Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Panasonic va furniza baterii pentru doua echipe de studenti

in competitia Dream Cup Solar Car Race Suzuka 2010

Compania va oferi baterii litiu-ion de mare capacitate echipelor de la Universitatea Tehnologică din Delft şi de la Universitatea Osaka Sangyo

Panasonic Corporation va furniza baterii litiu/ion 3.1 Ah de mare capacitate echipelor Nuon Solar Team de la Universitatea Tehnologică din Delft (Olanda) şi OSU Team de la Universitatea Osaka Sangyo (Japonia) pentru a le sprijini în competiţia Dream Cup Solar Car Race Suzuka 2010. Concursul va avea loc în cadrul Suzuka International Racing Course, pe 31 iulie – 1 august 2010, în localitatea Suzuka din vestul Japoniei.

Bateriile Panasonic vor fi utilizate pentru a stoca energia generată de panourile solare instalate pe vehiculele celor două echipe din concurs. Dream Cup Solar Car Race Suzuka este o competiţie internaţională de vehicule ce funcţionează pe baza energiei solare, recunoscută de Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA) şi a cărei primă ediţie a avut loc în 1992. Acest an va marca cea de a 19-a ediţie a concursului, fiind a doua cea mai longevivă competiţie de acest gen din lume, după World Solar Challenge, parte a Global Green Challenge (GCC) ce are loc anual în Australia.

La competiţia din acest an participă 84 de echipe reprezentând universităţi, corporaţii şi diverse organizaţii din Japonia şi alte ţări.

Competitorii de la categoria Dream Class se vor întrece în a efectua, cu vehiculele concepute de ei, cele mai multe tururi de pistă, cu lungimea de 5,8 km, într-un interval de timp de opt ore.

Vehiculele sunt echipate cu motoare ce funcţionează pe bază de electricitate generată de panouri solare. Surplusul de electricitate este stocat în bateriile vehiculului. Bateriile trimit energie la motor atunci când cea generată de panouri este insuficientă, în condiţii de noapte sau de cer acoperit cu nori. Performanţa vehiculelor solare depinde nu doar de capacitatea panourilor de a genera energie, dar şi de capacitatea bateriilor de a stoca ce este în exces, precum şi de greutatea acestor baterii.

Bateriile pe care Panasonic le pune la dispoziţia celor două echipe sunt de tip 18650, cilindrice (18 mm în diametru, 65 mm în înălţime) şi de mare capacitate (3,1 Ah). Bateriile oferă o autonomie mai mare şi, în acelaşi timp, au o greutate redusă.

Având ca atu bateriile Panasonic de mare capacitate, cu care echipa Challenge Center Team de la Tokai University a câştigat în 2009 competiţia World Solar Challenge, cele două echipe de studenţi din Delft şi din Osaka sunt aşteptate să obţină rezultate foarte bune la concursul ce se va desfăşura la Suzuka în câteva zile.

Panasonic se va implica şi pe viitor în domenii legate de energia „verde”, precum cel al vehiculelor electrice, al stocării de energie în locuinţele moderne precum şi sisteme de backup.

Înaintea concursului de la Suzuka, Consulatul General al Olandei în regiunea Osaka-Kobe a organizat la fabrica Panasonic Suminoe din Osaka o ceremonie în cadrul căreia fost prezentată maşina solară a echipei de studenţi din Delft. Vehiculul va fi expus public pe 20 şi 21 iulie 2010, înainte de competiţie.

Osaka, Japonia / Bucuresti, 16.07.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.