Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Pilotul oficial BMW Alessandro Zanardi accepta provocarea triatlonului din Hawaii

Alessandro Zanardi (Italia) se pregăteşte pentru următoarea provocare majoră: la 11 octombrie, pilotul oficial şi ambasadorul mărcii BMW va participa la primul său triatlon pe distanţă lungă, care va fi organizat în Hawaii.

În vârstă de 47 de ani, Zanardi – pilot oficial BMW – este mai mult decât un pilot rapid şi de succes în motorsport. De asemenea, el este unul dintre cei mai buni paraciclişti din lume, un aspect demonstrat prin câştigarea celor două medalii de aur la Jocurile Paralimpice de la Londra (Marea Britanie), în 2012, şi prin cucerirea a două titluri mondiale la paraciclism în 2013. Triatlonul din insula hawaiiană Big Island se pare că va fi următoarea provocare majoră pentru italian.

Competiţia constă în trei secţiuni: la început, competitorii trebuie să înoate 3,86 kilometri în apele oceanului. Zanardi, care are ambele picioare amputate, va avea permisiunea de a înota cu o vestă. Ulterior, sportivii au de parcurs 180,2 kilometri pe bicicletă. Această etapă va fi abordată de Zanardi la comenzile handbike, aceeaşi cu care a câştigat cele două medalii paralimpice de aur. Triatlonul va fi încheiat cu un maraton pe distanţa de 42,195 kilometri, pe care Zanardi îl va parcurge într-un scaun cu rotile olimpic. În total, italianul în vârstă de 47 de ani va acoperi o distanţă totală de 226,255 kilometri – exclusiv prin puterea braţelor.

De-a lungul următoarelor săptămâni şi luni, Zanardi va alterna cu regularitate între handbike, scaunul cu rotile olimpic şi modelul BMW Z4 GT3. În perioada 22-24 august, pilotul oficial BMW va participa la următoarea etapă a sezonului 2014 din Blancpain Sprint Series, ce va avea loc pe Slovakia Ring din apropiere de Bratislava (Slovacia). De acolo, el va pleca direct la Greenville (statul Carolina de Sud, SUA), unde va avea obiectivul de a-şi apăra titlurile la Campionatul Mondial de Paraciclism, competiţie ce are loc în perioada 28 august – 1 septembrie. După o singură săptămână, el va participa la etapa Blancpain Sprint Series de la Portimao (Portugalia), înainte de a se concentra pe ultimele pregătiri pentru triatlon.

Interviu cu Alessandro Zanardi.

În octombrie, vei aborda următoarea provocare majoră din cariera ta şi vei participa la triatlonul din Hawaii. Ce înseamnă acest lucru pentru tine?

Alessandro Zanardi: Dintotdeauna am fost atras de provocările foarte dificile, iar acest triatlon este probabil cea mai grea dintre toate. Simpla participare este un vis devenit realitate. Şi trebuie să spun că nu am nici un fel de experienţă în triatlon, aşa că şansa de a debuta într-o asemenea competiţie mă face extrem de mândru. Vorbim despre patru kilometri de înot, 180 de kilometri pe handbike şi 42 de kilometri în scaunul cu rotile olimpic. Aşa că, fără îndoială, va fi o cursă foarte dificilă.

Ne poţi oferi câteva detalii despre fiecare dintre cele trei secţiuni?

Zanardi: Din punct de vedere tehnic, disciplinele sunt înot, apoi ciclism, iar în final alergare. Voi avea permisiunea de a înota cu o vestă specială. Mă va ajuta să-mi menţin corpul în poziţia corectă, astfel că voi avea un mic avantaj care va compensa dezavantajul de a nu avea picioare. Apoi voi acoperi distanţa de ciclism în şaua handbike, iar acest lucru va fi dificil. Dar, în fapt, este ceea ce fac de obicei şi antrenamentul meu zilnic, aşa că sunt pregătit pentru această parte. Etapa finală va însemna alergare şi, cum eu nu pot face aşa ceva, voi putea folosi ceea ce este numit scaun cu rotile olimpic. Este un scaun cu rotile special pentru curse, care îţi permite să te deplasezi la o viteză destul de mare. Pentru această ultimă parte a competiţiei, obiectivul meu este un timp de sub două ore şi jumătate. Dacă pot obţine ceea ce mi-am propus, sunt sigur că voi putea recupera numeroase poziţii în comparaţie cu sportivii normali de triatlon.

Care sunt cele mai mari provocări care te aşteaptă la acest triatlon?

Zanardi: Este foarte dificil să spun dinainte care va fi cea mai dificilă parte în Hawaii. Pentru că nu am niciun fel de experienţă, pot cel mult să ghicesc. Cu siguranţă, partea de înot va fi uşoară, pentru că este prima şi voi fi odihnit la începutul cursei. Apoi, şi pentru că muşchii implicaţii în acel exerciţiu sunt aproape aceiaşi cu care acţionez manivelele de la handbike. Dacă nu voi exagera, dar îmi voi menţine ritmul, ceea ce ştiu că este cel mai bine, cred că voi termina această secţiune destul de confortabil şi voi putea porni relativ proaspăt în partea de ciclism. Ceea ce se va întâmpla în cea de-a treia parte este mare semn de întrebare, pentru că scaunul cu rotile olimpic este complet diferit de handbike, chiar dacă par foarte asemănătoare. Este ca şi cum ai compara un avion cu un automobil. Ambele sunt vehicule, dar unul zboară, iar celălalt rulează pe şosea. Aşa că este un joc diferit, dar încă o dată este foarte important să găsesc ritmul corect şi să-l menţin fără să exagerez pentru a putea ajunge la sosire într-o condiţie care se poate numi umană.

Care este obiectivul tău pentru Hawaii?

Zanardi: În mod normal, când iei startul într-o cursă, îţi spui: "Vreau să termin ştiind că am dat tot ce am putut". Dar Hawaii este o provocare extrem de dificilă. Sunt sigur că voi simţi că am dat totul cu mult înainte de a ajunge la sosire. Aşa că ceea ce îmi doresc este să mă distrez, să parcurg distanţa într-un timp bun – şi să obţin acea imagine de la sosire pe care să o expun în "camera de joacă". Oricând voi trece pe lângă ea să-mi spun: "Wow! Am făcut-o şi pe asta în viaţă". Aşa că acesta este obiectivul meu principal: să realizez ceva care îmi va rămâne în memorie ca fiind unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-am făcut în viaţă.

Sezonul 2014 este foarte aglomerat pentru tine, cu multe activităţi diferite. Cum combini cursele auto, paraciclismul şi pregătirea pentru triatlon?

Zanardi: Da. Am angajamentele din paraciclism şi cele de pilot în Blancpain Sprint Series cu modelul BMW Z4 GT3. Este destul de dificil să combin pregătirea pentru cele două discipline sportive şi, în plus, am această provocare – a treia şi foarte importantă – care mă aşteaptă la 11 octombrie în Hawaii. Pentru a mă pregăti de triatlon, în primul rând m-am adaptat la nou mijloc de locomoţie, scaunul cu rotile. În acelaşi timp, am lucrat la dezvoltarea tehnicii potrivite pentru a putea înota patru kilometri. Nu mă pot aştepta la o pregătire specifică pentru cele trei discipline în timpul pe care îl am, nu pot decât să mă menţin în formă favorizând activitatea mea de paraciclist. Dar, cel puţin în acest an, participarea mea la acest triatlon va avea ca scop ajungerea la sosire într-un timp decent, lucru de care ştiu că sunt capabil, şi nu să stabilesc recordul mondial pentru un sportiv cu dizabilităţi.

La finalul lunii august vei participa şi la Campionatul Mondial de Paraciclism de la Greenville. Obiectivul tău clar este să-ţi apei titlurile supreme?

