Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Pe urmele creativitatii

Partener media si sustinator al festivalului de publicitate Ad’Or si a tuturor evenimentelor importante pentru industria de publicitate, revista Campaign Romania a ales sa-si marcheze prezenta la editia de anul acesta prin organizarea unui concurs de creatie pe print. Concursul a fost evaluat de juriul festivalului, iar lucrarea castigatoare a fost anuntata in seara de gala a festivalului. In discursul de deschidere, presedintele juriului John Pallant – EMEA Regional Creative Director, Saatchi&Saatchi London, a afirmat: “Am alcatuit un shortlist de 24 de lucrari din cele  105, iar din aceste 24 de lucrari cele 6 nominalizate. Anul viitor festivalul de publicitate Ad’Or ar trebui sa includa si o categorie pentru recunoasterea persoanelor care isi doresc sa lucreze in publicitate.”

Ce a presupus concursul
Concursul a presupus realizarea unui ad print pentru libraria virtuala Metropolis pe baza unui brief deja dat. Realizarea printului presupunea atat partea de copywriting cat si partea de executie. Concurentii puteau alege intre a prelucra o poza din banca de imagini Corbis si a propune o executie proprie. Deadlineul de predare a acestor lucrari a fost vineri 11 mai orele 17:00, iar persoanele interesate puteau lucra atat individual cat si in echipa; echipa presupunea un numar de maxim patru membri.

Bilantul lucrarilor si concluzii
Dupa expirarea deadlineului 53 de autori au inscris 105 lucrari in concurs, fiecare cu cate doua variante: una in limba engleza si una in limba romana. Cea in limba engleza a fost supusa procedeului de jurizare. O concluzie interesanta este faptul ca cele mai multe lucrari inscrise in concurs nu au fost din Bucuresti, acestea s-au impartit intre capitala si alte orase ale tari: Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara. Mai mult decat atat, unii dintre ei provin de la agentii din provincie care au vrut sa-si asigure prin inscrierea in concurs un contact cu greii industriei de publicitate prin participarea la Gala Ad’Or si la seminariile oferite de festival.

Din cele 105 ad-uri inscrise in concursul organizat de Campaign, au fost alese 6 lucrari care au fost prezentate la Gala Ad’Or. Desi numarul propus initial era de 5 lucrari, juriul a decis sa extinda acest numar prin adaugarea a inca unei lucrari. Cele 6 lucrari nominalizate sunt:

è    “The shopping cart”, lucrare realizata de Daniel Nanboe si Mircea Andronescu
è    “Search”, lucrare realizata de Bogdan Ditoiu si Mihail Cristian Ditoiu
è    “BroadBand Literature”, lucrare realizata de Violeta Nadejde
è    “Bookmarker”, lucrare realizata de Catalin Garbulet si Smaranda Jescu
è    “Shortcut”, lucrare realizata de Aurel Bogdan Gabriel Ionescu
è    “Readins is my passion”, lucrare realizata de Petre Cristian Boricean si Laura Doinita Boricean

Lucrarea castigatoare a fost desemnata “The shopping cart” realizata de Daniel Nanboe si Mircea Andronescu din Bucuresti. Unul dintre membrii juriului, Philip Borchardt a sustinut aceasta alegere prin mai multe argumente: “Lucrarea aleasa drept castigatoare a respectat cel mai bine brieful. Unele dintre ad-urile inscrise in concurs au uitat anumite aspecte din brieful dat: de pe www.metropolis.ro nu se citesc carti in pdf, titlurile prezente nu sunt downloadabile. Pe langa faptul ca lucrarea aleasa a respectat cel mai bine brieful, aceasta a fost in acelasi timp usor de inteles si in acelasi timp creativa.”

Bucuresti, 21.05.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.