Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Petrom lanseaza Fabricat in Tara lui Andrei – cea mai mare competitie de afaceri sociale

cu finantari in valoare totala de pana la 350.000 euro

· Fabricat în Țara lui Andrei se adresează celor care au o idee de afacere ce își propune să creeze locuri de muncă și să rezolve o problemă socială în comunitățile din România.
· 10 afaceri sociale vor fi finanțate de Petrom cu granturi în valoare totală de 350.000 de euro.
· Partenerul Petrom în acest demers este Fundația NESsT.

Petrom a lansat astăzi Fabricat în Țara lui Andrei – o competiție care își propune să dezvolte afaceri sociale în comunitățile locale din România. Competiția este deschisă atât antreprenorilor, cât și ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor și întreprinderilor individuale. Cei interesați se pot înscrie în perioada 29 ianuarie – 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

Pentru a se înscrie, participanții trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale și poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar inițiatorii lor vor beneficia de pregătire și consultanță pentru a-și transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finaliști vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor.

Până la sfârșitul acestui an, dintre cei 20 de finaliști, 10 vor primi finanțări pentru demararea afacerilor sociale.

Cele 28 de comunităţi pentru care se pot propune idei de afaceri sociale sunt:
Merişani, Băbana (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Comăneşti (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Abrămuţ (judeţul Bihor); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (judeţul Dâmboviţa); Independenţa, Schela (judeţul Galaţi); Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Hurezani (judeţul Gorj); Icoana (judeţul Olt); Băicoi, Boldeşti- Scăeni, Telega (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Siliştea, Poeni (judeţul Teleorman); Guşoeni (judeţul Vâlcea); Burcioaia (judeţul Vrancea).

În luna noiembrie a acestui an, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege 10 câştigători. Fiecare dintre aceştia va primi finanțare nerambursabilă pentru inițierea afacerii. De asemenea, câștigătorii vor beneficia de consultanţă din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei, timp de aproximativ un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Astfel, afacerile fabricate în Țara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează și vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunitățile din întreaga țară.

„Fabricat în Țara lui Andrei are două obiective majore: să creeze locuri de muncă și să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităților românești. Am gândit acest proiect sub forma unei competiții complexe care, în primul rând, educă participanții în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanțare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile sociale pot deveni în timp o soluție pentru problemele societății românești.” – a declarat Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom.

Competiția este organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de întreprinderi sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanţa pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.

„În ultimii doi ani, întreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat să se dezvolte în 10 ţări din Europa Centrală și de Est și America Latină au înregistrat, în ciuda crizei economice, o creştere de 68% a numărului de locuri de muncă oferite persoanelor aflate în dificultate. Iar aceasta este o dovadă vie a faptului că întreprinderile sociale au capacitatea de a rezolva, în mod sustenabil, probleme sociale dintre cele mai grave – spre exemplu prin crearea de locuri de muncă în comunităţile în care este mai mare nevoie de ele,” explică Roxana Damaschin-Ţecu, Enterprise Development Director pentru NESsT Europa Centrală şi de Est.

Evenimentul de lansare al competiției Fabricat în Țara lui Andrei a avut loc la CONCORDIA Bakery, o cafenea-concept, componenta unui business social de succes, care sprijină reintegrarea socio-profesională a tinerilor dezavantajaţi. Fondurile rezultate din activitățile întreprinderii sociale susțin cursurile atelierului de brutărie prin care, anual, 24 de tineri pot obține diplome recunoscute de către CNFPA (Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților), precum și în Uniunea Europeană, pentru meseriile de brutar și patiser-cofetar. Începând cu prima promoție de absolvenți ai școlii de meserii, tinerii și-au găsit locuri de muncă atât în cadrul Brutăriei CONCORDIA, cât și în alte fabrici de panificație. În prezent, CONCORDIA ocrotește peste 400 de copii şi tineri în casele şi locuinţele sociale sale din Bucureşti, Ploieşti şi Ariceştii-Rahtivani, Judeţul Prahova.

Pentru mai multe informaţii despre competiție, vă rugăm să accesați www.taraluiandrei.ro.

Bucuresti, 29.01.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.