Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Pirelli: Planul de actiune 2013-2017

pirelli
  • pirellipoziţia întâi a segmentului premium continuă:creşterea volumului la 44% în 2016 de la 38% în 2013, contribuţie la creşterea veniturilor la 60% în 2016 de la 56% în 2013
  • obiectivul de creştere a profitabilităţii: marja ebit > 15% în 2017 de la 13% în 2013, profit din investiţii de 28% de la 20% în prezent
  • flux de numerar net înaintea distribuirii dividendelor egal cu 1,6 miliarde euro datorită investiţiilor deja făcute şi a marjelor ridicate pe segmentul premium
  • investiţii de 1,6 miliarde euro în cei 4 ani incluşi în plan
  • eficienţe suplimentare aşteptate de aproximativ 350 milioane euro
  • datoriile nete scăzute la aproximativ 500 milioane euro la sfârşitul planului, de la mai puţin de 1,4 miliarde euro la sfârşitul anului 2013
  • obiectivul de activitate pe segmentul industrial de a consolida poziţia de lider în america latină şi pe pieţele principale mea, consolidarea poziţiei în apac şi creşterea profitabilităţii în europa
  • consolidarea rolului strategic al rusiei
  • consolidarea poziţiei de lider tehnologic pe segmentul moto
  • prioritatea cercetării şi dezvoltării: produse noi şi inovaţii tehnologice în toate domeniile de activitate
  • evoluţie organizaţională conform modelului de afacere, crearea de “valoare” fiind prioritară

Consiliul de Administraţie al Pirelli & C. a aprobat Planul de Acţiune 2013-2017. Planul a fost prezentat, pe data de 6 noiembrie, comunităţii financiare din Londra de catre Preşedintele şi Directorul Executiv al Pirelli & C., Marco Tronchetti Provera, şi de catre conducerea grupului.

Rezultatele obţinute în ultimii doi ani

Planul de Acţiune Pirelli 2013-2017 vine la doi ani după Planul de Acţiune până în anul 2015, prezentat în luna noiembrie 2011 şi reprezintă dezvoltarea sa strategică.

Planul apare într-un context macroeconomic profund schimbat de cel anterior, anii 2012 şi 2013 fiind afectaţi semnificativ de criza care a lovit în special economia europeană. De fapt, în Europa, situaţia economică dificilă a avut ca efect o întârziere de aproximativ doi ani faţă de aşteptările de la acea dată privind creşterea în această zonă.

Prevăzând evoluţia pieţii, în 2011, Pirelli identificase deja segmentul Premium ca fiind cel cu cele mai bune perspective. Chiar şi într-un context internaţional economic dificil, acest segment continuă de fapt să crească într-un ritm mai mare decât segmentul non-premium şi, datorită marjelor sale înalte, a fost unul dintre factorii cu cea mai mare contribuţie la rezultatele obţinute până în prezent. O singură informaţie arată cel mai bine eficienţa acestei strategii: în total segmentul Premium (mărimi egale cu sau mai mari de 17 inci) reprezintă peste 53% din veniturile aferente activităţii pentru vehicule şi peste 80% din profitabilitate, fiind cu 7 procente mai mare, atât în privinţa veniturilor cât şi a profitabilităţii, comparativ cu numai doi ani în urmă.

Din 2011 şi până în prezent Pirelli:

  • şi-a consolidat parteneriatele cu producătorii de maşini, cu o cotă de piaţă aferentă Echipamentului Original ‚Prestige’ de aproximativ 50% (+11 procente comparativ cu 2011) şi de aproximativ 19% pentru ‚Premium’ (+5 procente comparativ cu 2011), şi şi-a consolidat poziţia ca furnizor principal pentru producătorii germani de autoturisme în zonele Apac, Nafta şi America Latină;
  • a crescut, în activitatea aferentă Vehiculelor, ponderea segmentului Premium, care reprezintă în prezent 53,3% din totalul veniturilor (+7,4 procente comparativ cu 2011) şi peste 80% din EBIT (+7 procente comparativ cu 2011);
  • a continuat să se concentreze pe produsele de top pe canalul de înlocuire, trecând de la o strategie bazată pe volum la una bazată pe valoare;
  • a obţinut poziţia ‚cel mai bun din clasa sa’ în segmentul industrial în ce priveşte profitabilitatea, având în prezent o marjă EBIT peste 13% (+4 procente comparativ cu media industriei europene în acest sector) şi un Profit din Investiţii de aproximativ 20% în ultimii trei ani;
  • consolidarea poziţionării geografice în economiile cu dezvoltare rapidă. În prezent, activităţile din aceste ţări reprezintă peste 56% din totalul veniturilor şi mai mult de 63% din profit, cu o creştere de peste 9 procente comparativ cu 2011. O creştere determinată în special de zonele Apac, America Latină şi Mea, precum şi Nafta, care sunt capabile să absoarbă atât impactul crizei economiei europene cât şi startul încetinit al pieţei din Rusia.
  • a dezvoltat, prin evoluţia organizaţiei în timp, o structură adecvată pentru implementarea, şi prin transformarea culturii sale interne, a unui nou model de afacere concentrat pe trecerea de la o logică a „volumului” la o logică a „valorii”. După o etapă iniţială în care, în acest scop, toate funcţiile raportau direct Preşedintelui Director General, în prezent, a doua etapă prezintă, în afara funcţiilor personalului, două zone majore: una dedicată dezvoltării produselor, simplificării proceselor şi relaţiei cu producătorii de automobile şi o alta care supervizează toate operaţiunile şi implementarea eficienţei. Acest lucru va avea ca efect o mai bună execuţie şi un transfer mai eficient de valoare direct de la producătorii de automobile către consumatorii finali;
  • din 2009 şi până în prezent, Pirelli a avut o evoluţie constantă atât din punct de vedere al structurii acţionariatului său cât şi al guvernanţei. În ce priveşte structura acţionariatului, ponderea acţionarilor străini persoane juridice a crescut de la 16% în 2009 la 27% în 2011 şi 36% în prezent, ceea ce demonstrează aprecierea rezultatelor obţinute în activitate; volumul acţiunilor liber tranzacţionabile a crescut de la 49,3% la 73,8% ca urmare a încetării Contractului Acţionarilor; Camfin, cu 26,2%, rămâne cel mai mare acţionar al unei societăţi care tinde întotdeauna către o structură mai difuză a acţionariatului. În privinţa guvernanţei, în cadrul adunării acţionarilor de aprobare a rezultatelor pe anul 2013, Consiliul, care din 2009 a inclus o majoritate de Administratori independenţi, va trece la 15 membri, de la 19 membri câţi sunt în prezent. Începând cu 2011, două comitete – ‚Numiri şi Succesiuni’ şi ‚Strategii’ – au fost introduse, iar Consiliului i-a fost atribuit un rol esenţial în supervizarea proceselor de gestionare a riscurilor.

Prioritatea acordată segmentului Premium implementată în ultimii doi ani a făcut ca Pirelli să fie o companie capabilă să genereze în 2013 un flux de numerar net disponibil de peste 3% din venituri.

Bucuresti, 11.11.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.