Zanardi: Când voi ajunge la Greenville, o voi face din postura de campion mondial – atât la contratimp, cât şi la fond. De aceea, voi face tot ce pot pentru a-mi apăra titlurile. Desigur că nu va fi uşor, pentru că toţi vor dori să mă învingă pentru că sunt punctul de referinţă. Dar acest lucru mă face să fiu mândru. Îmi respect adversarii, dar nu îmi va fi frică să-i confrunt încă o dată la Campionatul Mondial. Este un eveniment foarte important. Sunt foarte încrezător pentru că este ceea ce mă motivează. Fără îndoială, îmi doresc să mă întorc acasă cu o medalie de aur, dar, dacă nu va fi să fie, va fi oricum bine.

Date şi cifre.

Echipamentul de triatlon – detalii tehnice.

Vesta de înot:

Personalizată pentru Zanardi din materiale care ajută corpul să plutească şi să-l menţină în poziţia corectă atunci când sportivul se mişcă prin apă. Zanardi urmează să testeze materiale diferite pentru a decide pe care îl va folosi în Hawaii.

Bicicletă manuală:

Material: toate componentele structurale sunt realizate din fibră de carbon

Masă: aproximativ 9 kg, în funcţie de tipul de roată (mai uşoare cu spiţe; mai grele – tip disc pentru o aerodinamică îmbunătăţită)

Roţi: trei roţi Campagnolo – una în faţă, două în spate. Toate cele trei roţi au diametrul de 26 de ţoli (66, 04 cm).

Număr de viteze: 20

Viteză maximă: aproximativ 60 km/h pe liniile drepte plane

Turaţia maximă a manivelelor: în regim de cursă, Zanardi atinge 83 rpm, în sprint ajunge la 100 rpm

Bicicleta este dezvoltată chiar de Zanardi. El a conceput elementele principale ale bicicletei şi a testat şi a modificat – de exemplu – forma şi poziţia scaunului, poziţia manivelelor, precum şi poziţia roţilor. Pe baza acestora, el a conlucrat cu partenerul Dallara la optimizarea masei şi a aerodinamicii. Componentele din fibră de carbon sunt produse de Dallara.

Scaun cu rotile olimpic:

Material: cadrul principal este realizat din aluminiu, scaunul este din fibră de carbon. Zanardi utilizează un scaun pe care el l-a conceput iniţial pentru propriul handbike.

Masă: aproximativ 8 kg

Roţi: trei roţi Campagnolo, diametrul roţii faţă 20 ţoli (50,8 cm), diametrul roţii spate 28 ţoli (71,12 cm).

Roţile spate dispun de jante speciale pentru mâini. Sportivul câştigă impulsuri prin pendularea braţelor şi transferă puterea către roţi prin împingerea jantelor cu palmele în timpul acestei mişcări. Pentru a evita accidentarea mâinilor, sportivii poartă mănuşi speciale.

Viteză maximă: sportivii de top ating 30-35 km/h pe liniile drepte plate.

Numărul maxime de împingeri per minut: aproximativ 100

Alessandro Zanardi
Data naşterii: 23 octombrie 1966
Locul naşterii: Bologna (Italia)
Rezidenţă: Padova (Italia)
Statut civil: căsătorit cu Daniela, un fiu
Carieră în motorsport.
1991-1994 – Formula 1
1996 – IndyCar World Series
1997-1998 – CART World Series (de două ori campion)
1999 – Formula 1
2001 – Campionatul CART, accident sever la 15 septembrie, la Lausitzring, îşi pierde ambele picioare
2003 – Revenire ca pilot de curse cu BMW în Campionatul European FIA pentru Turisme (ETCC)
2004-2009 – Campionatul Mondial FIA pentru Turisme (WTCC) cu BMW (patru victorii)
2014 – Blancpain Sprint Series cu BMW
Principalele succese ca sportiv cu dizabilităţi.
2012 Jocurile Paralimpice de Londra: 2 medalii de aur, 1 medalie de argint
2013 – Campionatele Mondiale de paraciclism: 2 medalii de aur

Bucuresti, 19.08.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.