagine uimitoare, realizată de Micheal Chapman.

L-am angajat pe Dima Marlinchea, un artist incredibil din Rusia, care a mai lucrat cu mine de-a lungul anilor. Am discutat despre concept şi i-am zis că nu vreau genul de făpturi "drăgălaşe". I-am sugerat să ne gândim mai degrabă la chestii pe care le-ar putea face Ridley Scott sau Terry Gilliam. Acesta e genul meu de influenţă.  Dima a început să facă nişte schiţe şi am găsit un look fantastic, cu multe surprize şi întorsături. Îmi place să surprind copiii şi adulţii cu tot soiul de făpturi "neortodoxe" şi cu secvenţe incitante. Pe copii nu ai cum să-i păcăleşti, ei au nevoie de făpturi fascinante la care să se uite, nu le place tot ce văd într-un joc video sau în alte forme de media. “Filmul explorează lumea imaginară din Terabithia mult mai mult decât cartea, ca urmare provocarea cu care s-a confruntat regizorul a fost să reconstituie Terabithia într-o manieră care să corespundă aşteptărilor cititorilor cărţii, dar şi să aducă publicul cu adevărat într-o lume mitică. Ţinând cont de progresele incredibile realizate în materie de efecte speciale digitale, dispunem de o tehnologie absolut fantastică şi asta ne permite să creăm o lume minunată, cu aspect autentic – Terabithia."

Csupo continuă: “Este o poveste despre doi copii care pătrund într-un tărâm unde nu devin doar puternici. Este un loc unde pot rezolva toate problemele cu care se confruntă şi pot vedea lumea reală într-o nouă perspectivă. Leslie şi Jess sunt doi copii care se simt excluşi, atât la şcoală, cât şi în mijlocul familiei, nu se simt legaţi de nimeni. Problemele lor individuale diferă, căci părinţii lui Jess sunt preocupaţi fiindcă se zbat să îşi câştige existenţa, în timp ce părinţii lui Leslie sunt mai intelectuali, dar consumaţi de propria lor creativitate. Deşi ambele perechi de părinţi îşi iubesc foarte mult copiii, Jess şi Leslie nu au parte de genul de atenţie pe care şi-o doresc. Ca urmare, ei îşi creează o lume a lor şi devin prieteni la cataramă. Ei îşi găsesc propria metodă de evadare, în mijlocul unei păduri… Experienţele lor din viaţa reală se manifestă prin creaţiile lor.”

INTRÂND ÎN PĂDURE – CUM A FOST DESCOPERITĂ TERABITHIA

“Filmul este o combinaţie de încărcătură emoţională masivă şi numeroase elemente fantastice. Ţelul nostru a fost să combinăm aceste elemente şi să realizăm ceva cu adevărat deosebit”. Hal Lieberman, Producător.

Leslie stârneşte imaginaţia lui Jess când cei doi traversează plini de curaj râul şi pătrund în pădure – şi în propria lor lume imaginară, Terabithia. Acesta este un tărâm de basm, de proporţii magice, în care puterea imaginaţiei, curajul şi speranţa sunt întruchipate în povestea PODUL CĂTRE TERABITHIA, o minunată sursă de inspiraţie pentru tineri şi vârstnici, în egală măsură.

Zooey Deschanel (Doamna Edmunds): “Eu cred că Terabithia există cu adevărat, pentru că face parte din imaginaţia noastră. Într-un fel, Terabithia ESTE  imaginaţia, cele două devin sinonime. Când eram mică, mi-a plăcut la nebunie această carte. E o minunată poveste de aventuri. Are toate elementele imaginare juxtapuse cu câteva teme foarte serioase, iar filmul rămâne fidel temelor care mi-au plăcut atât de mult în carte. Sper că filmul va reuşi să prezinte unei noi generaţii de fani această poveste.” Zooey s-a simţit excelent lucrând cu regizorul şi restul distribuţiei. “Este foarte plăcut să lucrezi cu Gabor, e un tip foarte dulce. Cred că are o imaginaţie ca de copil, fără să fie însă infantil. Ştie cum să imprime filmării entuziasm şi exuberanţă. În plus, urmărindu-i pe Josh şi AnnaSophia, doi tineri atât de maturi şi de capabili să se comporte aşa cum trebuie într-un loc de muncă pentru adulţi, mi s-a părut incredibil să văd cât de inteligenţi şi de atenţi sunt. Amândoi m-au impresionat foarte mult.”

