Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

OTP Bank și Mastercard prezintă, în cadrul Festivalului Anonimul, Birdville, un scurtmetraj regizat de păsări

Mastercard x OTP_Birdville

OTP Bank România și Mastercard prezintă, în premieră, în cadrul celei de-a XIX-a ediții a Festivalului Internațional de Film Independent Anonimul, Birdville, un scurtmetraj regizat de păsările din Delta Dunării.

Scurtmetrajul de tip documentar tratează problema dezvoltării nesustenabile a Deltei și își propune să devină un mecanism de conștientizare și educare a privitorilor cu scopul de a genera acțiuni pentru conservarea zonei.

Astfel, timp de 4 zile, 4 camere cu senzori de mișcare au fost amplasate în zone-cheie din Deltă, alese împreună cu Iliuță Goean, ghid turistic al agenției Descoperă Delta Dunării, pentru a surprinde activitatea păsărilor. Acestea s-au activat doar la detectarea mișcările lor și s-au oprit după 10 secunde de inactivitate. Tocmai din acest motiv, păsările pot fi considerate regizorii proiectului video, pentru că ele au fost cele care au decis seria de scene prezentate în film.

Mastercard x OTP_Birdville

„Uneori filmele funcționează ca un medicament, alteori ca un diagnostic. În cazul ultra-scurtmetrajului Birdville, cred că are puțin din amândouă. Satisfacția noastră cea mai mare ar fi dacă, în urma vizionării lui, ne-am pune cu toții întrebarea: Ei, bine! Și eu ce pot să fac acum pentru Deltă? Este o invitație la reflecție pe care o adresăm publicului larg prin intermediul unor vedete atipice – păsările din Delta Dunării”, a declarat Attila Kelemen, director de Marketing și Comunicare în cadrul OTP Bank România.

„Delta Dunării a pus România pe harta rețelei mondiale a biosferei și este datoria noastră să o păstrăm acolo pentru viitoarele generații. Birdville oferă o perspectivă inedită asupra acestui colț de lume, dar este și un semnal de alarmă pe care îl tragem pentru protejarea unicității Deltei. La această misiune putem contribui cu toții, prin propriile acțiuni sustenabile”, a declarat Ioana Gorgăneanu, Head of Marketing and Communication Mastercard pentru România, Croaţia, Israel şi ţările din regiunea Balcanilor.

Poluarea provocată de turiști, ambarcațiunile zgomotoase și pescuitul necontrolat afectează biodiversitatea zonei. Website-ul de campanie www.birdville.ro prezintă celor interesați mai multe modalități prin care pot contribui la conservarea zonei Deltei.

Lansarea scurtmetrajului a avut loc în prima zi a Festivalului Internațional de Film Independent Anonimul, care se desfășoară în perioada 8–14 august 2022 la Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării, în Complexul Green Village și Green Dolphin Camping. Filmul poate fi vizionat la cornerul OTP Bank, într-un mic spațiu amenajat ca un cinema în aer liber, dar și pe ecranul de cinema înaintea proiecțiilor filmelor din concurs.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.