Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Piata instrumentelor de scris asteapta inceperea scolii

Rezultatele studiului GfK Retail and Technology pentru piaţa de instrumente de scris

În prima jumătate a anului 2012, în magazinele tip cash&carry şi hypermarket, piața de instrumente de scris a înregistrat o scădere de 7% în volum faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte valoarea produselor vândute, s-a înregistrat o creştere de 3% în lei comparativ cu perioada ianuarie – iunie 2011, atingând o valoare de aproximativ 10 milioane de lei în aceste formate de magazin.

Conform datelor de cercetare GfK Retail and Technology România, în segmentele cash &carry şi hypermarket-uri, perioada ianuarie – iunie nu poate fi considerată ca una de vârf pentru vânzările de instrumente de scris. Acest lucru este cauzat în special de faptul că lunile mai şi prima jumătate a lunii iunie sunt cele premergătoare vacanţelor de vară, ceea ce determină o scădere a vânzărilor. Totuşi, notabilă este creşterea valorică a vânzărilor în lei comparativ cu primele şase luni din 2011.

De-a lungul timpului, ponderea categoriilor în structura pieței de instrumente de scris a fost stabilă. Comparând aceeaşi perioadă din 2012 cu cea din 2011, remarcăm fluctuaţii de maximum 1,5%.

“Un “boom” al vânzărilor în sectorul instrumentelor de scris se înregistrează în lunile august – septembrie, perioada de pregătire pentru un nou an şcolar. Deoarece vorbim despre o categorie cu o sezonalitate specifică, producătorii acordă o atenţie deosebită în această perioadă nevoilor consumatorilor şi aduc pe piaţă elemente noi, atractive şi înalt funcţionale”, declară Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK România.

Categoria cu cel mai mare succes o reprezintă pixurile clasice, stilourile, creioanele grafit şi cele mecanice, roller-ele si fineliner-ele, acestea având o pondere de 60% în volum din totalul pieţei. În topul produselor vândute, după poziţia de vârf a instrumentelor de scris se află categoria produselor de colorat, care include creioane colorate, carioci si creioane cerate. Acestea totalizează 33% din volumul pieţii, fiind urmate de categoria instrumentelor de marcat texte scrise, cu o cotă de 8%.

În prima jumătate a anului 2012, analizând evoluţia fiecărui segment din totalul categoriei, creioanele cerate au fost la mare căutare. Ele au înregistrat o creştere în valoare de 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011, fiind urmate de creioanele colorate, cu o creştere de 13%. O altă creştere semnificativă este în cazul roller-elor, ele având o valoare a vânzărilor cu 12% mai mare decât în primele şase luni ale anului anterior.

În perioada analizată, preţul mediu pe pachet a înregistrat o creştere cu 10% faţă de 2011, categoria cu cea mai însemnată creştere de preţ fiind instrumentele de colorat, cu 14%.

Studiul

Concluziile se bazează pe datele de vânzări colectate de la hipermarketuri si magazine tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Retail and Technology. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

Bucuresti, 27.08.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.