Robert Patrick (Jack Aarons), un mândru tată inclusiv în viaţa reală, a descoperit că elementele şi temele esenţiale ale filmului sunt foarte aproape de inima lui. El spune: "Este un film care respectă copiii şi punctul lor de vedere. Nu le vorbeşte de sus, ci pur şi simplu vorbeşte cu ei. Asta mi se pare minunat la această carte, ca şi la scenariu. Adesea m-am întrebat care e semnificaţia podului în poveste. Cred că el apropie cele două lumi: cea reală şi cea imaginară, care se întâlnesc. Este o modalitate prin care personajul meu are şansa de a-şi găsi mântuirea, ajutându-şi fiul să construiască acest pod. El poate să îşi reevalueze relaţia cu Jess şi să îşi dea seama că, de fapt, singurul lucru cu adevărat important pentru acesta este ca ei doi să fie împreună.” Robert Patrick a crescut într-un sătuc numit Marietta, în apropiere de Atlanta, în Georgia. A fost cel mai mare dintre cei cinci copii ai familiei şi înţelege foarte bine personajul lui Jess. “Îmi amintesc că în copilărie stăteam pe afară şi ne jucam toată ziua, exploram şi aflam tot soiul de chestii despre natură, apoi ne imaginam diverse locuri – aveam forturi, râuri şi cizme de apă ! Ne jucam mult de-a soldaţii, de-a cowboy-ii şi indienii. Am avut o copilărie foarte frumoasă, chiar idilică. În perioada când a fost scrisă această carte, probabil că erau mult mai puţine chestii pentru care să ne facem griji !”.

Robert Patrick a fost mişcat de capacitatea filmului de a resuscita interesul tinerilor pentru lectură. El spune: "M-am simţit atras de acest film din mai multe motive. Are un scenariu minunat, iar cartea este fantastică. În primul rând însă, mi-a oferit ocazia să fac un film pe care să îl poată vedea şi copiii mei. Am un copil de 5 ani şi unul de 8 ani, care n-au văzut prea multe dintre filmele la care a lucrat tatăl lor. De asemenea, cred că e minunat să încurajăm tinerii să citească. Eu şi soţia mea îi încurajăm pe copiii noştri să citească, le citim şi noi… ”.

Imaginat de regizorul Gabor Csupo într-o manieră care i-a încântat pe producători, PODUL CĂTRE TERABITHIA marchează debutul lui Csupo în filme live. Gabor a devenit celebru pentru publicul din întreaga lume după două filme de animaţie care s-au bucurat de mare succes la public şi în rândul criticilor: THE WILD THORNBERRYS MOVIE şi RUGRATS. Viziunea amplă imaginată de regizor pentru Terabithia este adusă la viaţă printr-o combinaţie de încărcătură emoţională şi roluri mişcătoare, imagini generate pe computer, animaţie şi efecte digitale care zugrăvesc lumea imaginară a lui Jess şi Leslie – un loc plin de făpturi uimitoare, nemaivăzute până acum.

Colecţia de personaje uluitoare a filmului a fost iniţial desenată de Dima  Marlinchea, un talentat artist de origine rusă, care a lucrat mai mulţi ani cu regizorul Gabor Csupo. Designer-ul de producţie Robert Gillies spune că sursa sa de inspiraţie a fost un stil art nouveau, cu referinţe importante, cum ar fi clanţele de la uşi sau o mică figurină care i-a dat ideea să încerce să schiţeze podul în această manieră bogat decorată. În final l-au sculptat, după ce iniţial l-au desenat în creion, şi l-au trimis supervisorului de efecte speciale vizuale Matt Aitken, pentru versiunea 3D. Decorul general din Terabithia este un decor real, organic, o pădure de o frumuseţe naturală.

Alegerea actorilor pentru rolurile lui Jess şi Leslie

Gabor Csupo: “Distribuţia este fantastică. Josh şi AnnaSophia au interacţionat excelent. Interpretează momente din viaţa reală şi efectiv nu simţi că ar interpreta un simplu rol”. Josh Hutcherson apare aproape în toate scenele din film. "O chestie care m-a impresionat cu adevărat la Josh este că, pe parcursul filmărilor, s-a maturizat, a devenit un tânăr bărbat.”

Producătoarea Lauren Levine spune: “Am avut mare noroc cu AnnaSophia şi Josh, care sunt incredibil de talentaţi. În carte, Leslie este scundă, cu părul brunet, dar Anna-Sophia are părul blond – nici că se putea să existe o diferenţă fizică mai mare. Dar spiritul lui Leslie şi spiritul Annei-Sophia sunt absolut identice. Am cunoscut-o când a venit la biroul meu din Times Square. Noul volum din Harry Potter tocmai apăruse. Am discutat mult despre Harry Potter, a fost ca o obsesie… Apoi mi-a fost foarte clar că aşa îmi imaginasem că ar trebui să fie Leslie. AnnaSophia are foarte mulţi veri şi verişoare, cu care se joacă în pădure, la casa bunicilor ei din Colarado. Am simţit că totul se potrivea de minune. Era incredibil ! Mă simţeam de parcă aş fi stat de vorbă cu Leslie.”

Producătorul Hal Lieberman: “AnnaSophia Robb e o adevărată comoară. E o actriţă talentată şi o tânără frumoasă, care ajunge să stea pe propriile picioare. Joacă rolul lui Leslie cu mult suflet, frumos şi amuzant. Ea este cea care captivează imaginaţia acelui băiat şi îl învaţă să îşi lase spiritul să plutească liber”.

Lauren Levine: “Găsirea unui actor pentru rolul lui Jess a fost o mare provocare, pentru că drumul străbătut de Jess – la început, un puşti introvertit, care se simte invizibil în propria lui casă, înconjurat de fete şi cu un tată deloc comunicativ, trăind într-o lume rurală, foarte izolată, unde fie desenează, fie încearcă să câştige o cursă de alergare – este o mare încercare pentru un tânăr actor. Dar în Josh Hutcherson am găsit acest tânăr actor incredibil de talentat, care a reuşit să redea nuanţele personajului, de la începutul drumului său şi până la sfârşit. Este fantastic. A fost o încercare dificilă, dar, din punctul nostru de vedere, el era singurul care ar fi putut să se ridice la înălţimea acestei provocări.”

Hal Lieberman: “Josh este un tânăr minunat. A fost o plăcere să lucrez cu el. Eu îi spun "puştiul pe care nu se poate să îl ratezi", pentru că e fidel personajului său, în fiecare secundă din film”. Fiind aproximativ de aceeaşi vârstă cu personajul său, Josh a înţeles foarte bine transformarea lui Jess pe parcursul aventurilor sale în Terabithia.

Josh Hutcherson: “Jess este oarecum un exclus. Familia lui nu îl bagă prea mult în seamă, fiindcă are patru surori cărora părinţii lor le dedică tot timpul pe care îl au. Când Leslie apare ca din senin şi îi învinge pe băieţi în cursa de alergare, Jess întâi se înfurie, apoi devine cel mai bun prieten al ei. Împreună, cei doi inventează acel regat imaginar, Terabithia, o lume nouă care reprezintă un adevărat "adeziv" pentru relaţia lor, care e absolut bestială. De asemenea, profesoara lui Jess, doamna Edmunds, vede talentul lui artistic, iar el descoperă că este foarte bun la ceva. Devine mai sigur pe el, se deschide mai mult şi începe să aibă mai multă încredere în el. Jess luptă mult pentru ceea ce e drept, pentru ceea ce e corect. Cred că Jess e un rol minunat, un personaj care trece prin multe. E foarte plăcut să interpretezi un personaj care are o asemenea evoluţie…"

Pentru rolul lui Leslie, un copil talentat şi cu un spirit liber, aventuros, echipa care a realizat filmul a ales o tânără fermecătoare, de o naturaleţe dezarmantă: AnnaSophia Robb. Ea a fost una dintre primele actriţe înregistrate de regizorul de casting şi a atras rapid atenţia producătorilor Lauren Levine şi Hal Lieberman.

Hal Lieberman: "Leslie trebuie să fie un spirit liber, cu multă imaginaţie. AnnaSophia interpretează acest rol într-o manieră care permite publicului să simtă cu adevărat această evoluţie aventuroasă, pentru că Anna face ca personajul ei să devină esenţial pentru aventura filmului. I-am privit pe aceşti copii şi imediat am ales-o pe AnnaSophia pentru rolul lui Leslie," spune el. "Nu este doar frumoasă, ci şi extraordinar de talentată şi a adus la viaţă acest rol într-un mod foarte original."

BIOGRAFIA LUI GABOR CSUPO

PODUL CĂTRE TERABITHIA marchează debutul regizoral al lui Gabor Csupo în lumea filmelor de acţiune live. GABOR CSUPO este un artist de animaţie de faimă mondială, preşedintele şi co-fondatorul companiei Klasky Csupo Studios, una dintre cele mai mari companii independente de animaţie din industria de divertisment. Artist independent convins, Csupo este o personalitate de tip renascentist care, pe lângă film, televiziune şi animaţie comercială, este un muzician apreciat, fondatorul a două case de înregistrări, cunoscut ca proprietar şi expert în restaurante, tată devotat şi membru activ al comunităţii artistice din Los Angeles.

Născut la Budapesta, în Ungaria, Csupo a studiat muzica şi artele frumoase mai mulţi ani înainte de a-şi începe instruirea profesională în animaţie, în cadrul celebrelor Studiouri Pannonia din Ungaria. A plecat din Ungaria comunistă în 1975, căutând oportunităţile artistice pe care i le oferea Vestul. Csupo şi alţi patru colegi de breaslă, artişti şi muzicieni, au fugit în Austria printr-un tunel de tren. Având resurse limitate, fără paşaport, a ajuns mai întâi în Germania de Vest, apoi în Danemarca şi, în final, la Stockholm, unde s-a angajat în studioul de animaţie al unui prieten şi a contribuit la realizarea primului film de animaţie din Suedia. În 1978, Csupo a cunoscut un designer grafic american, pe nume Arlene Klasky. După ce învăţase engleza ca să înţeleagă versurile lui Frank Zappa, cântăreţul său preferat, Csupo s-a mutat la Hollywood în 1979, unde s-a căsătorit cu Klasky şi a devenit artist de animaţie în cadrul studiourilor Hanna Barbera.

În 1981, cuplul şi-a înfiinţat propria companie de animaţie, Klasky Csupo, iar Gabor s-a ocupat de toate aspectele afacerii, concepând, supervizând şi animând reclame, logo-uri de companii, promouri de televiziune, trailere pentru filme, materiale de promovare şi filme industriale. În 1988, regizorul James L. Brooks a cerut companiei Klasky Csupo să realizeze un desen animat numit FAMILIA SIMPSON, care avea să fie prezentat în cadrul programului TRACY ULLMAN SHOW. Succesul enorm de care s-au bucurat acele prime episoade i-a determinat pe Klasky şi Csupo să lucreze la întreaga serie, pe care studioul a realizat-o integral pe durata primilor trei ani de distribuţie. Astfel, Klasky Csupo a ajuns să se bucure de recunoaştere mondială, plus două Premii Emmy.

Continuând să stabilească noi repere, Klasky Csupo a creat, produs şi animat seria de un succes fenomenal RUGRATS, unul dintre cele mai îndrăgite seriale pentru copii din Statele Unite, ca şi DUCKMAN, AAAHH!!! REAL MONSTERS, SANTO BUGITO şi AS TOLD BY GINGER. Neobosiţi şi inventivi, cei doi şi-au extins oferta de produse pe toată plaja pentru media de divertisment, lansând Klasky Csupo Publishing, CLASS-KEY CHEW-PO COMMERCIALS şi divizia de web-divertisment Global Tantrum. În 1998, Csupo şi Arlene Klasky au fost producătorii primului proiect al companiei în lumea filmului de lung metraj, realizând filmul de un uriaş succes THE RUGRATS MOVIE, (primul film de animaţie care nu a fost produs de Disney, dar a obţinut încasări de peste 100 milioane USD), precum şi continuarea sa, RUGRATS IN PARIS: THE MOVIE.

