free download 78 travel guides written by experts

Originalul isi intareste suprematia: noul BMW X5

Mai dinamic, mai eficient şi mai luxos ca niciodată, noul BMW X5 continuă să-şi consolideze poziţia de lider în segmentul competitiv al automobilelor premium cu tracţiune integrală. O gamă de motoare ce a fost complet revizuită, o transmisie automată cu opt trepte în dotare standard şi un sistem inovator de asistare a conducătorului asigură şi mai multă plăcere de a conduce. Modificările specifice de design accentuează în cel mai autentic mod caracterul sportiv sporit. Noile culori de exterior şi elemente de décor interior, precum şi jantele din aliaj uşor subliniază stilul exclusivist al automobilului. Eficienţa îmbunătăţită oferă un avantaj suplimentar important faţă de competiţie. Cu toate că performanţele au crescut, consumul de combustibil şi nivelul emisiilor a scăzut cu până la 10 procente faţă de generaţia anterioară de propulsoare.

O dată cu lansarea primei generaţii a modelului BMW X5 a fost inaugurat segmentul Sports Activity Vehicle. Noul BMW X5 îşi întăreşte statutul de lider printr-o tehnologie inovatoare a transmisie, prin particularităţi de echipare de primă clasă, un design expresiv şi calitate premium. BMW X5 xDrive50i cu motor V8 echipat cu BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection reprezintă, datorită puterii de 300 kW/407 CP, vârful de gamă al modelului. Noul BMW X5 xDrive35i este propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi VALVETRONIC, ce dezvoltă 225 kW/306 CP.

O nouă generaţie de propulsoare ajută ca cele două variante diesel din echiparea BMW X5 să atingă raportul optim între performanţe şi consumul de combustibil. BMW X5 xDrive40d, cu motor cu şase cilindri dispuşi în linie şi bloc motor integral din aluminiu, este echipat cu TwinPower Turbo şi injecţie directă common rail de a treia generaţie pentru a dezvolta o putere maximă de 225 kW/306 CP. Cu toate că se înregistrează un plus de putere de 15 kW faţă de predecesorul său, consumul mediu în ciclul de testare EU a fost redus la 7,5 litri/100 km. Noul BMW X5 xDrive30d are un nivel şi mai scăzut al consumului. Acest propulsor diesel cu şase cilindri, cu o putere crescută cu 7 kW la 180 kW/245 CP, se remarcă cu un consum de 7,4 litri/100 km în ciclul de testare EU. Toate motoarele respectă normele EU5 cu privire la emisii şi beneficiază de taxă de înmatriculare zero pentru piaţa din România.

Progresul constant în reducerea consumului de combustibil şi a nivelului emisiilor este rezultatul strategiei de dezvoltare BMW EfficientDynamics, care a fost implementată constant la toate modelele BMW X.

Mai mult, puterea inovatoare a celui mai de succes producător auto premium din lume este evidentă şi în multitudinea de sisteme de asistare a conducerii, care sunt disponibile la noul BMW X5 ca parte a programului BMW ConnectedDrive. Acestea sunt o serie de opţiuni unice în cadrul acestui segment competitiv. BMW X5 este singurul automobil din acest segment care poate fi echipat cu Head-Up Display şi sistem Surround View (vedere panoramic pentru asistarea la parcare). În plus, acest model Sports Activity Vehicle oferă acum o varietate de opţiuni precum Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii de deplasare), Speed Limit Info (info pentru limita de viteză) şi Side View (vedere laterală).

BMW X5 oferă performanţe superioare dinamice pe şosea. Datorită tehnologiei inteligente de tracţiune integral, BMW xDrive oferă şi calităţi excelente în regim off-road. Acest sistem de tracţiune integrală permanentă, care este disponibil standard, asigură un reglaj variabil al cuplului transmis între puntea faţă şi cea spate. Sistemul electronic de control şi DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilităţii) integrat facilitează un răspuns rapid, neegalat, la diferite situaţii de condus. Orice tendinţă a automobilului de a supravira sau subvira este imediat depistată, astfel încât să poată fi făcute ajustările potrivite pentru a asigura stabilitate înainte ca persoana de la volan să observe nevoia de a interveni. În acest sens, xDrive este capabil să optimizeze în avans atât dinamica, cât şi tracţiunea pe suprafeţele alunecoase. Noul BMW X5 oferă o versiune modificată a acestei tehnologii de tracţiune integrală. Cu o configuraţie de bază revizuită şi interpretată pentru un comportament neutru, xDrive contribuie efectiv spre o creştere a dinamicii condusului, un element unic în segmentul premium.

Interiorul noului BMW X5 este echipat, standard, cu cinci scaune confortabile, dar există şi opţiunea unui al treilea rând de locuri pentru a face loc pentru alţi doi pasageri. Capacitatea compartimentului de bagaje poate fi adaptată în mod flexibil pentru a se potrivi diferitelor cerinţe. Prin rabatarea completă a banchetei spate, spaţiul de depozitare poate fi crescut de la 620 litri la un maximum de 1.750 litri. Chiar şi cu şapte locuri în echipare, spaţiul de stocare disponibil măsoară 200 litri.

Design: proporţii bine echilibrate şi un semnal clar al performanţelor sportive.
Designul caroseriei este caracterizat de proporţii bine echilibrate care accentuează atât eleganţa puternică a automobilului, cât şi agilitatea acestuia. Ampatamentul lung, consolele scurte în faţă şi în spate şi pasajele largi ale roţilor oferă un echilibru vizual al secţiunilor faţă, respectiv spate ale automobilului. Unghiurile montaţilor au fost concepute să se curbeze în sus, pentru a se uni la un punct imaginar de pe acoperiş, susţinând astfel impresia unei caroserii care este sprijinită cu putere pe roţile faţă şi cele spate.

În plus, partea laterală a automobilului este extinsă cu eleganţă prin liniile orizontale. Suprafaţa capotei curge cursiv spre linia mediană. Linia de contur de la nivelul încuietorilor uşilor – proeminentă şi uşor înclinată – se extinde de la pasajele roţilor faţă spre spatele automobilului. De formă rectangulară, pasajele roţilor – puternic conturate – simbolizează stabilitate şi forţă.

Acest Sports Activity Vehicle are o apariţie dinamică, robustă, dar elegant. Designul său reflectă performanţele sportive superioare pe asfalt, potenţialul sporit în regim offroad şi caracterul premium al acestui automobil.

Parte frontală nou concepută, orientată clar spre şosea.
Prin capota contrurată distinctiv, grila tipică BMW de mari dimensiuni şi farurile rotunde duble, uşor tăiate în partea de sus, noul BMW X5 prezintă o parte frontală expresivă care simbolizează putere. Noua interpretare a părţii frontale, caracteristică pentru modelele BMW X, cuprinde structura scutului faţă şi poziţia proiectoarelor de ceaţă disponibile standard. Datorită numărului crescut de elemente vopsite în nuanţa caroseriei, partea frontală dă impresia unei apropieri de suprafaţa drumului. În acelaşi timp, mărimea crescută a prizelor de aer – cea interioară şi a celor două exterioare – indică puterea intensificată a motorului. De aceea, partea frontală nou concepută accentuează performanţele sportive sporite ale modelului BMW X5.

Ornamentul din plastic negru de la limita inferioară a caroseriei este acum mult micşorat. Un scut de protecţie finisat în argintiu mat ce se extinde de-a lungul întregii lăţimi a prizei mediane de aer sporeşte o dată în plus caracterul robust al noului BMW X5.

Împreună cu farurile rotunde duble, proiectoarele de ceaţă, amplasate acum mai sus şi mai aproape de grila radiatorului, formează un design triunghiular specific pentru gama de modele BMW X. Unitatea vizuală a surselor de lumină ce rezultă din această configuraţie contribuie la simbolizarea unei focalizări intense asupra drumului. Structura orientată spre tehnologie a surselor del umină de formă cilindrică, care opţional pot dispune de faruri Xenon, este evidenţiată de ornamentul finisat în negru mat. Mai mult, inelele LED în forma distinctă BMW, mult mai vizibile, funcţionează ca poziţii şi ca lumini pentru timp de zi.

Spate puternic şi sportiv.
Şi aici, o serie de suprafeţe vopsite în nuanţa caroseriei oferă părţii spate a noului BMW X5 o apariţie deosebit de elegantă şi totodată sportivă. Scutul spate nou conceput marchează partea spate. Evacuările sunt poziţionate mult spre lateral pentru a sublinia lăţimea automobilului. În centru, scutul de protecţie finisat în argintiu mat accentuează robusteţea acestui Sports Activity Vehicle.

Deasupra barei de protecţie, spatele modelului BMW X5 este divizat de linii orizontale paralele. Rezultatul este o accentuare a lăţimii, ceea ce evidenţiază particularităţile de putere ale automobilului. Stopurile redesenate, de forma literei L, fiecare cu două grupuri LED iluminate omogen, marchează designul părţii spate pe timp de noapte.

Noi culori îmbunătăţesc impactul vizual. Culorile metalizate Deep Sea Blue, Platinum Grey şi Sparkling Bronze sunt acum disponibile la noul BMW X5.

Interior: ambianţă elegantă, poziţie înaltă a scaunelor, o nouă generaţie a sistemului de control iDrive în dotarea standard.
Interiorul de la BMW X5 este caracterizat de un nivel generos de spaţiu şi de un design modern, sofisticat.

Scaunele confortabile, materialele de calitate şi combinaţia cromatică exactă accentuează caracterul premium al acestui model Sports Activity Vehicle modern. Acum, echiparea opţională cu piele Nevada este disponibilă în nuanţe Cinnamon Brown şi Oyster. Opţiunile pentru interior au fost completate acum de o bandă de culoare Satin Silver mat.

În plus, poziţia ridicată a scaunelor în combinaţie cu consola centrală, înclinată înspre conducător, contribuie la experienţa caracteristică a călătoriei şi permite o vizibilitate optimă a instrumentelor în fiecare situaţie din trafic, transmiţând astfel impresia unui control absolut asupra automobilului. Poziţionate ideal din punct de vedere ergonomic, elementele de control şi compartimentele spaţioase de stocare sporesc suplimentar funcţionalitatea avansată a modelului BMW X5.

Standard, noul BMW X5 este echipat cu cea mai nouă generaţie a sistemului de control iDrive, al cărui afişaj de control de 6,5 inch (sau 8,8 inch când este comandat în combinaţie cu sistemul de navigaţie Professional) este integrat armonios în panoul de bord şi este poziţionat ideal pentru conducător. Computerul de bord şi sistemul audio, precum şi funcţiile de navigaţie şi de comunicare sunt activate prin oscilarea, răsucirea sau apăsarea controlerului iDrive care este localizat în mijlocul consolei centrale. Butoanele de selecţie directă permit o schimbare rapidă între CD, radio, telefon şi funcţiile de navigaţie. Varietatea butoanelor de selecţie directă este completată de trei butoane de comandă "MENU", "BACK" şi "OPTION". În plus, opt butoane "favorite" – localizate pe consola centrală – pot fi utilizate pentru a salva sau a selecta posturi radio, numere de telefon şi destinaţii de călătorie sau alte detalii de meniu accesibile prin intermediul iDrive.

Pe lângă o unitate de stocare cu hard disc pentru hărţile digitale şi colecţia personală de muzică, sistemul de navigaţie Professional cuprinde şi control multimod al funcţiilor, prin comandă vocală sau prin controller. Conducătorul poate alege între cele două forme de comandă, chiar şi atunci efectuează o anumită operaţiune, accesul vocal sau prin controller rămânând activ în acelaşi timp pentru uz simultan.

Nivel ridicat de versatilitate la interior, al treilea rând opţional de scaune.
BMW X5 oferă o plăcerea a condusului pe cele mai diverse suprafeţe. Posibilităţile multiple de utilizare includ şi un nivel ridicat de versatilitate la interior. Cel trei scaune din spate oferă un spaţiu generos la nivelul picioarelor şi al şezutului şi garantează un nivel remarcabil de confort chiar şi în călătoriile lungi. Compartimentul de bagaje oferă o capacitate de stocare de 620 litri. Dacă este necesar un spaţiu mai mare, spătarul scaunelor spate – împărţit 40:60 – poate fi rabatat parţial sau total. Această funcţie furnizează o zonă de încărcare complet plană şi un volum maxim de 1750 litri. Hayonul lat, împărţit orizontal cu elemente ce se deschid în direcţii diferite, facilitează o încărcare convenabilă. Secţiunea inferioară poate fi utilizată ca platformă şi poate suporta o sarcină de 250 kilograme.

