Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Plata online cu cardul a totalizat 80,5 milioane euro in prima jumatate a anului 2011

Prin ePayment au fost procesate peste 1 milion de tranzacții cu o valoare de 71,2 mil.euro

Volumul plăților online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro în primele 6 luni ale anului, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul tranzacțiilor a cunoscut o creștere ușoară, de 8%, înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacții, conform statisticilor Romcard. Platforma ePayment a procesat peste 1 milion de tranzacții cu un volum de 71,2 milioane de euro, numărul persoanelor care au ales să plătească online prin ePayment crescând cu 10% față de acceași perioadă a anului trecut.

Plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentru achiziţionarea de pachete turistice şi bilete de avion, plata facturilor la utilităţi, servicii şi telecomunicaţii.

Spre deosebire de media de creștere a întregii piețe, în primele 6 luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conținut, hosting, asigurări etc) a înregistrat o creștere de 63% a numărului de tranzacții față de aceeași perioadă a anului trecut, vânzările pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzării de flori a crescut cu 28% iar cărțile cu 26%. Se remarcă de asemenea sectorul ONG, tot mai multe organizații neguvernamentale introducând opțiunea de donații online, fapt ce a dus la o creștere de 27% a numărului acestora.

„Dacă până acum vorbeam de creșteri în special în domeniile „vedetă” ale industriei, evoluția înregistrată de segmente precum cel social, de flori, cărți, cadouri arată că utilizatorii apelează la plata online pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piața, iar această direcție trebuie susținută și încurajată de toți jucătorii din industrie”, declară Daniel Nicolescu, CEO ePayment, PayU Group.

Pentru a încuraja plata online, compania a decis să își diversifice și mai mult metodele de plată, lansând în luna mai, în parteneriat cu ING, plata online prin internet banking, cu confirmare imediată, atingând astfel segmentul clienților care cumpără online, dar se simt mai comfortabil să utilizeze aplicația băncii, cu care deja s-au obișnuit.

În ceea ce privește distribuția tranzacțiilor, lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții au fost: mai – cu 186.000 de tranzacții și, surprinzător, ianuarie, tradițional luna cea mai slabă – cu 183.000 de tranzacții, ambele fiind luni în care ePayment, în parteneriat cu MasterCard, a derulat campanii de încurajare a plăților online și de fidelizare a utilizatorilor.

"Dacă în urmă cu 2-3 ani asistam la evoluții spectaculoase ale pieței, de minim 50%, ne dăm seama, după ritmul de creștere mai redus, că, și în România, industria comerțului electronic a intrat în etapa de maturizare. Piața va mai crește cu siguranță, însă ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plată și de serviciile pe care jucătorii din industrie le dezvoltă pentru a atrage și a reține utilizatori", a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.

Pentru a doua jumătate a anului, compania își menține estimările de la începutul anului, piața comerțului electronic cu plata online urmând să depășească valoarea de 160 milioane de euro.

Bucuresti, 07.07.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.