Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Parteneriate creative: De ce unii au succes, iar alţii eşuează?

john-naldessari19bmw-art-car

Grayling lansează Brands & The Arts, un raport detaliat asupra colaborării dintre branduri şi domeniul artistic

În contextul în care exigențele consumatorilor sunt în creştere, tot mai multe branduri apelează la sfera culturală pentru a se repoziționa şi pentru a crea o legătură mai profundă cu publicul-ţintă. Astfel, Grayling lansează Brands & The Arts, un raport în care explică factorii care fac să funcţioneze aceste parteneriate creative, identifică trenduri care le influenţează viitorul şi prezintă programe de succes în acest domeniu dezvoltate de mai multe branduri, printre care Absolut, BMW, Cadillac, Davidoff, Swatch, UNIQLO şi Vans.

john-naldessari19bmw-art-car
Datele despre prezenţa publicului în expoziţii şi muzee, furnizate de sondajele anuale ale publicaţiei The Art Newspaper, arată că interesul publicului faţă de artă este în creştere (numărul de vizitatori ai celor mai frecventate 10 muzee din lume a crescut cu 35% în perioada 2010-2016). În acelaşi timp, brandurile caută noi modalităţi de a crea experienţe memorabile, prin care să implice publicul ţintă plecând de la pasiunile şi interesele personale ale acestuia. Ca urmare, tot mai multe companii aleg să colaboreze cu un artist, un muzeu, o orchestră sau un teatru, pentru a amplifica experienţa clientului cu brandul respectiv.

Programele de artă devin tot mai răspândite

Multe branduri de lux sunt deja de mai multă vreme susţinătoare ale artei, însă în ultimii ani programele lor au fost regândite şi organizate sistematic şi mai amplu. Aceste branduri nu se mai mulţumesc doar cu rolurile de colecţionari şi sponsori, ci îşi creează acum propriile spaţii culturale, generând conţinut legat de artă şi comandând noi lucrări şi expoziţii având în centru valorile brandului. Acestor branduri cu experienţă în lumea artei li se adaugă acum cele care se adresează publicului larg şi cele din domeniul tehnologiei. UNIQLO, Vans, H&M, COS, Heineken, Adobe şi Google sunt câteva dintre cele mai recente exemple în acest sens.

Fără strategie nu există succes

Parteneriatele creative de succes necesită o implicare puternică, atât ca timp şi effort, cât şi ca buget. În contextul în care consumatorii sunt tot mai bine informaţi şi mai exigenţi, colaborări  izolate precum expunerea unei imagini artistice pe un produs sau a logo-ului unui brand la un eveniment cultural sponsorizat ar putea face mai mult rău decât bine. O astfel de abordare superficială ar putea fi interpretată ca o lipsă de înţelegere a comunităţii artistice şi o incapacitate de a comunica într-un mod mai profund. Inutil să adăugăm că, pentru a aduce beneficii reale, un parteneriat creativ necesită o strategie de PR cuprinzătoare şi bine planificată.

Perspective unice şi oportunităţi

Raportul asupra brandurilor şi artelor, dezvoltat de echipa Grayling de la Moscova, îşi propune să susţină deopotrivă brandurile şi instituţiile culturale pentru a dezvolta  cele mai bune strategii în vederea unei colaborări de succes.

“Am studiat peste 40 de programe de artă ale unor companii şi am folosit rezultatele pentru a defini cinci forme diferite de implicare a unui brand. În cadrul studiului am discutat cu manageri ai unor astfel de programe şi cu editori ai unor publicaţii de artă, care au avut amabilitatea de a-mi împărtăşi experienţa şi perspectivele lor. În momentul de faţă, branduri din toate domeniile şi toate segmentele de preţ se implică în parteneriate creative, însă în continuare se comunică prea puţin pe această temă. Raportul nostru oferă repere şi exemple de cele mai bune practici, atât pentru brandurile care deja se implică în parteneriate de artă, cât şi pentru cele care acum iau în considerare  această abordare,” explică Anastasia Elaeva, Head of Corporate Communications, Grayling Rusia, autoarea raportului.


“Implicarea în lumea artelor este modul prin care brandurile pot sprijini comunitatea şi îşi pot face cunoscute valorile şi latura creativă. Grayling are abilitatea si creativitatea necesară de a realiza parteneriatele perfecte între companii şi lumea artelor, spre beneficiul afacerilor, dar mai ales al minţii şi sufletului,” a declarat Cristi Creţan, General Manager, Grayling România.


Raportul poate fi descărcat de aici: https://www.grayling.com/ro/news/creative_partnerships_why_do_some_thrive_while_others_fail.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.