Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Pilotul oficial BMW Alessandro Zanardi: un model BMW Z4 GT3 puternic, dar fara noroc la Baku

Totul era pregătit pentru ca pilotul oficial BMW Alessandro Zanardi (Italia) să încheie frumos sezonul 2014 din Blancpain Sprint Series. În finala stagiunii ce a avut loc la Baku (Azerbaidjan), atât cursa de calificare, cât şi cea principală au fost organizate duminică. Modelul BMW Z4 GT3 pilotat de Zanardi a avut un comportament bun pe circuitul stradal îngust, iar italianul a avut o strategie inteligentă. Dar norocul nu a fost de partea lui, întrucât cursa lui s-a încheiat repede când a fost împins, de un alt competitor, în zidurile de protecţie la jumătatea manşei de calificare.

Zanardi a luat startul în cursa de calificare de pe locul al 13-lea al grilei. Planul său a fost să evite problemele, să urce în clasament şi să obţină o poziţie bună de start pentru cursa principală unde spera la un rezultate foarte bun. Totul a funcţionat conform planului pentru primele 30 de minute. Primul tur a înregistrat numeroase coliziuni, ceea ce a dus la o perioadă lungă de neutralizare, dar Zanardi a trecut cu bine de tot acest haos. El a urcat pe locul al 11-lea şi a continuat să avanseze, dar, după aproximativ 30 de minute, cursa lui s-a încheiat brusc. Modelul său BMW Z4 GT3 a fost lovit puternic din spate şi a fost împins în zidul de pe margine. În impact, maşina a suferit daune majore în partea frontală. Când echipa ROAL Motorsport, cea care pregăteşte modelul BMW Z4 GT3 pilotat de Zanardi, a inspectat daunele, s-a căzut de acord că maşina nu va putea fi reparată în timp pentru manşa principală.

"Am avut o cursă foarte bună, maşina s-a comportat bine şi ştiam că sunt într-un BMW care mi-ar fi oferit un avantaj spre finalul cursei", a declarat Zanardi. "Aşa că am avut grijă de echipamentul meu şi am păstrat distanţa optimă între mine şi maşina din faţă pentru ca pneurile şi frânele să fie în cele mai bune condiţii. Am văzut că cei dinaintea mea au avut parte de probleme de aderenţă sau de frâne, ceea ce eu nu am avut. Aşa că aşteptam ca ei să piardă din performanţe, moment în care să încep atacurile şi să urc în clasament."

"Apoi, maşina din faţa mea a avut o problemă şi a trebuit să-l depăşesc pe respectivul adversar", a continuat Alex. "Când eram alături de el la trecerea printr-un viraj, cel din spatele meu a ratat punctul de frânare, m-a lovit violent şi m-a trimis în zidurile de protecţie – asta a fost. Este păcat. Modelul BMW Z4 GT3 a funcţionat perfect astăzi şi îmi pare rău că băieţii mei de la ROAL Motorsport şi BMW nu au primit o recompensă pentru cum au munci de-a lungul întregului week-end. Cred că am fi plecat mai fericiţi dacă am fi terminat cursele fără aceste ghinioane."

Ambele manşe – cea de calificare şi cea principală – au fost câştigate de Cesar Ramos (Brazilia) şi Laurens Vanthoor (Belgia). Cel mai bine clasat BMW a fost modelul BMW Z4 GT3 al BMW Sports Trophy Team Brasil, pilotat de Ricardo şi Rodrigo Sperafico (ambii din Brazilia), care au ocupat locurile al zecelea, respectiv al nouălea.

Baku / Bucuresti, 03.11.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.