Al treilea rând de scaune este disponibil opţional. Aceste două scaune sunt furnizate cu tetiere şi centuri de siguranţă automate, cu prindere în trei puncte. Scaunele pot fi escamotate individual în podeaua automobilului. Chiar şi atunci când scaunele sunt utilizate, noul BMW X5 dispune de un compartiment de bagaje cu un volum de 200 litri.

O nouă gamă de motoare: toate versiunile pe benzină şi cele diesel dispun de turbocompresor şi injecţie directă.
O gamă de motoare complet revizuită asigură că BMW X5 va continua să-şi confirme poziţia de lider în segmentul premium. Varietatea de motoare pe benzină cuprinde acum un propulsor V8 şi o versiune cu şase cilindri dispuşi în linie, ambele dispunând de tehnologia BMW TwinPower Turbo şi injecţie directă. În plus, cele două variante ale noii generaţii de motoare BMW diesel cu şase cilindri dispuşi în linie sunt şi ele disponibile. Ambele propulsoare cu bloc motor integral din aluminiu au turbocompresor şi utilizează cea mai nouă tehnologie a injecţiei directe common rail.

Toate motoare disponibile pentru BMW X5 stabilesc standarde în ceea ce priveşte puterea dezvoltată şi eficienţa în respectivele clase de motorizare. Acestea îndeplinesc standardele de emisii EU5 în Europa şi ULEV II în SUA. Toate beneficiază de taxă de înmatriculare zero pentru România.

Puterea de tracţiune a fiecărui motor este transferată prin intermediul unei transmisii automate cu opt trepte – în echipare standard -, a cărei eficienţă remarcabilă contribuie la reducerea consumului de combustibil şi a nivelului de emisii.

Toate acestea sunt completate de măsurile BMW EfficientDynamics, combinaţie care este adaptată pentru fiecare model în parte. Aceste soluţii tehnologice disponibile standard includ recuperarea energiei frânelor (Brake Energy Regeneration) şi componente auxiliare electrice controlate inteligent (cum ar fi pompa electrică pentru lichid de răcire, pompa electrică pentru lichidul de servodirecţie, pompa de ulei cu program de control şi compresorul pentru aer condiţionat ce poate fi decuplat). În plus, măsurile cuprind tehnologia construcţiei uşoare, pneurile cu rezistenţă redusă la ruliu şi aerodinamică optimizată şi control activ al flapsurilor grilei radiatorului. Ca rezultat al inovaţiilor vaste în tehnologia transmisiei şi al implementării constante a strategiei BMW EfficientDynamics, toate versiunile noului BMW X5 oferă un raport între performanţe şi consumul de combustibil fară rival în acest segment de piaţă.

Motoare pe benzină: putere semnificativ sporită datorită BMW TwinPower Turbo.
Graţie motorului V8 echipat cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection, puterea noului BMW X5 xDrive50i a crescut cu 39 kW comparativ cu modelul anterior. Propulsorul unic de 4,4 litri, ale cărui turbocompresoare sunt amplasate în secţiunea V a celor două rânduri de cilindri, dezvoltă o putere de 300 kW/407 CP pe o plajă de turaţii cuprinsă între 5.500 şi 6.400 rpm. Cuplul maxim de 600 Nm este atins între 1.750 şi 4.500 rpm. Motorul V8, deosebit de spontan, oferă performanţe sportive remarcabile şi, în acelaşi timp, este cel mai eficient propulsor de acest gen din lume. BMW X5 xDrive50i accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde, atingând o viteză maximă de 250 km/h. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 12,5 litri/100 km. Nivelul emisiilor CO2 este de 292 g/km.

Şi cea de-a doua variantă de motor pe benzină de la noul BMW X5 este caracterizată de performanţe semnificativ îmbunătăţite şi de o eficienţă impresionantă. BMW X5 xDrive35i propune primul motor cu şase cilindri dispuşi în linie care combină tehnologia BMW TwinPower Turbo, injecţie directă pe benzină (High Precision Injection) şi controlul variabil al supapelor VALVETRONIC.

Sistemul de supraalimentare Twinscroll (prin care turbina de gaze este alimentată separat de la fiecare set de trei cilindri) şi sistemul VALVETRONIC asigură un răspuns fără precedent. Cu o putere de 225 kW/306 CP la o turaţie de 5.800 rpm, motorul depăşeşte cu 25 kW nivelul de putere al predecesorului său. Cuplul maxim de 400 Nm este disponibil între 1.200 şi 5.000 rpm. Noul BMW X5 xDrive35i sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, iar viteza maximă este de 235 km/h. Puterea semnificativ sporită este combinată cu un consum mediu de combustibil redus la 10,1 litri/100 km în ciclul de testare EU şi un nivel al emisiilor CO2 de 236 g/km.

Noua generaţie de motoare diesel.
Propulsoarele diesel disponibile la noul BMW X5 derivă din noua generaţie de motoare. Construcţia integral din aluminiu, cea mai recentă tehnologie a injecţiei directe common rail cu piezoinjectoare şi turbocompresor oferă motorului de trei litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, o putere impresionantă, un rafinament remarcabil al funcţionării şi o eficienţă inegalabilă. O reducere suplimentară a masei comparativ cu generaţia anterioară de motorizări sporeşte agilitatea variantelor de motorizare diesel care sunt disponibile pentru BMW X5.

Peste toate acestea, noul BMW X5 xDrive40d este caracterizat de calităţi excepţionale privind performanţele. Datorită tehnologiei BMW TwinPower Turbo şi injecţiei directe common rail, motorul, care a fost prezentat în premieră la limuzina de lux BMW 740d, furnizează o putere maximă de 225 kW/306 CP la 4.400 rpm şi un cuplu maxim de 600 Nm disponibil pe un interval de turaţii cuprins între 1.500 şi 2.500 rpm. Cuplul de 450 Nm este atins încă de la o turaţie a motorului de 1.000 rpm. Peste 90% din puterea maximă este disponibilă într-o plajă a turaţiilor cuprinsă între 3.500 şi 5.000 rpm. Noul diesel are o turaţie maximă de 5.600 rpm.

Tehnologia de supraalimentare foloseşte technologia Variable Twin Turbo, cu două turbine de dimensiuni diferite. Aceasta înseamnă că iniţial, imediat după turaţia de relanti, o turbină mică este activată, iar cea mare este pusă în funcţiune la turaţii mai mari, pentru un surplus de putere. Raspunsul excelent al motorului permite modelului BMW X5 xDrive40d să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde. Viteza maximă este de 236 km/h. Aceasta se datorează şi tehnologiei Common Rail de generaţia a 3-a, care operează la o presiune maximă de 2.000 bar şi garantează o furnizare deosebit de precisă a combustibilului. BMW X5 xDrive40d are un consum mediu de 7,5 litri/100 km în ciclul de testare EU şi un nivel al emisiilor CO2 de 198 g/km.

Cea de-a doua variantă de motorizare diesel este cea a noului BMW X5 xDrive30d. Propulsorul cu şase cilindri dispuşi în linie este supraalimentat cu geometrie variabilă a turbinei şi injecţie directă common rail ce operează la o presiune maximă de 1.800 bar. Motorul generează o putere maximă de 180 kW/245 CP la 4.000 rpm, un cuplu maxim de 540 Nm între 1.750 şi 3.000 rpm. Noul BMW X5 xDrive30d accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 222 km/h. În ciuda unui plus de 7 kW faţă de predecesorul său, consumul mediu al automobilului în ciclul de testare EU este acum de 7,4 litri/100 km, cu 10% mai puţin. Noul BMW X5 xDrive30d atinge un nivel al emisiilor CO2 de 195 g/km.

Dotare standard: transmisie automată cu opt trepte, cu dinamică a schimbării optimizată şi eficienţă de neegalat.
Toate noile variante BMW X5 sunt echipate standard cu o transmisie automată cu opt trepte. Noua cutie de viteze combină confort al schimbării, caracteristici sportive şi eficienţă nemaiîntâlnite. Aceasta contribuie şi mai mult la reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor decât transmisia automată cu şase trepte disponibilă la precedentele modele BMW X5. Noua cutie de viteze automată este caracterizată de o configuraţie inovatoare a angrenajului care asigură pastrarea dimensiunilor, masei şi eficienţei sistemului cu toate că numărul de rapoarte a fost crescut de la şase la opt.

Tehnologie inteligentă de tracţiune integrală BMW xDrive: răspuns rapid şi precis pentru dinamică îmbunătăţită şi tracţiune optimizată.
Transmisia integrală permanentă cu distribuţie variabilă controlată electronic între puntea faţă oferă noului BMW X5 o tracţiune superioară în regim off-road şi o dinamică excelentă pe şosea. Tehnologia BMW xDrive a fost prezentată iniţial la prima generaţie BMW X5 şi a fost revizuită constant de atunci. Acesta este un sistem inteligent de tracţiune integrală care utilizează o cutie de transfer cu un ambreiaj multidisc controlat electronic pentru a furniza constant putere, în funcţie de cerinţe, către puntea care are cea mai bună aderenţă la suprafaţa drumului. xDrive sporeşte stabilitatea la abordarea virajelor la viteze mari, anticipând orice tendinţă de supravirare sau subvirare şi reacţionând la aceste forţe în mod efectiv.

În situaţii normale de condus, BMW xDrive distribuie forţa de tracţiune între puntea faţă şi cea spate într-un raport 40:60. Senzorii măsoară constant patinarea roţilor. Într-o fracţiune de secundă, sistmul este capabil să varieze raportul de distribuţie a puterii. Spre deosebire de alte sisteme de tracţiune integrală, BMW xDrive, controlat electronic, reacţionează anticipat înainte ca roata să înceapă să patineze.

De aceea, automobilul este stabilizat înainte ca persoana de la volan să observe nevoia de a interveni. Datorită acestei configuraţii de bază – nouă şi interpretată mai neutru -, BMW xDrive prezent la noul BMW X5 contribuie şi mai semnificativ la creşterea dinamicii condusului. În virajele cuplul este transferat către puntea spate. După terminarea virajului, sistemul revine la reglajele normale pentru a asigura tracţiunea optimă.

Coordonare precis controlată a sistemelor xDrive şi DSC.
Reglajul rapid şi exact al distribuţiei puterii de tracţiune este garantat de efortul combinat al sistemelor xDrive şi DSC (Dynamic Stability Control / Controlul Dinamic al Stabilităţii) în cadrul Integrated Chassis Management (ICM / Gestiune Integrată a Şasiului). Această combinaţie este completată şi de sistemul revizuit Active Steering (Direcţie Activă), disponibil opţional.

Efectul stabilizator al distribuţiei variabile a puterii reduce necesitatea ca sistemul DSC să intervină. Frânarea selectivă a roţilor şi reducerea puterii motorului nu sunt necesare până când nu este atins un anumit prag. Funcţiile suplimentare ale DSC includ ABS (sistem împotriva blocării frânelor), Automatic Stability Control (ASC / Control Automat al Stabilităţii), un sistem de control al stabilităţii remorcii, Hill Descent Control (HDC / Control al Coborârii în Pantă), Automatic Differential Brake (ADB / Diferenţial Autoblocant), Dynamic Brake Control (DBC / Control Dinamic al Forţei de Frânare) şi Cornering Brake Control (CBC / Control al Frânei în Viraje). În plus, sistemul cuprinde uscarea frânelor în condiţii de umiditate, asistarea la plecarea din rampă, compensarea forţei de frânare, precum şi sistem tempomat standard cu funcţie de frânare. Modul special Dynamic Traction Control (DTC / Control Dinamic al Tracţiunii) ridică pragul de intervenţie al DSC, facilitând astfel un stil de condus excepţional de sportiv şi activ, precum şi demarajul din zăpadă adâmcă sau nisip fin cu patinaj controlat al roţilor.

