Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Piaristul ar trebui sa felicite jurnalistul

dar si invers (de cele mai multe ori)..

Razvan Durlan
PR Manager
Publicis Romania

Frecventa cu care un jurnalist paraseste „barca cu care se plimba zi lumina pe taramul cunoasterii” pentru a se dedica relatiilor publice specializate, nu este atat de relevanta pe cat este de relevant faptul ca, odata ajuns comunicator de profesie sau mare practician de PR, jurnalistul piarist poate intelege mult mai bine domeniul vast al comunicarii. Domenii diverse cu ale ei probleme intense! Fie ca vorbim de companii de renume sau nu, de agentii de publicitate mari sau mici, ori de institutii de stat, agentii dedicate samd. In general, rolul practicianului de relatii publice este foarte complex, el imbinand practic strategia cu informarea si gestionarea, fiind rand pe rand de la ofiter de presa sau purtator de cuvant, pana la executive sau manager responsabil de relatiile publice din companie.

{viewonly=registered,special}Fiindca, daca este un jurnalist stilat, pasionat si obiectiv, si este dintr-un motiv sau altul tinta unei oferte de job care sa-i aduca o provocare in plus si mai multa satisfactie, o cariera cu perspective si mai bune si mai clare de dezvoltare si un salariu pe care, poate, nu-l asteapta prea curand din presa (desi, aici lucrurile s-au schimbat in bine si au prins contur clar in ultima perioada de timp..), el nu va sta prea mult pe ganduri si va alege sa schimbe barca daca chiar asta isi doreste. O barca care sa-l conduca spre alte orizonturi ale cunoasterii si intelegerii…

Impactul pe care il poate avea un astfel de fapt asupra companiei/agentiei angajatoare, cel putin din punct de vedere al deschiderii si intelegerii reale a problemei este foarte important. Si este important pentru ca, jurnalistul care a devenit specialist in comunicare, vede cu un alt ochi, mai critic cred si mult mai aplicat adevarata problema. Ba chiar poate solutiona o adevarata criza de comunicare uzand in primul rand de felul singular de a citi si reda mesajul, dar si de conexiunile pe care le detine datorita experientei avute. Cat despre jocul manipularii, este de la sine inteles ce putere pot avea cuvintele. Nu mai vorbim de imagini. Este, de departe, un mare castig pentru oricare companie care isi doreste un astfel de om in interiorul ei. Acesta este omul care vorbeste colegilor de breasla pe limba lor!

Asadar, punandu-le in balanta, un jurnalist format ca jurnalist dar activand ca piarist printr-un joc al intamplarii sau pur si simplu prin vointa si dorinta, are toate motivele sa cantareasca ca un avantaj pentru companie, cum un avantaj este si jurnalistul specializat pe anumite domenii care are o cota ridicata in piata de mass media, si in virtutea careia poate castiga nu doar respectul colegilor prin propria sa faima, ci chiar un loc care sa-l merite si pe care sa-l merite intr-o alta institutie cu un alt profil decat media. Ca si experienta de lucru, sunt convins ca, fie ca incepi ca junior in relatii publice fara a fi fost inainte jurnalist, fie ca incepi ca invatacel in jurnalism fara a fi fost inainte relationist, pentru fiecare perioada de lucru e bine sa dedici niste timp, in asa fel incat sa le poti dezvolta armonios pe amandoua. De aici incolo, n-ar mai fi decat un pas de facut…de tine depinde in primul rand daca vrei sa urci in cealalta barca sau vrei sa ramai in aceeasi barca cu care ai plecat initial la drum.

Iar ca experienta personala, pot spune ca imi prinde foarte bine faptul ca nu am renuntat nici acum la jurnalism!

La cei 32 de ani ai sai, Razvan Durlan (PR Manager la Publicis Romania) lucreaza in domeniul jurnalisticii si al comunicarii de cativa ani buni, specializandu-se de-a lungul timpului in televiziune si presa scrisa iar in ultima perioada in relatii publice si strategii de comunicare.

Licentiat al Facultatii de comunicare si relatii publice "David Ogilvy", Razvan este actualmente si colaborator al cotianului Romania Libera, iar din experienta sa in advertising si PR putem aminti job-ul de la renumita agentie de relatii publice din lume, Hill & Knowlton, a carui filiala a ajuns si in Romania. Este pasionat de filosofie, teatru, filme, limbi straine, carti bune dar si de sport.{/viewonly}
{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.