Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Peste jumătate din tinerii români au avut contacte sexuale neprotejate

Planifica Neprevazutul - Ziua Contraceptiei infografic

Cel mai recent chestionar realizat de planificaneprevazutul.ro, o platformă online de educație sexuală și contraceptivă, arată că 60% dintre tinerii români au avut cel puțin un contact sexual neprotejat de la începerea vieții sexuale, deși 93% dintre ei știu că o sarcină poate apărea chiar și în urma primului contact sexual, iar 66% dintre ei se tem explicit de instalarea unei sarcini nedorite în cazul unui contact neprotejat. Peste 15% dintre tineri nu folosesc metode contraceptive, în timp ce 57% declară că folosesc prezervativul și 18% metoda retragerii, deși această metodă prezintă un risc de eșec de 26%.

Doar 9% folosesc pilulele anticoncepționale, o variantă contraceptivă eficientă în 99,7% din cazuri pentru protejarea împotriva unei sarcini nedorite.

Alegerea metodei contraceptive rămâne o preferință individuală, în condițiile în care 34% dintre tineri au răspuns că preferă să și-o aleagă pe cont propriu, iar 24% folosesc metoda aleasă de partener/ă, doar 10% căutând sfatul medicului pentru alegerea metodei potrivite.

Chestionarul planificaneprevazutul.ro arată că mai mult de jumătate dintre respondenți știu că pot apela la pilula de a doua zi în cazul unui accident în pat (58%), iar 53% știu că pilula de a doua zi se poate lua de mai multe ori pe an, dar numai în cazuri de urgență. Contracepția de urgență este o măsură de protecție eficientă în cazul în care altă metodă contraceptivă a dat greș, dacă este utilizată în cel mult 72 de ore de la contactul sexual neprotejat.

Planifica Neprevazutul - Ziua Contraceptiei infografic

Studiul Planifică Neprevăzutul scoate în evidență faptul că tinerii își încep viața sexuală din ce în ce mai devreme. Mai exact, dacă vârsta medie declarată de respondenții studiului din 2018 era de peste 17 ani, acum mai mult de jumătate dintre participanții la sondaj au răspuns că și-au început viața sexuală la mai puțin de 17 ani (9% dintre ei chiar înainte de 15 ani).

Chestionarul arată că mulți dintre tineri încă fac alegeri privind viața lor sexuală bazându-se pe informații eronate sau mituri, chiar dacă gradul de informare cu privire la sănătatea sexuală, crește de la an la an. Astfel, mai puțini tineri cred că:
· anticoncepționalele creează dezechilibre hormonale în organism: 33% în 2019 versus 53% în 2018
· prezervativele reduc plăcerea: 18% în 2019 versus 46% în 2018
· anticoncepționalele îngrașă: 16% în 2019 versus 29% în 2018
· dacă o femeie administrează pe termen lung anticoncepționale, aceasta va rămâne mai greu însărcinată: 16% în 2019 versus 42% în 2018.

În ceea ce privește informarea, sursele principale pe care tinerii români le folosesc în 2019 sunt site-urile (52%) care conțin informație specializată, cu sfaturi și informații oferite de medici specialiști, social media (14%) – mediul virtual în care își petrec majoritatea timpului pentru a conversa și a afla noutăți, iar în cele din urmă consultă și sfatul unui medic (13%). Prietenii și familia nu dețin un rol important în informarea tinerilor.

În scopul promovării unei vieți sexuale sănătoase și sigure, platforma www.planificaneprevazutul.ro vine în întâmpinarea tinerilor de mai bine de 6 ani cu articole, studii și materiale informative din această arie și le oferă posibilitatea de a adresa întrebări specifice unui medic specialist. Până în prezent, Specialistul Planifică Neprevăzutul a răspuns la peste 10.500 de întrebări legate de sănătatea sexuală și metode contraceptive.

Sondajul despre cât de pregătiți sunt tinerii din România, cititori ai platformei Planifică Neprevăzutul, în fața unui „accident” neprevăzut în pat a fost realizat prin folosirea unui chestionar publicat chiar pe website-ul campaniei și și-a propus să evalueze nivelul de cunoștințe ale cititorilor platformei, în comparație cu respondenții studiului realizat de Unlock Research în 2018. La acest sondaj au răspuns peste 600 de tineri, cu vârste de 18-+, din mediul urban și rural.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.