JOSH HUTCHERSON – Jess Aarons

În scurta, dar remarcabila sa carieră, Josh Hutcherson, în vârstă de 13 ani, a lucrat cu mulţi dintre cei mai mari actori şi regizori de la Hollywood. În aprilie 2006, Josh a apărut în Sony Pictures RV, jucând rolul fiului lui Robin Williams, sub îndrumarea regizorului Barry Sonnenfeld. Tot în 2006 a fost lansat filmul Fox/New Regency FIREHOUSE DOG, în care Josh joacă rolul unui tânăr care găseşte un câine abandonat, fost cascador la Hollywood, ale cărui abilităţi unice îl transformă într-un erou canin al unei cazarme de pompieri. La jumătatea lui aprilie 2006, Hutcherson a terminat filmările pentru producţia Walden Media/Walt Disney Pictures PODUL CĂTRE TERABITHIA, realizate integral în Noua Zeelandă şi avându-l pe Josh într-un rol principal. Josh s-a simţit minunat în Noua Zeelandă, alături de uimitorul regizor şi de distribuţia filmului. În timpul liber, s-a bucurat din plin de diverse activităţi în aer liber, făcând surf şi bungy jumping, pescuind şi călărind.

În 2005, Hutcherson a jucat în filmul apreciat de critică Fox/New Regency LITTLE MANHATTAN. În regia lui Mark Levin şi Jennifer Flackert, filmul îi avea în rolurile principale pe Bradley Whitford şi Cynthia Nixon. Hutcherson a mai jucat alături de Tim Robbins în filmul de aventuri al Sony Pictures regizat de Jon Favreau ZATHURA. În lumea din JUMANJI, Josh este băiatul care joacă un joc misterios, dar este luat pe sus şi ajunge să trăiască o aventură periculoasă, într-un alt spaţiu. Josh a câştigat un Young Artist Award pentru “Cel mai bun actor principal tânăr”, pentru rolul său în acest film.

Palmaresul său cinematografic mai include producţia Universal KICKING AND SCREAMING, în care apare alături de Will Farrell şi Robert Duvall. De asemenea, Josh a fost vocea personajului principal din filmul de limbă engleză lansat de Disney după producţia de animaţie nominalizată la Oscar a lui Hayao Miyazaki, HOWL’S MOVING CASTLE.

În 2004, tânărul actor a apărut alături de Tom Hanks în hit-ul Warner Brothers THE POLAR EXPRESS, un film absolut revoluţionar, care utilizează o tehnologie performantă de captură a mişcării pentru redarea personajelor.

Josh are hobby-uri care includ: maşinile, jocul de bowling, fotbalul şi participarea la triatlon. Îi place să cânte la chitară şi chiar încearcă să compună diverse melodii. Hutcherson locuieşte cu părinţii şi fratele său mai mic, Connor, în Kentucky.

ANNASOPHIA ROBB – Leslie Burke

Cu cinci ani în urmă, o blondă cu ochi verzi-albaştri, pe nume AnnaSophia, îşi începea cariera pe scena unei biserici, în faţa a 500 de persoane, în Colorado. În scurtă vreme, această fetiţă de 10 ani avea să fie văzută de milioane de cinefili în rolul principal, Opal, alături de Jeff Daniels, în producţia 20th Century Fox BECAUSE OF WINN-DIXIE (2005), în regia lui Wayne Wang.

AnnaSophia şi-a făcut debutul în film cu rolul Anna din filmul lui Christie Eckert DADDY'S DAY. De asemenea, a avut apariţii episodice pentru Nickelodeon, jucând rolul Liza în DRAKE AND JOSH. AnnaSophia a jucat rolul principal în SAMANTHA: AN AMERICAN GIRL HOLIDAY, un film de televiziune pentru Warner Brothers. În 2005, AnnaSophia a apărut în filmul lui Tim Burton CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY, pentru Warner Brothers, jucând rolul lui Violet Beauregarde, alături de Johnny Depp.

AnnaSophia participă la concursuri de gimnastică de la vârsta de cinci ani, a câştigat premii la dans irlandez de la frageda vârstă de şapte ani, a avut o apariţie constantă într-o producţie difuzată de un post de radio naţional la opt ani şi a primit prima sa reclamă pentru televiziune şi presă scrisă, în Denver, şase luni mai târziu. Se poate spune că, dansând, AnnaSophia şi-a croit drumul către film, căci a început prin a excela în egală măsură în jazz, hip-hop şi dansuri irlandeze.

ROBERT PATRICK – Jack Aarons

Născut în Marietta, Georgia, Robert Patrick este adesea descris drept "un veteran cu ochi de oţel al branşei sale". În rolul lui Jack Aarons, Patrick are din nou o interpretare plină de forţă, care impune. În 2005, Patrick a jucat rolul lui Ray Cash, tatăl legendarului Johnny Cash, alături de Joaquin Phoenix şi Reese Witherspoon, în WALK THE LINE. În 2006 a jucat alături de Harrison Ford în thriller-ul FIREWALL, şi a apărut în THE MARINE, apoi în rolul unui pompier curajos, alături de John Travolta şi Joaquin Phoenix, în LADDER. Patrick a primit de curând rolul principal în serialul CBS "THE UNIT", unde joacă rolul comandantului echipei, Tom Ryan.

Este cel mai bine cunoscut pentru rolul “T-10000” din uriaşul succes de box office TERMINATOR 2: JUDGEMENT DAY. Palmaresul său cinematografic mai include: "Spy Kids", unde apare alături de Antonio Banderos, "All the Pretty Horses", alături de Matt Damon (în regia lui Billy Bob Thornton), şi CHARLIE’S ANGELS: FULL THROTTLE, THE FACULTY, FROM DUSK “TIL DAWN, NAMES MANGOLD’S COP LAND, alături de Sylvester Stallone şi Robert De Niro. Patrick a mai jucat rolul tatălui lui Elvis Presley în serialul CBS "ELVIS".
Când nu lucrează în faţa camerei de filmat, Robert Patrick se ocupă şi de producţie de film.

ZOOEY DESCHANEL – Doamna Edmunds

Zooey Deschanel este una dintre cele mai căutate actriţe tinere de la Hollywood. A fost remarcată în succesul de box office HITCHHIKERS GUIDE TO THE GALAXY, alături de Sam Rockwell, Mos Def şi John Malkovich. A jucat alături de  Will Ferrell în ELF, în regia lui Jon Favreau, bucurându-se de aprecierile criticii atât pentru interpretarea actoricească fascinantă, cât şi pentru remarcabilele sale calităţi vocale. Zooey şi-a făcut debutul în film în 1999, în drama lui Lawrence Kasdan MUMFORD. A jucat apoi alături de Billy Crudup, Kate Hudson şi Frances McDormand în filmul lui Cameron Crowe ALMOST FAMOUS. Palmaresul ei cinematografic mai include: ALL THE REAL GIRLS, pentru care a fost nominalizată la Premiul Independent Spirit pentru "Cea mai bună actriţă într-un rol principal"; ABANDON, pentru regizorul Stephen Gaghan; BIG TROUBLE pentru regizorul Barry Sonnenfeld; THE GOOD GIRL, cu Jennifer Aniston; şi EULOGY, unde apare alături de Debra Winger. Zooey a mai jucat în WINTER PASSING, alături de Ed Harris şi Will Ferrell; LIVE FREE OR DIE, FLAKES cu Aaron Stanford, pentru regizorul Michael Lehmann, şi ONCE UPON A MATTRESS, un musical realizat pentru televiziune, unde apare alături de Tracy Ullman şi Carol Burnett. Cel mai recent film al său este FAILURE TO LAUNCH, cu Matthew McConaughey şi Sarah Jessica Parker.

Zooey a fost botezată după personajul masculin din "Franny and Zooey", de J.D. Sallinger, şi şi-a petrecut o mare parte din copilărie deplasându-se în locaţie cu mama sa, Mary Jo, actriţă, şi tatăl său, Caleb, director de imagine nominalizat la Oscar. Ea spune că îi datorează tatălui ei faptul că are un ascuţit simţ vizual şi un stil extraordinar.

HAL LIEBERMAN – Producător

Ilustra carieră a lui Hal Lieberman în lumea filmului a început ca scenarist. Talentatul Lieberman a ajuns în scurtă vreme director de producţie pentru Universal Pictures, unde a urcat rapid în ierarhia profesiei, ajungând în final Preşedintele pentru Producţie al studiourilor. A fost numit Director de Dezvoltare în 1987, apoi Vicepreşedinte în 1989, Senior Vicepreşedinte în 1990, Vicepreşedinte Executiv în 1992 şi, în sfârşit, Preşedinte pentru Producţie în 1994. În această perioadă, a creat şi supervizat o gamă diversă de filme, între care: APOLLO 13, FRIED GREEN TOMATOES, THE NUTTY PROFESSOR, DEATH BECOMES HER, BILLY MADISON, THE PAPER, HAPPY GILMORE şi PROBLEM CHILD. În 1999, Lieberman a început să lucreze pe cont propriu. A fost producător executiv pentru "The Jackal", cu Bruce Willis şi Richard Gere. Din 2000 a produs: U571, TERMINATOR 3: THE RISE OF THE MACHINE, AROUND THE WORLD IN 80 DAYS şi PODUL CĂTRE TERABITHIA. În prezent,  Hal Lieberman este ocupat cu producţia altor noi filme, MEXICALA şi BIG MAN ON CAMPUS.

LAUREN LEVINE – Producător

Născută şi crescută în Manchester, Anglia. După o carieră de excepţie în Marea Britanie, la ora actuală Lauren locuieşte în New York City şi lucrează în biroul ei din Times Square. Şi-a început cariera în producţie la THE MAX HEADROOM SHOW, în 1986. Apoi, în 1988, s-a numărat printre primele persoane implicate în proiectul de pionierat al MTV în Europa, cu transmisii în 25 de ţări. În 1992, Lauren a plecat ca Director de Programe, pentru a se alătura echipei MTV Network, în New York. Ca Vicepreşedinte pentru Producţie, ea a fost Producător Executiv pentru mai bine de 16 000 ore de programe MTV. La MTV, ea a fost unul dintre creatorii programului MTV Beach House şi a supervizat toate programele muzicale, inclusiv YO!MTV RAPS, HEADBANGERS BALL şi un program special despre Nirvana, care a inclus şi ultimul interviu pentru televiziune al lui Kurt Cobain.

După ce a lucrat opt ani la MTV, Lauren s-a alăturat echipei de la Broadway Video, care a devenit Golden Books Family Entertainment. Aici, ea s-a ocupat de divizia pentru Televiziune şi Film, acesta fiind locul unde a reuşit să îşi urmeze dragostea pentru poveşti şi divertisment de familie. Ulterior, Lauren a supervizat o nouă serie din "Lassie", pentru "The Little Lulu Show", pentru HBO.

În 2000, Lauren şi-a înfiinţat propria companie de producţie, LLPi, iar în 2001 a produs primul său film artistic de lung metraj, I AM DAVID (Walden Media) şi a fost Producător Executiv pentru muzica reţelei BRAVO şi seria de interviuri MUSCIANS, în care apar Sheryl Crow, Elvis Costello, Tony Bennett şi mulţi alţii. Bazându-se în continuare pe dragostea ei pentru divertismentul clasic de familie, Lauren a descoperit PODUL CĂTRE TERABITHIA, la recomandarea unei prietene care a sfătuit-o să citească această carte.

WETA DIGITAL

Weta Digital Ltd este o companie de efecte vizuale premiată cu Oscar®, având sediul în Wellington, Noua Zeelandă. Weta Digital a creat efecte vizuale de ţinută mondială, pentru filme artistice de faimă internaţională precum trilogia STĂPÂNUL INELELOR (New Line Cinema) şi KING KONG (Universal Pictures). Weta a fost înfiinţată în 1993 de un grup de oameni de film talentaţi din Noua Zeelandă, între care Peter Jackson, Richard Taylor, Jamie Selkirk, Tania Rodger, Jim Booth şi George Port. Compania s-a dezvoltat în permanenţă, cu fiecare nou proiect. Având în pregătire o listă amplă de noi proiecte, Weta s-a văzut obligată să se împartă în două secţiuni specializate, devenind Weta Digital (Efecte Vizuale) şi Weta Workshop (Efecte Fizice).

Unul dintre primele proiecte ale companiei Weta Digital a fost să creeze efectele vizuale pentru filmul lui Peter Jackson HEAVENLY CREATURE (cu Kate Winslet în rolul principal). În prezent, echipa de la Weta este celebră în întreaga lume pentru efectele vizuale de cea mai înaltă calitate pe care le realizează pentru industria de film şi televiziune. Această companie cu un uriaş spirit creator este condusă de artişti şi se mândreşte cu un mediu de lucru care încurajează colaborarea. Relaţia lor unică şi susţinută cu Weta Workshop le permite să ofere un serviciu complet, de la design de concept până la animaţie 3D de înaltă performanţă.

Bucuresti, 31.07.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.