free download 78 travel guides written by experts

Petrom cheama la schimbarea atitudinii fata de resursele planetei

într-o campanie semnată Ogilvy

Ogilvy Group a dezvoltat pentru Petrom „Resurse pentru Viitor”, primul proiect de mare anvergură lansat de o companie românească pe un subiect important şi actual în întreaga lume – consumul raţional al resurselor.

Proiectul face parte din platforma de responsabilitate socială dezvoltată de Ogilvy pentru compania Petrom „Respect pentru viitor".
„Resurse pentru viitor” este unul dintre răspunsurile companiei Petrom la mentalitatea actuală privind problema resurselor. Prin acest program Petrom şi-a propus un dublu demers: pe de o parte, asumarea în interiorul companiei a unui comportament responsabil faţă de resursele planetei, şi, pe de altă parte, încurajarea publicului larg să folosească resursele cu responsabilitate.

Programul, dezvoltat de agenţia de comunicare Ogilvy, a fost lansat printr-o campanie de comunicare internă pentru angajaţii Petrom şi a continuat cu o campanie externă, lansată la mijlocul lunii noiembrie, ce urmăreşte conştientizarea publicului asupra necesităţii folosirii în mod responsabil a resurselor. Campania cuprinde numeroase proiecte prin care Petrom se implică activ în viaţa comunităţilor pentru a schimba atitudinea privind resursele.

Mesajul campaniei este că putem schimba cu adevărat viitorul cultivând o atitudine responsabilă faţă de mediu si respectul faţă de resurse, transmis prin intermediul spotului TV al campaniei, denumit “Andrei”. Este în puterea noastră să acţionăm astăzi pentru ca generaţiile viitoare să beneficieze de resursele de care noi ne bucurăm in prezent.

Mona Nicolici, CSR Communication Manager Petrom – “Prin natura activităţii noastre suntem conştienţi că resursele sunt limitate. De aceea suntem printre primii care tragem un semnal de alarmă în ceea ce priveşte risipa de resurse. Primele reacţii pe care le-am obţinut după lansarea campaniei au fost cu adevărat încurajatoare. Partenerii noştri ne-au felicitat pentru campanie şi ne-au cerut materialele de comunicare internă pentru a le folosi şi ei în companiile lor. Primim mesaje de la oameni care ne spun că este pentru prima dată când un spot TV i-a pus pe gânduri şi că au început să privească cu alţi ochi gesturi care treceau neobservate până acum: un robinet deschis prea mult timp, un bec uitat aprins. Aceste reacţii spontane şi sincere arată că oamenii se gândesc deja să-şi schimbe atitudinea.”

“Un astfel de mesaj era necesar într-o societate în care risipa nu este conştientizată, iar consumul creşte în mod constant. Insight-ul de la care am plecat în realizarea comunicării este că resursele planetei sunt limitate, iar lipsa lor se va simţi în viitor. Campania noastră trage un semnal de alarmă si atrage atentia că visele se pot transforma în coşmaruri dacă nu avem grijă.” spune Cristi Simion, Copywriter Ogilvy.

„Spotul a fost construit simplu, ca o paralelă între prezent şi viitor. Ne-am dorit o poveste care să emoţioneze.” spune Cristi Diţă, Art Director Ogilvy. „Am încercat să păstram surpriza până la finalul spotului, astfel încât nimic pe parcurs să nu dea impresia că acţiunea are loc peste 40 de ani. A fost o provocare pentru că ţineam să fim credibili şi nu distragem atenţia de la mesaj şi de la poveste.”

Echipa care a luat parte la dezvoltarea conceptului, a strategiei de comunicare, precum şi la implementarea programului este formată din: Dana Ichim – CSR Manager Petrom, Mona Nicolici – CSR Communication Manager Petrom, Ioana Enache – Senior Consultant CSR Petrom, iar din partea Ogilvy Group: Albert Nica – Executive Creative Director, Cristi Simion – Copywriter, Cristi Diţă – Art Director; Alexandra Murray – Group Account Director, Diana Radu – Account Director, Oana Radu – Account Director, Iulia Gaal – Account Manager.

Ogilvy Group Romania face parte din reţeaua internaţională Ogilvy, parte a grupului WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel mondial. Ogilvy Group Romania ofera servicii de comunicare integrată 360º – publicitate, relaţii publice, marketing interactiv, promoţii de vânzări, programe de activare şi comunicare de brand, precum şi strategie şi media buying – prin agenţiile sale specializate. Portofoliul de clienţi cuprinde companii globale pentru care grupul Ogilvy dezvoltă campanii de comunicare atât la nivel internaţional, cât si local – BAT, Unilever, Kraft, IBM, precum si companii cu care grupul colaboreaza numai in Romania – Petrom, Heineken Romania, Coca-Cola HBC, Friesland, Colgate-Palmolive, Diageo si multe alte companii cu renume. In acest fel, Ogilvy Group Romania îmbină experienţa de comunicare pe piaţa românească şi know-how-ul internaţional conferit de apartenenţa fiecărei agenţii din grup la reţele de comunicare globale specializate.

Bucuresti, 11.12.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *