Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Planuri 2023: 63% dintre români își doresc să aibă mai multă grijă de ei în 2023

Ce "rezoluții" au românii pentru 2023?

Ce “rezoluții” au românii pentru 2023?

Începutul anului reprezintă o perioadă ideală pentru a ne concentra mai mult pe sfera personală și pentru a crea o listă de “rezoluții”. Mai mulți români au simțit nevoia ca în 2023 să își seteze “rezoluții”. Astfel, 54% dintre românii din mediul urban, utilizatori de internet, afirmă că au o listă de “rezoluții” pentru anul 2023, comparativ cu anul trecut când 48% dintre aceștia aveau una. În ceea ce privește îndeplinirea planurilor din 2022, 39% dintre romani au realizat mai mult de jumatate dintre ele si doar 6% le-au bifat pe toate, o arată cel mai nou studiu iSense Solutions.

În topul celor mai importante planuri din listele românilor sunt: să aibă mai multă grijă de propria persoană (63%), să se bucure mai mult de viață (62%), să facă economii (58%), să petreacă mai mult timp cu familia (55%), să mănânce sănătos (55%), să facă mai mult sport (53%) și să călătorească mai mult (52%).

Comparativ cu bărbații, femeile își doresc să citească mai mult (54% vs 40%), să aibă mai multă grijă de ele (70% vs. 55%) și să facă voluntariat (25% vs 11%). De asemenea, persoanele din segmentul de vârstă 46-65 ani acordă o importanță semnificativ mai mare mâncatului sănătos (68% vs. 272 total eșantion) și grijii față de sine (77% vs. 272 total eșantion), în timp ce pentru persoanele de 18-29 de ani “rezoluția” care cântărește mai mult este învățarea de lucruri noi (64% vs. 272 total esantion).

“Rezoluțiile” care cântăresc cel mai puțin în lista românilor au legătura cu: reducerea consumului de alcool (9%), începerea unui business propriu (8%) și realizarea activităților de voluntariat (10%).

Mai credem în superstiții?

Când vine vorba de superstiții, românii le-au respectat pe următoarele în trecerea dintre ani: ținutul banilor în buzunar la trecerea dintre ani (48%), mâncatul peștelui (43%), purtatul culorii roșu (35%), evitarea cheltuielilor în prima zi a anului (22%), mâncatul a 12 boabe de struguri (22%), îmbrăcarea unui articol vestimentar nou (20%) și evitarea împrumutării banilor (18%).

Totuși, 3 din 10 români afirmă că nu cred în superstiții, iar bărbații tind să fie mai sceptici cu privire la acest subiect în comparație cu femeile (33% vs. 23%).

33% dintre romani vor să își schimbe locul de muncă

În 2023, planurile pe care românii le au constau în reamenajarea locuinței (61%), schimbarea locului de muncă (33%), obținerea unei asigurări de viață atât pentru ei înșiși (31%), cât și pentru familie (31%), achiziționarea unei mașini (27%), achiziționarea unei locuințe (22%) și mutarea din țară (14%). Profilul celor care plănuiesc să se mute din țară este format atât din bărbați, cât și din femei, semnificativ mai mulți făcând parte din sectorul de varsta 18-45 (33%). Când vine vorba de mărimea gospodăriei, 33% din eșantionul total (509 persoane) locuiesc singuri. 3 din 10 persoane care au acest plan sunt muncitori necalificați, iar statusul marital indica că sunt mai degrabă singuri (22%) decât într-o relație (11%).

2 din 10 români din mediul urban, utilizatori de internet intenționează să își achiziționeze o locuință. Dintre aceștia, 38% intenționează să își cumpere locuința cu ajutorul unui credit.

În ceea ce privește achiziționarea unei mașini, 27% dintre români plănuiesc să își achiziționeze una, metoda preferată de plata fiind cash (35%), urmată de credit (34%).

Persoanele din segmentul de vârstă 30-45 de ani plănuiesc semnificativ mai mult să își achiziționeze o locuință (30%) sau o mașină (35%) față de cei din celelalte segmente.

Ce "rezoluții" au românii pentru 2023?

Datele prezentate fac parte din studiul săptămânal iSense Solutions Omnibus, cercetare reprezentativă pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 509 de respondenți, marja maximă de eroare +/- 4.2%, la un nivel de încredere de 95%, in perioada 4-9 ianuarie 2023.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.