Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Participare record la ONGFest – Targul Economiei Sociale: peste 55.000 de persoane

ONGFest – Târgul Economiei Sociale s-a încheiat. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 9 septembrie – 16 octombrie în 10 oraşe din întreaga țară: București, Iași, Bacău, Miercurea – Ciuc, Sibiu, Craiova, Cluj – Napoca, Oradea, Timişoara şi Constanța. Aflată la cea de a treia ediție, manifestarea a înregistrat o participare record: peste 400 de organizaţii înscrise şi mai mult de 55 000 de vizitatori. Cel mai important eveniment al societăţii civile din România a reuşit astfel să creeze un dialog între cetăţeni şi organizaţii şi să contureze premisele implicării civice. Principalele teme promovate în cadrul proiectului sunt economia socială, voluntariatul şi spiritul civic. Organizaţiile participante au avut ocazia de a-şi promova programele şi proiectele către publicul larg. La nivel local, ONGFest – Târgul Economiei Sociale a fost coordonat de către 9 organizaţii partenere, alese în urma unei proceduri de selecţie. Informaţiile complete legate de desfăşurarea evenimentului sunt disponibile pe site – ul www.ongfest.ro. Evenimentul a fost organizat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile.

ONGFest – Târgul Economiei Sociale a luat sfârşit. Cel mai important eveniment al societăţii civile din România a atras peste 55 000 de vizitatori. Aceştia au intrat în contact cu reprezentanţii a peste 400 de organizaţii în cadrul celor 10 evenimente organizate de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile. Cetăţenii din Bucureşti, Bacău, Iaşi, Miercurea Ciuc, Sibiu, Craiova, Cluj – Napoca, Oradea, Timişoara şi Constantă au avut ocazia, între 9 septembrie şi 16 octombrie de a interacţiona cu organizaţiile cele mai active şi de a alege proiecte în care se pot implica în calitate de voluntari. Evenimentele s-au bucurat de susţinerea primăriilor şi consiliilor locale din oraşele aflate pe traseul caravanei şi de o mediatizare puternică,. Comunităţile locale au primit extrem de bine sosirea caravanei ONGFest, lucru care s-a reflectat nu numai în numărul record de vizitatori, ci şi în felul în care au aceştia au discutat şi au stabilit contacte cu organizaţiile participante. Economia socială a fost principala tema abordată în cadrul târgului. În cadrul Conferinţei Naţionale a Economiei Sociale, care a deschis evenimentul la Bucureşti, pe 9 septembrie, a fost lansat Atlasul Economiei Sociale, primul document care aduce informaţii concrete legate de status –ul întreprinderilor sociale din România.

“FDSC a lansat încă din 1999, în Piaţa Universităţii, FAR, Târgul Asociaţilor şi Fundaţiilor, sub deviza societatea civilă eşti tu. Din 2009 FAR se transforma în ONGFest, cu scopul de a deveni primul eveniment national în cadrul căruia ONG-urile ies în stradă şi atrag sprijinul cetăţenilor şi al comunităţilor. În toţi aceşti ani am reuşit să creştem participarea organizaţiilor de la câteva zeci la câteva sute, de la câteva mii de cetăţeni la câteva zeci de mii şi să ne extindem în alte 9 oraşe în afara Bucureştiului. ONGFest a devenit o tradiţie, o oportunitate pentru romani, de a participa şi de a se implica”, a declarat Ionuţ Sibian, Director Executiv FDSC.

Seminariile organizate în cadrul târgurilor s-au bucurat şi ele de o participare extrem de activă. Economia sociale a fost abordată în cadrul a 10 evenimente distincte, în fiecare dintre oraşele în care a ajuns ONGFest – Târgul Economiei Sociale. Formatorii instruiţi de FDSC în cadrul proiectului PROMETEUS au fost cei care le-au prezentat participanţilor conceptul de economie socială, modele de succes, atât europene, cât şi naţionale şi le-au demonstrat cu argumente faptul că economia socială poate fi o alternativă viabilă la criză economică actuală.

Organizaţiile participante s-au declarat mulţumite de impactul pe care evenimentul l-a avut asupra opiniei publice şi dornice să comunice mult mai direct şi simplu cu toţi cei care pot contribui la desfăşurarea proiectelor pe care le au în derulare.

Voluntariatul, dincolo de a fi una dintre temele principale ale acestei ediţii ONGFest, a fost un punct forţe al evenimentului: peste 150 de voluntari au fost implicaţi în organizarea şi derularea manifestărilor din fiecare oraş. Mai mult decât atât, târgul a reprezentat o oportunitate pentru organizaţiile participante de a recruta noi voluntari, dornici să se implice activ în iniţiative civice.

Seria evenimentelor din cadrul caravanei ONGFest – Târgul Economiei Sociale a început la Bucureşti, pe 9 septembrie şi s-a încheiat la Constanţa, pe 16 octombrie. Manifestarea, care anul acesta a fost organizată sub numele de Târgul Economiei Sociale, a fost deschisă prin Conferinţa Naţionala a Economiei Sociale. Rapoartele prezentate au evidenţiat rolul şi ponderea economiei sociale în România, angajator a 3,3% din totalul forţei de muncă salariate din România. Cu această ocazie a fost lansat primul Atlas al Economiei Sociale, o publicaţie care prezintă datele esenţiale la zi de natură economică şi financiară ale organizaţiilor de economie socială din România şi anume: asociaţii şi fundaţii, casele de ajutor reciproc ale salariaţilor, casele de de ajutor reciproc ale pensionarilor, cooperative meşteşugăreşti, cooperative de consum şi cooperative de credit.

Caravana ONGFest este o platformă unică de comunicare directă, la nivel național, pentru toate cele trei sectoare (public, de afaceri, nonprofit). În acest mod, este facilitata dezvoltarea parteneriatelor între ONG-uri, instituții publice și companii.

Campania a fost susţinută în mod activ de trei persoane publice, recunoscute pentru implicarea lor în comunitate. Raed Arafat, Melania Medeleanu şi Adrian Despot au răspuns afirmativ invitaţiei organizatorilor. Spotul TV ilustrează alegerea fiecăruia dintre ei de a susţine societatea românească prin acţiuni proprii. Filmarea a avut loc chiar în Parcul Alexandru Ioan Cuza (fost IOR). Spotul poate fi vizionat la linkul următor:

//www.youtube.com/watch?v=hfdWNELefXM&feature=channel_video_title

Calendarul evenimentului, la nivel naţional, a fost următorul:
· Bucureşti – 9 – 11 septembrie – Parcul Al.I.Cuza (fost IOR)
· Iaşi 17 – 18 septembrie – Bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, zona Primăriei
· Bacău – 17 – 18 septembrie – Parcul Catedralei
· Miercurea – Ciuc – 24 – 25 septembrie – Piaţa Majláth Gusztáv Károly
· Sibiu – 24 – 25 septembrie – Piaţa Mică
· Craiova – 24 – 25 septembrie – Piaţa Prefecturii
· Cluj – Napoca – 1 – 2 octombrie – Piaţa Muzeului
· Oradea – 1 – 2 octombrie – Parcarea Independenţei
· Timişoara – 8 – 9 octombrie – Piaţa Unirii
· Constanţa – 15 – 16 octombrie – City Park Mall of Constanţa

Evenimentul s-a desfăşurat cu sprijinul financiar al: Trust for Civil Society în Central & Eastern Europe, Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret, Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, prin programul Tineret în Acţiune.

Partener principal: Banca Comercială Română.

Parteneri: Sensiblu, Avon, City Park Mall of Constantă, RomaniaFilm, Rollin Film, Clorofilm, Voodoo Films, Astra Film Festival, Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany, O.N.Cercetaşii României, Centrul Local “Orion”, Centrul de Resurse pentru Organizaţiile Non – Profit din Oltenia (C.R.O.N.O), Asociaţia Romană a Tinerilor cu Iniţiativa (ARTI), Fundaţia de Sprijin Comunitar Bacău, Centrul Regional de Resurse pentru Organizaţii Neguvernamentale – CENTRAŞ Constantă, Centrul de Voluntariat Cluj Napoca, Asociaţia Maghiarilor din Sibiu – HID, Institutul Roman de Educaţie a Adulţilor, Asociaţia Caritas Eparhial Oradea.

Parteneri media: TVR Cluj, Constantă TV, Evenimentul Sibiu, Radio România Bucureşti, Radio Iaşi, Radio Constantă, Radio Transilvania, Radio Cluj, Ziarul Ring, Revista Ecologic, Revista Info-Mediu Europa, Ziarul de Iaşi, Ziarul de Bacău, Foaia Transilvană, Gazeta de Sud, roportal.ro, bucureşteni.ro, capitalul.ro, pr-romania.ro, csr-romania.ro, port.ro, 121.ro, societal.ro, studenţie.ro, calificativ.ro, totb.ro, calendarevenimente.ro, stiridecluj.ro, cluj.info, constănţeanul.com, iasifun.ro, trilulilu.ro, craiova.ro, eventube.ro, vinsieu.ro, timişoreni.ro.

Evenimentele au loc în cadrul proiectului PROMETEUS – Promovarea economiei sociale în România prin cercetare, educaţie şi formare profesională la standarde europene, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Investeşte în oameni! Proiectul este implementat de FDSC în parteneriat cu Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii, Universitatea Bucureşti – Facultatea de Sociologie, European Research Institute on Cooperative and Social Enterprises şi Centrul Naţional de Pregătire în Statistică.

Bucuresti, 24.10.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.