Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Piata unica digitala: pasii urmatori

În România, doar 48% dintre consumatori folosesc internetul (comparativ cu o medie europeană de 75%) și doar 17% dintre ei cumpără bunuri și servicii online (față de 63%, media europeană).

În același timp, 23% dintre români (19%, media UE) își manifestă interesul de a vizualiza conținut online din alte țări, iar 35% dintre ei (27%, media UE) ar dori să poată urmări conținutul disponibil online în propria țară și când călătoresc în interiorul Uniunii Europene.

Românii sunt în principal preocupați de securitatea plăților online (36%), preferă tranzacțiile în persoană (35%) și au temeri privind utilizarea datelor proprii de către terți (28%). Aceste preocupări sunt pe primele locuri și pentru europeni , însă clasate diferit, pe primul loc fiind temerile privind posibila utilizare a datelor personale de terțe părți (43%), urmate de preocupările privind securitatea plăților online (42%) și de preferința de a face tranzacțiile în persoană (26%). Însă, românii sunt mult sub media europeană în ceea ce privește competențele digitale de bază (20 față de 59%), utilizarea platformelor de e-guvernare (5,7 față de 33%) sau a formularelor online pre-completate (6,6 față de 45%).

Pentru a răspunde acestor temeri și preocupări, precum și pentru a oferi oportunități digitale tuturor consumatorilor și întreprinderilor, Comisia Europeană a adoptat o strategie privind piața unică digitală. Ea cuprinde 16 acțiuni specifice, grupate în 3 piloni, care urmează să fie întreprinse până la sfârșitul anului 2016.

Cei trei piloni de bază sunt:
(1) un acces mai bun al consumatorilor și al întreprinderilor la bunuri și servicii digitale în întreaga Europă;
(2) crearea condițiilor adecvate și de concurență echitabile pentru dezvoltarea rețelelor digitale și a serviciilor inovatoare;
(3) valorificarea la maximum a potențialului de creștere al economiei digitale.

Măsurile avute în vedere pentru fiecare dintre ei includ:
– pilonul 1 – norme de facilitare a comerțului transfrontalier, precum și de protecție a consumatorilor; servicii de coletărie mai eficiente și accesibile ca preț; eliminarea geoblocării nejustificate; investigație antitrust în domeniul comerțului electronic; modernizarea legislației privind drepturile de autor; revizuirea directivei privind transmisiile prin satelit și cablu, precum și a normelor privind regimurile de TVA;
– pilonul 2 – revizuirea normelor europene din domeniul telecomunicațiilor și a cadrului mediatic audiovizual; analizarea rolului de piață al platformelor online și a modalităților de combatere a conținutului ilegal; noi norme privind protecția datelor cu caracter personal; parteneriat cu sectorul industrial privind securitatea cibernetică;
– pilonul 3 – propunerea unei inițiative europene privind libera circulație a datelor; definirea de priorități pentru standarde și interoperabilitate; sprijin pentru dezvoltarea competențelor digitale și un plan de acțiune privind e-guvernarea.

Pașii următori

Echipa proiectului pieței unice digitale va pune în practică aceste acțiuni până la sfârșitul anului 2016. Cu susținerea Parlamentului European și a Consiliului, piața unică digitală ar trebui finalizată cât mai rapid cu putință.

Piața unică digitală se va afla pe ordinea de zi a reuniunii Consiliului European din 25-­26 iunie.

Pagini Utile

Bucuresti, 06.05.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.