Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Piața electro – IT crește, susținută de telecom și de echipamentele de birou

Rezultatele GfK TEMAX pentru România,T3 2018

Rezultatele GfK TEMAX pentru România,T3 2018

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată s-a majorat cu 14% în valoare în trimestrul al treilea din 2018 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 814 milioane euro.

Motoarele de creștere au fost sectorul telecom, care a marcat un avans de 19% și cel al echipamentelor de birou, cu 17%.

Pe de altă parte, sectorul foto își continuă trendul descendent, pierzând 10% din valoare față de perioada iulie – septembrie 2017.

Rezultatele GfK TEMAX pentru România,T3 2018

Produsele electronice au câștigat aproape 12%, mai ales datorită performanței categoriei de televizoare, care a înregistrat o creștere de 12% în trimestrul trei 2018, față de perioada similară a lui 2017.

Sectorul electrocasnicelor mari și-a majorat valoarea cu 11%, iar cel al electrocasnicelor mici cu 8%.

Analizând performanța pieței în primele nouă luni ale acestui an (nu doar strict pentru trimestrul al treilea 2018), motoarele de creștere sunt similare. Pe ansamblu, piața a luat avânt cu peste 17%, până la 2,22 miliarde euro, mulțumită acelorași categorii: telecomul, cu peste 29%, și echipamentele de birou, cu peste 16%.

Dacă vorbim de diferențe semnificative în evoluția piețelor în perioada ianuarie – septembrie și iulie – septembrie 2018, remarcăm produsele de coafare, cu aproape -6% în primele nouă luni și numai -0,8% în T3 2018 versus T3 2017.

În zona electrocasnicelor mici, produsele cu cea mai bună performanță în primele nouă luni ale acestui an sunt: aparatele de pâine, cu +20,5%, aparatele electrice de gătit (multicooker), peste 65% și stațiile de călcat, cu 45,5%.

Pe de altă parte, camerele video și sport (camcorders) au marcat o evoluție pozitivă la nouă luni, +12%, dar un -10,5% în T3 2018 versus T3 2017.

Evoluție categorii

Categorii în creștere

Categorii în scădere
Electronice

  • Piața de televizoare a crescut cu 12% în T3 2017 față de T3 2017;
  • Audio Home Systems și Docking / Mini Speakers au marcat evoluții de 15%, respectiv, peste 18%.
Electronice

  • Media playere-le portabile și sistemele de navigație auto au marcat cele mai mari scăderi, de 28%, respectiv, peste 23%;
  • Alte produse cu valori pe un trend negativ sunt video player-ele / recorderele, -16%, căștile, peste -17% și camerele video și sport -10,5%.
Foto Foto

  • Camerele digitale au înregistrat o scădere de 10%.
Electrocasnice mari

– Performanță foarte bună pentru uscătoarele de rufe, +63% în T3 2018 față de aceeași perioadă a anului trecut;

– Evoluție similară pentru congelatoare, +46%;

– Creștere de peste 13% pentru mașinile de spălat vase.

Electrocasnice mari

  • Valori stabile pentru hote: -0,4% și cuptoare cu microunde: -1%.
Electrocasnice mici

  • Categoria friteuze rămâne principala sursă de creștere a sectorului, cu aproape 52%;
  • Alte produse vedetă sunt multicooker-ele: +peste 45% și stațiile de călcat: + aproape 35%.
Electrocasnice mici

– Presele și storcătoarele manuale au înregistrat un declin de 18%;

– Valoarea vânzărilor de mașini de tocat s-a redus cu 10%.

IT

  • Creșterea sectorului a fost alimentată de monitoare, cu o majorare a vânzărilor de 38,5% versus T3 2017;
  • Computerele au marcat o creștere de 27%, în timp ce laptopurile au rămas în zona de o singură cifră, cu aproape 8%.
IT

  • Tabletele au înregistrat o evoluție negativă de aproape 8%.
Telecom

  • O categorie în mare avânt este cea a phabletelor, cu o majorare valorică de peste 400% față de T3 2017 și de 36% în comparație cu T2 2018.
  • Creștere puternică și pentru core wearables, de 37,5%.
Telecom

  • Categoria telefoanelor mobile și smart a scăzut cu 42% în valoare, mai ales din cauza telefoanelor mobile.
Echipamente de birou și consumabile

  • Echipamentele multifuncționale și-au majorat vânzările cu aproape 17%.
Echipamente de birou și consumabile

Rezultatele GfK TEMAX pentru România,T3 2018

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.