Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Play Vertical lansează primul serviciu pentru strategii de conținut adaptate startup-urilor din România

Play Vertical lansează primul serviciu pentru strategii de conținut adaptate startup-urilor din România

Play Vertical, agenție specializată în crearea conținutului tip short-form video (TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts), lansează un serviciu automatizat care generează idei de content pe diferite industrii specifice, pe baza trendurilor din TikTok. Viral Trends urmează să furnizeze afacerilor mici și mijlocii recomandări concrete pentru conținutul video al brandurilor, cu eficiență testată, dar și informații despre tendințe și instrumente noi.

Am conceput un produs care să ajute brandurile să se promoveze eficient pe TikTok, prin accesul la know-how premium în legătură cu tendințele platformei din fiecare industrie. Companii din fashion, HoReCa, beauty, saloane de înfrumusețare, produse de cosmetică și stomatologie vor primi, în fiecare lună, recomandări specifice privind conținutul video care să maximizeze efectele strategiei de comunicare. Aceste soluții sunt curatoriate de editori video și echipa de social media din echipa Play Vertical, cu experiență semnificativă în domeniu, a declarat Robert Tatoi, CEO și fondator Play Vertical.

Play Vertical lansează primul serviciu pentru strategii de conținut adaptate startup-urilor din România

Play Vertical își propune să ajungă cu Viral Trends la cel puțin 10.000 de abonați în primul an. În funcție de tipul abonamentului ales, primesc câte un număr fix de recomandări: 5 pentru cei care se abonează gratuit, 20 pentru cei care au ales contul de 20 de euro pe lună și 50 pentru cei care plătesc 40 de euro pe lună. Serviciul eficientizează timpul specialiștilor în comunicare, scutindu-i de efortul de documentare și creație și garantează conversii suplimentare.

De altfel, utilizarea platformei TikTok în comunicarea brandurilor poate crește vânzările cu peste 20%, susțin reprezentanții companiei. Cât despre trenduri bazate pe muzică sau filtre, recomandarea e ca acestea să fie evitate dacă nu se aliniază cu identitatea brandului, însă pentru publicul din generația Z, reprezintă mereu o oportunitate de a crește vizibilitatea brandului. Durata ideală a unui videoclip eficient pe TikTok este între 10 și 25 de secunde, unde prima jumătate de secundă e esențială pentru atragerea atenției. Mesajul clipului e nevoie să fie clar, concis și adaptat nevoilor și frustrărilor publicului-țintă, arată experții companiei, iar formatul ajută dacă e nativ, adică integrat natural în fluxul platformei. O altă recomandare privește componenta vizuală – efectele speciale funcționează doar dacă amplifică mesajul, iar prezența unei fețe umane în video ajută utilizatorii să rezoneze cu brandul.

Robert Tatoi: „Din experiența noastră de peste 5 ani, în care am creat peste 10.000 de video pentru brandurile cu care lucrăm, am observat că expunerea constantă și campaniile de comunicare coerente pe TikTok pot genera creștere traficului unui site cu peste 40% și a conversiilor cu peste 20%. E foarte important, însă, pentru a ajunge la aceste rezultate, să existe o strategie foarte bine definită a comunicării pe Tik Tok”.

În industriile beauty și fashion funcționează conținutul tip storytelling, în tech obținem engagement ridicat cu video tip how-to și în HoReCa cel mai eficient e cel de tip estetic. Indiferent de domeniul în care activează compania care vrea să se promoveze însă, postările trebuie să fie cât mai frecvente, fără a compromite calitatea informației. Brandurile mass-market ar trebui să posteze cât mai mult conținut organic pentru a rămâne top-of-mind, iar celor tehnice sau foarte nișate li se recomandă să pună accent pe componenta de ads, testând lunar sute de creative, pentru a înțelege ce tip de conținut generează cele mai bune conversii. Performanța videoclipurilor pe TikTok se măsoară ținând cont de numărul de persoane care au văzut videoclipul, procentul utilizatorilor care au vizionat întregul videoclip, numărul like-urilor, al comentariilor, salvărilor și distribuirilor pe care le primește și, firește, conversiile – adică numărul acțiunilor realizate de utilizatori după vizionarea videoclipului (de exemplu, accesarea unui site web sau achiziționarea unui produs).

Multe companii neglijează formatului nativ al platformei – videoclipurile trebuie să fie create special pentru TikTok, nu adaptate din alte platforme sau din reclamele de TV. Apoi, mesajele pot fi prea comerciale, iar conținutul care pare publicitar, în cele mai multe cazuri, nu generează engagement – excepția aici sunt trendurile care au ca focus plasarea de produse.

Nici postările rare nu ajută, consistența fiind un element esențial pentru succesul pe TikTok. Brandurile trebuie să posteze frecvent pentru a rămâne relevante în mintea consumatorului.

„Unele branduri vor cu orice preț să fie parte dintr-un trend care nu are nicio legătură cu ei. Dacă e o asociere forțată, poate face mai mult rău decât bine. Less is more și în acest caz”, este de părere Robert Tatoi, CEO și fondator Play Vertical. „În funcție de industrie și poziționare un brand poate da, uneori, naștere unor trenduri proprii. Brandurile prietenoase din beauty au șanse mari să genereze trenduri, spre deosebire de cele din tech, de exemplu, care au o comunicare rigidă. Dar chiar și aceste nișe au oportunitatea de a fi relevante în online, în special pe TikTok, unde userii sunt prietenoși cu toate tipologiile de persoane. Rigiditatea poate fi folosită ca unealtă de diferențiere și ca formă de umor pentru prezentarea business-ului și a serviciilor”.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.