free download 78 travel guides written by experts

Piata de coaching analizata la conferinta Challenges of Coaching 2012

Coachingul începe să aibă un loc important în România, a fost una dintre concluziile conferinţei Challenges of Coaching 2012 organizată de către Asociaţia Română pentru Coaching la începutul lunii noiembrie. De asemenea, oamenii încep să înţeleagă beneficiile life coachingului, ceea ce reprezintă un pas important în dezvoltarea coachingului în România, susţin reprezentanţii comunităţii de coaching prezenţi la conferinţă. Tot aceştia au evidenţiat faptul că din ce în ce mai multe persoane sunt interesate de conceptul de work-life balance, doresc să obţină satisfacţie la locul de muncă, performanţe mai bune şi echilibru interior, ceea ce crează practic, o nevoie din ce în ce mai pronunţată pentru serviciile de coaching.

Challenges of Coaching 2012 i-a reunit şi în acest an, într-un nou format mai dinamic şi interactiv pe fondatorii principalelor şcoli de coaching din România (Alain Cardon, Gerard O’Donovan, Cătălin Zaharia, Daniel Bichiş), care au creionat împreună cu ceilalţi participanţi o imagine a viitorului coachingului în România. De asemenea, Mihai Popa-Radu, Alain Cardon, Mihai Stănescu şi Horea Murgu, distinşi în anii anteriori de către Business-Edu cu titlul de „Coachul Anului”, au împărtăşit în cea de-a doua zi a conferinţei din experienţa lor în business coaching, evidenţiind principalele provocări ale acestei activităţi, atât pentru coachi cât şi pentru clienţii interesaţi.

Discuţiile legate de viitorul coachingului în România au mai scos în evidenţă tendinţa de maturizare şi profesionalizare a pieţei de coaching. Astfel, vom putea asista la o regularizare a pieţei şi implicit la o creştere a calităţii serviciilor de coaching, datorată în principal educării celor ce achiziţionează servicii de coaching. Invitaţii au mai subliniat faptul că dincolo de a fi o profesie, coachingul înseamnă de fapt participarea la procesul de schimbare a oamenilor şi organizaţiilor, evidenţiind în acelaşi timp responsabilitatea coachului ca facilitator al acestor schimbări şi necesitatea pregătirii constante, a învăţării şi autodezvoltării acestuia pentru a oferi servicii de coaching la standarde ridicate. Promovarea unor standarde minime pentru profesia de coaching este, de altfel, şi o preocupare constantă a Asociaţiei Române pentru Coaching, care a făcut demersurile necesare şi a obţinut înscrierea ocupaţiei de „specialist în activitatea de coaching” în Codul Ocupaţiilor din România (COR). „ Acest demers constituie o etapă de referinţă în profesionalizarea coaching-ului în România, întrucât intenţia ARC este ca cei care practică această ocupaţie să aibă un nivel de pregătire profesională de specialitate minim, astfel încât să îi poată sprijini eficient şi adecvat pe clienţii lor. „ – a spus Costel Coravu, preşedintele ARC.

Conferinţa a inclus în ambele zile şi workshopuri interactive susţinute de coachi de top din România- Ramona Lăcătuş, Mara Manea, Lilia Dicu, Monica Grigoriu, Rareş Manolescu şi Dan Mocanu, ce au inclus atât teme precum gestionarea emoţiilor pentru creşterea calităţii vieţii în procesul de life coaching, cât şi teme legate de coachingul de echipă, de executive coaching şi acompanierea liderilor şi nu în ultimul rând, modalităţi eficiente de practicare a prezenţei, o abilitate esenţială în procesul de coaching.

In plus, în cadrul conferinţei, participanţii au aflat direct de la reprezentanţii a cinci companii de renume de pe piaţa românească (Vodafone, Kraft Foods, Unicredit, Deloitte şi Citroen) despre experienţa şi rezultatele implementării unor proiecte de coaching la nivel organizaţional. Aceştia au evidenţiat atât factorii ce au determinat succesul programelor de coaching implementate în cadrul organizaţiei (împreună cu coachi interni sau externi), precum şi provocările pe care le-au înfruntat pe parcursul procesului de implementare. In opinia reprezentanţilor companiilor participante, printre elementele ce au asigurat succesul implementării unor programe de coaching la nivel organizaţional se numără: selectarea partenerului de coaching, susţinerea top managementului, poziţionarea şi promovarea programului în cadrul companiei, comunicarea continuă cu partenerul de coaching şi consolidarea parteneriatului cu acesta. In plus, reprezentanţii companiilor au mai evidenţiat interdependenţa dintre coaching şi cultura organizaţională şi contribuţia importantă a coachingului la construirea acesteia.

Mesajul central transmis de participanţii la conferinţă a fost de bucurie şi optimism în ceea ce priveşte viitorul coaching-ului în România. Am crescut, ne-am maturizat împreună şi am strâns legăturile între membrii comunităţii interesaţi de a contribui la creşterea performanţei societăţii româneşti în ansamblul ei.

Bucuresti, 13.11.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *