Modelele plug-in hybrid foarte avansate ale sedanului de lux completează oferta noului BMW Seria 7, o dată cu lansarea din primăvara 2019. Ele combină sportivitatea şi rafinamentul călătoriei cu un nivel foarte ridicat de eficienţă, precum şi cu posibilitatea unei experienţe a condusului în regim pur electric, fără emisii locale. În plus deplasarea electrică în regim electric completează perfect experienţa luxoasă a noului BMW Seria 7. Modelul plug-in hybrid este disponibil în trei variante: BMW 745e, versiunea lungă BMW 745Le şi BMW 745Le xDrive, cu ampatament extins şi tracţiune integrală. Sistemul plug-in hybrid al acestora include acum un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, şi o baterie de înaltă tensiune cu capacitate extinsă. Progresul faţă de modelele precedente este reflectat de plusul de putere şi cuplu, precum şi de valorile îmbunătăţite ale autonomiei electrice, consumului şi emisiilor CO2.
Sistemul plug-in hybrid include acum un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, din actuala familie de motoare BMW EfficientDynamics – adaptat specific modelului pentru a produce o putere maximă de 210 kW/286 CP -, un motor electric cu o putere de 83 kW/113 CP şi un cuplu de 265 Nm, alături de o nouă baterie litiu-ion ce dispune de cea mai nouă tehnologie a celulelor de baterii şi de capacitate de stocare extinsă. Electronica de putere, de asemenea evoluată suplimentar, dispune de gestiune inteligentă a energiei pentru interacţiune controlată precis între cele două motoare. Există şi o îmbunătăţire a performanţelor dinamice generate de motorul electric cu îmbunătăţiri clare ale acceleraţiei şi o creştere a eficienţei datorită ajutorului electric. Când comutatorul pentru experienţa condusului este trecut în modul SPORT, puterea totală a sistemului ajunge la 290 kW/394 CP. Pentru manevre de demaraj foarte puternic, se poate utiliza nivelul maxim al cuplului, de 600 Nm.
Noul sistem de propulsie al modelelor plug-in hybrid ale noului BMW Seria 7 a optimizat capacitatea de sprint. Noul BMW 745e accelerează în 5,2 secunde de la 0 la 100 km/h, în timp ce noul BMW 745Le efectuează sprintul în 5,3 secunde. Totodată, noul BMW 745Le xDrive ajunge la 100 km/h, cu start de pe loc, în 5,1 secunde. Viteza maximă a tuturor celor trei modele este limitată electronic la 250 km/h.
Noua baterie de înaltă tensiune pentru modelele plug-in hybrid ale BMW Seria 7 are acum o capacitate brută a energiei care a fost mărită la 12,0 kWh. Capacitatea de stocare extinsă a bateriei litiu-ion creează baza pentru extinderea cotei de condus pur electric dincolo de sfera mobilităţii urbane. În modul HYBRID, noile BMW 745e, BMW 745Le şi BMW 745Le xDrive pot călători la viteze de până la 110 km/h – un plus de 20 km/h faţă de modelele predecesoare – în regim pur electric. Motorul termic nu este utilizat până nu este atinsă o viteză mai mare. În modul ELECTRIC, doar puterea motorului electric este suficientă pentru a se atinge o viteză de 140 km/h. Autonomia electrică a noului BMW 745e variază între 54 şi 58 de kilometri*, în timp ce noul BMW 745Le dispune de 52-55 km*. Noul BMW 745Le xDrive are o autonomie electrică de 50-54 km.
Datele privind consumul şi emisiile sedanurilor de lux cu propulsie plug-in hybrid au fost optimizate şi ele. Pentru noul BMW 745e, consumul mediu mixt a fost măsurat la 2,3-2,1 l/100 km*, consumul de energie mixt la 15,6-15,1 kWh/100 km*, iar emisiile CO2 la 52-48 g/km. Valorile corespunzătoare pentru noul BMW 745Le sunt de 2,3-2,2 l/100 km*, 15,7-15,6 kWh/100 km* şi 53-50 g/km*. Noul BMW 745Le xDrive atinge niveluri de 2,6-2,3 l/100 km*, 16,3-15,8 kWh/100 km* şi 59-52 g/km*.
Motorul electric al modelelor plug-in hybrid este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. În fazele de frânare acţionează ca un generator, alimentând bateria de înaltă tensiune şi recuperând energia cinetică. Bateria litiu-ion contribuie şi la alimentarea reţelei de bord. În plus, energia sa poate fi utilizată pentru funcţionarea sistemului de aer condiţionat auxiliar, disponibil standard. Aceasta asigură funcţia de încălzire şi răcire staţionară a maşinii. Bateria de înaltă tensiune este poziţionată sub scaunele spate, în timp ce rezervorul de 46 de litri este montat deasupra punţii spate. Aceasta înseamnă că scăderea volumul portbagajului modelelor plug-in hybrid este redusă. Mai mult, volumul de 420 de litri al portbagajului poate fi extins la nevoie prin intermediul divizării standard în raport 40:20:40 şi funcţie de rabatare oferite de spătarul banchetei.
Reglajul automobilului şi modul de funcţionare al sistemului de propulsie pot fi selectate prin apăsarea unui buton de pe panoul de control comun aflat în consola centrală. Aici, comutatorul de experienţă a condusului oferă modurile SPORT, pentru un reglaj foarte dinamic, şi ADAPTIVE, pentru un reglaj orientat spre stilul de condus şi situaţiile relevante, precum şi trei moduri de funcţionare HYBRID, ELECTRIC şi BATTERY CONTROL. Modul HYBRID reprezintă setarea standard care activează un reglaj echilibrat şi interacţiunea optimizată între motorul termic şi cel electric. Prin apăsarea butonului HYBRID de două ori, acest mod de funcţionare este activat într-o versiunea cu eficienţă optimizată (HYBRID ECO PRO). În acest mod este sprijinit un condus cu consum redus de combustibil. Funcţia coasting este unul dintre factorii care contribuie la acest efect. Aici, motorul electric este disponibil numai pentru manevre de kick-down. De asemenea, este posibilă selectarea modului ELECTRIC ca setare standard prin intermediul meniului iDrive. Acest mod este pentru condus în regim exclusiv electric. Un sunet distinctiv, creat special pentru modelele BMW electrificate, este utilizat pentru avertizarea acustică a pietonilor, emis prin sistemul de difuzoare. Designul sunetului la turaţie redusă radiază o prezenţă acustică vibrantă, însă fără a afecta confortul acustic al pasagerilor.
În modul SPORT, motorul electric nu este utilizat singur, cit doar pentru susţinerea motorului termic. Setarea BATTERY CONTROL contribuie la menţinerea stării de încărcare a bateriei de înaltă tensiune la un nivel impus de conducător. De exemplu, când se rulează pe un drum de munte, în coborâre, rezervele de energie pot fi economisite sau chiar mărite pentru a fi utilizate ulterior pentru condus urban, fără emisii.
Modul de funcţionare selectat este afişat ca parte a noului design al panoului de instrumente, identificat uşor şi clar prin intermediul culorii relevante. Condusul electric continuă să fie recunoscut uşor prin intermediul zonelor marcate cu albastru în vitezometru, precum şi în afişajul de putere/energie. Acesta afişeajă clar şi limitele de pornire suplimentară pentru motorul termic şi limitele de putere şi viteză care se aplică pentru condusul electric. Când se încarcă bateria de înaltă tensiune, conducătorul poate vedea toate informaţiile relevante în panoul de instrumente precum nivelul şi durata de încărcare, curentul de încărcare, autonomia electrică disponibilă momentan şi următorul timp de plecare selectat, precum şi nivelul de condiţionare ales.
Designul exterior Pure Excellence şi pachetul M Sport sunt disponibile ca opţiuni pentru noile BMW 745e, BMW 745Le şi BMW 745Le xDrive. Toate sistemele de asistare a condusului sunt disponibile, la fel cum este gama completă de echipamente opţionale pentru îmbunătăţirea confortului, dar şi toate sistemele de suspensie ale noului BMW Seria 7, cu excepţia opţiunii Executive Drive Pro.
Toate datele referitoare la performanţe, consum, emisii şi autonomie sunt provizorii.
Consumul, emisiile CO2 şi consumul de putere sunt măsurate prin metodele cerute de regulamentul VO (EC) 2007/715 amendat. Datele sunt calculate cu un automobil cu echiparea de bază din Germania, autonomiile specificate iau în calcul diferenţele de dimensiuni ale jantelor şi anvelopelor, precum şi echipamentele opţional. Ele se pot modifica în timpul configurării.
Detaliile marcate cu * au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi adaptate la NEDC pentru comparaţie. La aceste automobile, datele diferite de cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor şi altor taxe legate de maşină care sunt bazate (şi) pe emisiile CO2.