Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Peste 10 miliarde de Euro comenzi pentru celule de baterii – BMW Group angajament puternic pentru mobilitate electrică

● Volumul comenzii către CATL a crescut la 7,3 miliarde de euro pentru intervalul 2021-2031 ● Contract de aprovizionare pe termen lung cu Samsung SDI în valoare de 2,9 miliarde de euro pentru intervalul 2021-2031 ● Livrare a celulelor de baterii pentru a cincea generaţie a trenurilor de rulare electrice din 2021 ●

Bucureşti/München/Seul. BMW Group continuă angajamentul pentru dezvoltarea mobilităţii electrice şi dezvoltă relaţiile de afaceri existente cu producătorii de celule de baterii CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) şi Samsung SDI.

Anunţat la jumătatea anului 2018, volumul original al comenzii către CATL – patru miliarde de euro – va fi crescut acum la 7,3 miliarde de euro (durata contractului 2020-2031): 4,5 miliarde de euro provin de la BMW Group, iar 2,8 miliarde de euro de la joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) din Shenyang. BMW Group este primul client al uzinei CATL de celule de baterii ce se construieşte în prezent la Erfurt (Germania). “Am susţinut cu tărie şi am jucat un rol activ în stabilirea CATL în Germania”, a declarat Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori.

De asemenea, pentru cea de-a cincea generaţie a sa de trenuri de rulare electrice, BMW Group a semnat un contrat de livrare pe termen lung cu cel de-al doilea furnizor de celule de baterii, Samsung SDI. Contractul, cu o valoare de 2,9 miliarde de euro, se întinde pe perioada 2021-2031. “În acest fel, ne asigurăm pe termen lung nevoile de celule de baterii. Fiecare generaţie de celule este acordată într-o competiţie globală cel mai bun producător atât din punct de vedere tehnologic, cât şi ca business. Aceasta sigură că avem acces mereu la cea mai bună tehnologie de celule posibilă”, a anunţat Wendt la un eveniment al furnizorilor ce a avut loc la Seul (Coreea de Sud).

Ceremony on the occasion of the signing of a long-term supply contract between the BMW Group and Samsung SDI on 20th November 2019 in Cheonan, Korea, with Dr. Andreas Wendt, member of the Board of Management of BMW AG, responsible for Purchasing and Supplier Network of the BMW AG and Young-Hyun Jun, CEO of Samsung SDI Co. Ltd
Cobaltul necesar ca materie primă principală pentru producţia de celule va fi procurat de BMW Group direct din minele din Australia şi Maroc şi va fi disponibilizat către CATL şi Samsung SDI. Se asigură astfel că materia primă provine din surse sustenabile şi fără un impact social negativ, aşa cum este cazul pentru multe mine din Congo. Acelaşi lucru este valabil şi pentru litiu, cu care BMW Group se va aproviziona direct din mine, inclusiv din Australia. Acest lucru oferă companiei transparenţă deplină asupra provenienţei ambelor materii prime. Respectarea standardelor de mediu şi a drepturilor omului au cea mai mare prioritate. Disponibilă cu începere din 2021, cea de-a cincea generaţie de trenuri de rulare electrice ale BMW Group va fi produsă complet fără pământuri rare. “Aceasta înseamnă că nu vom mai depinde de disponibilitatea lor”, a explicat Wendt.

Competenţă internă vastă în tehnologia celulelor de baterii

BMW Group deţine o competenţă internă vastă prin tot lanţul de valori pentru tehnologia celulelor de baterii. Producţia internă de baterii are loc la uzinele BMW Group din Dingolfing (Germania) şi Spartanburg (SUA) şi la uzina BBA din Shenyang (China). BMW Group a localizat producţia de baterii şi în Thailanda şi colaborează cu Dräxlmaier Group în acest domeniu.

La 14 noiembrie, compania a deschis Centul de Competenţă pentru Celule de Baterii la München. Obiectivul centrului de competenţă este de a dezvolta tehnologia celulelor de baterii şi de a o introduce în procesele de producţie. Compania a investit în total 200 de milioane de euro în locaţie, care va crea până la 200 de locuri de muncă. Producţia prototipurilor de celulelor de baterii face posibilă analizarea şi înţelegerea pe deplin a proceselor de creare de valoare a celulelor. “Indiferent că vom produce noi celulele la o dată ulterioară, depinde în mare de cum se va dezvolta piaţa furnizorilor”, a adăugat Wendt.

BMW Group a creat un consorţiu comun de tehnologie cu producătorul suedez de baterii Northvolt şi cu Umicore, un dezvoltator belgian de materiale de baterii, cu obiectivul de a dezvolta tehnologia celulelor care este crucială pentru mobilitatea electrică. Colaborarea se va concentra pe crearea în Europa a unui lanţ de valori complet şi durabil pentru celulele de baterii, extinzându-se de la dezvoltare şi producţie până la reciclare. Reciclarea componentelor de baterii joacă un rol decisiv în închiderea pe cât posibil a ciclului materialelor şi maximizarea reutilizării materiilor price pe măsură ce creşte cererea de celule de baterii.

BMW Group este un pionier al mobilităţii electrice – 25 de modele electrificate în 2023

Până în 2023, BMW Group va avea 25 de modele electrificate în portofoliul său. Baza pentru aceasta este creată de arhitecturi flexibile de maşini pentru automobilele complet electrice, plug-in hybrid şi cu motoare termice care permit companiei să răspundă rapid la schimbarea condiţiilor. Peste jumătate din cele 25 de modele vor fi complet electrice. BMW Group îşi va dubla vânzările de automobile electrificate între 2019 şi 2021. Compania se aşteaptă să vadă o creştere susţinută până în 2025: vânzările globale de automobile electrificate ar trebui să crească cu o medie de peste 30% în fiecare an. În Europa, compania urmăreşte o logică ambiţioasă de creştere: obiectivul este de a creşte procentul de automobile electrificate din noua flotă cu un sfert în 2021 şi cu o treime în 2025; până în 2030, acestea ar trebui să reprezinte jumătate din volumele de vânzări.

În calitate de pionier al mobilităţii electrice, BMW Group este deja un furnizor important de automobile electrificate. Până la sfârşitul anului 2019, compania îşi propune să aibă mai mult de jumătate de milion de maşini cu tren de rulare complet electric sau plug-in hybrid pe şosele. În doi ani, BMW Group va oferi cinci modele de serie cu propulsie complet electrică: alături de BMW i3, cu peste 160.000 de unităţi construite până în prezent, anul acesta va consemna începerea producţiei pentru MINI electric la uzină din Oxford. Acesta va fi urmat în 2020 de modelul electric BMW iX3 ce va fi produs la Shenyang (China), iar în 2021 de BMW iNEXT, care va fi produs la Dingolfing, şi BMW i4 fabricat la München.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *