Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Parteneriat public-privat la SolePAD Ploiesti

Joi, 19 februarie 2009, Agora Media a organizat la Ploieşti prima ediţie SolePAD (Soluţii Eficiente pentru Afaceri Durabile) din acest an. Evenimentul s-a adresat oamenilor de afaceri din judeţele Prahova, Dâmboviţa şi Giurgiu şi s-a desfăşurat în sala de conferinţe Polivalentă a Hotelului Central din Ploieşti.

În deschiderea conferinţei, Luana Teodorescu, Director Fonduri Camera de Comerţ şi Industrie Prahova, le-a mulţumit oamenilor de afaceri prezenţi în sală pentru interesul manifestat faţă de temele promovate de acest eveniment şi a subliniat necesitatea parteneriatelor în condiţiile economice actuale. „Suntem într-un moment în care fiecare dintre noi ne dăm seama că avem nevoie de parteneri, iar noi suntem potenţiali parteneri pentru dumneavoastră. În calitate de Organizaţie Non-Guvernamentală, Camera de Comerţ şi Industrie Prahova estre un partener eligibil pentru proiecte europene, pe diverse tipuri de programe. De asemenea, este un partener foarte bun pentru diseminarea rezultatelor proiectelor, fiind în acelaşi timp un furnizor de training şi de informaţie europeană”, a spus Luana Teodorescu.

Pentru a veni în sprijinul firmelor interesate de accesarea fondurilor europene, Camera de Comerţ şi Industrie Prahova intenţionează să realizeze o bază de date centralizată care să conţină firme ce doresc să se asocieze în vederea accesării de fonduri structurale, precum şi firme de consultanţă care să le susţină în aceste demersuri. În acelaşi context, Gabriela Anghel, Director executiv OTIMMC Ploieşti, a anunţat deschiderea în luna ianuarie 2009 a Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Ploieşti, cu competenţe în judeţele Prahova, Ialomiţa şi Călăraşi. Oficiul este subordonat Guvernului prin Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi are atribuţii în gestionarea fondurilor guvernamentale şi structurale pentru IMM-uri, oferind informaţii şi consiliere pentru toate aceste tipuri de programe de finanţare.

După 24 de ani de activitate, Dell oferă în prezent soluţia completă din punct de vedere IT. Maria Mirabela Moroeanu, Internal Account Manager în cadrul Dell, a trecut în revistă cele mai importante linii de produse Dell care alcătuiesc acea soluţie completă: gama Vostro – laptop-uri şi desktop-uri create specific pentru IMM-uri, gama Inspiron – notebook-uri multimedia uşor de personalizat, portofoliul Dell Optiplex – desktop-uri business extrem de eficiente energetic, noua gamă de notebook-uri business Latitude, creată pe bază opiniilor a peste un milion de persoane şi gama de servere Poweredge. Întreg portofoliul de produse Dell este susţinut de servicii disponibile pe întreg teritoriul României.

Aproximativ 75% din activitatea companiei Brother este reprezentată în prezent de echipamentele office, cu precădere soluţii de imprimare. Pornind de la tendinţele generale de business, ce se regăsesc în cerinţe de performanţă, productivitate, ergonomie, conectivitate, securitate, mentenanţă şi costuri, Radu Crahmaliuc, Country Manager Reprezentanţa Brother România, a dorit să le recomande participanţilor soluţiile multifuncţionale Brother de eficientizare a activităţii în birourile moderne şi gama de dispozitive de etichetare P-Touch, soluţii create specific pentru a răspunde tuturor acestor cerinţe actuale de business.

Dar creşterea competitivităţii unei companii nu depinde doar de soluţiile tehnologice adoptate, ci şi de resursele umane. Oana Scarlat, Director marketing EXEC-EDU (o companie creată de ASEBUSS), a vorbit la Ploieşti despre creşterea competitivităţii IMM-urilor prin dezvoltarea competenţelor angajaţilor, pornind de la o serie de principii de leadership, creativitate, inteconectare şi interactivitate. EXEC-EDU deţine în prezent cel mai variat portofoliu de programe de dezvoltare managerială de pe piaţă. Beneficiarii programelor EXEC-EDU sunt aproape 4000 de manageri din aproximativ 2000 companii.

Ultimele prezentări din program au fost dedicate informaţiilor privind oportunităţile de accesare a fondurilor structurale. George Brezoi, Consilier la OTIMMC Ploieşti, a prezentat Fondurile europene pentru întreprinderi mici şi mijlocii disponibile în cadrul Axei Prioritare 1 – Un sistem inovativ şi ecoeficient de producţie – a Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE). Beneficiarii ţintă sunt atât întreprinderi existente cu potenţial de creştere, în special cele din industria prelucrătoare care doresc să îşi dezvolte şi modernizeze capacităţile de producţie prin introducerea de noi tehnologii, cât şi noile întreprinderi care au nevoie de asistenţă calificată şi integrată în cadrul unor infrastructuri de afaceri corespunzătoare.

În continuare, Gheorghe Boboc, Analist Financiar la Reprezentanţa Ploieşti a Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, o societate pe acţiuni în care pachetul majoritar este deţinut de statul român prin intermediul Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, a precizat în ce constă sprijinul acordat IMM-urilor de instituţia pe care o reprezintă. Fondul acordă garanţii până la un procent de 80%, normele europene considerând că o garanţie mai mare de acest procent constituie ajutor de stat. Pentru fondurile europene, comisioanele variază de la 1,1%, 1,3% sau 1,6%, în funcţie de mărimea creditului şi a performanţei financiare a solicitantului garanţiei.

În finalul conferinţei, Adrian Susac, Consilier la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a prezentat Fondurile nerambursabile pentru proiecte IT disponibile în cadrul Axei Prioritare III a Programului POS CCE 2007-2013. În prezent, în cadrul Operaţiunii 1 – Sprijinirea accesului la broadband şi la serviciile conexe din Domeniul 1 – Susţinerea accesului şi utilizării TIC al Axei, se înregistrează 165 de proiecte propuse spre finanţare.

SolePAD Ploieşti a fost promovat cu sprijinul partenerilor media – Republicanul, Zile şi nopţi, Calendar Evenimente, Wall Street, MediaLook, PRwave, PRwave Directory şi al publicaţiilor Agora Media – IT Trends, Channel Report şi Agora News.

Următoarele ediţii SolePAD vor avea loc pe 17 martie 2009, la Constanţa, respectiv 19 martie 2009, la Galaţi. Programul şi locaţia evenimentelor vor fi disponibile în curând la adresa www.solepad.ro

Bucuresti, 19.02.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.