De asemenea, BMW X5 este echipat cu frână de parcare care utilizează atât o funcţie electromecanică, precum şi una hidraulică activate sau dezactivate la apăsarea unui buton. Frâna de parcare este disponibilă ca funcţie Auto Hold ce sporeşte confortul în situaţiile "stop-and-go" din trafic.

Tehnologie superperformantă a suspensiei şi direcţie cu funcţie Servotronic standard. Opţional, Active Steering.
Tehnologia suspensiei utilizată la noul BMW X5 este condiţia obligatorie ideală pentru o plăcere supremă a condusului pe şosea. Suspensia dispune de dublu braţ la puntea faţă şi de ansamblu integral la cea spate. Disponibilă suplimentar la puntea spate, suspensia pneumatică ce include reglarea automată a gărzii la sol pentru caracteristici de condus nealterate în orice moment, indiferent de sarcina transportată.

Servodirecţia dispune în dotarea standard de funcţia Servotronic pentru modificarea forţei de asistare a direcţiei în funcţie de viteză. În plus, sistemul Active Steering (Direcţie Activă) este disponibil opţional. Aceasta variază rata de multiplicare a direcţiei în raport cu viteza. De aceea, o mişcare mai mică a volanului şi un efort redus sunt necesare la parcare, în timp ce, la viteze ridicate se asigură un raspuns mai precis al direcţiei pentru mai mult control.

Stabilitate optimă cu Adaptive Drive.
O combinaţie a stabilizării active a ruliului caroseriei şi a controlului variabil al amortizării încorporat în sistemul Adaptive Drive este garanţia unei supremaţii fără egal în segmentul premium. Cu ajutorul senzorilor, Adaptive Drive monitorizează şi calculează permanent datele despre viteză, unghiul de virare, acceleraţia laterală şi cea longitudinală, viteza caroseiri şi a roţilor, precum şi garda la sol. Aceste informaţii sunt utilizate pentru a controla pivoţii barelor antiruliu şi supapele electromagnetice ale amortizoarelor. În acest fel, ruliul caroseriei este redus, iar amortizarea este reglată constant în funcţie de situaţia de condus. Sistemul FlexRay de transmisie rapidă a datelor este utilizat pentru o coordonare rapidă şi sigură.

Sistem de frâne superperformant şi pneuri runflat.
Sistemul de frâne superperformant al modelului BMW X5 garantează o remarcabilă putere de oprire. Noile frâne foarte uşoare, cu discuri de 385 mm la roţile faţă şi ansamblu de aluminiu cu etriere oscilante, atât pentru puntea faţă cât şi cea spate, pentru vârful de gamă BMW X5 xDrive50i, asigură o stabilitate excelentă şi un confort maxim de frânare.

Dotările standard ale noului BMW X5 include jante de 19 ţoli, din aliaj uşor, pentru BMW X5 xDrive50i şi de 18 ţoli, din aliaj, pentru celelalte variante. Opţional, gama de jante din aliaj uşor pentru noul BMW X5 este completată de trei variante cu design al spiţelor de forma literei Y şi dimensiuni de 19, respectiv 20 de ţoli. Pneurile runflat, de asemenea în dotare standard, permit conducătorului să-şi continue călătoria şi să ajungă la destinaţie chiar şi în cazul pierderii totale a presiunii. În funcţie de condiţiile de sarcină, este posibil să se ruleze pe o distanţă cuprinsă între 50 şi 250 kilometri.

Structură rigidă a caroseriei, protecţie extinsă a pasagerilor.

Asemenea tuturor modelelor BMW X, noul BMW X5 are o caroserie extrem de rigidă care – în ciuda gradului ridicat de rigiditate torsională – are o masă optimă prin folosirea de materiale ultrauşoare. În beneficiul siguranţei pasive, forţele ce acţionează asupra automobilului în timpul unui accident sunt transferate, prin intermediul şasiului şi a suportului motorului, de-a lungul traseelor de sarcină, păstrându-le departe de celula stabilă a pasagerilor.

Pe lângă airbagurile frontale şi cele pentru şold/torace, interiorul noului BMW X5 dispune, în echiparea standard, de airbaguri-cortină laterale pentru cap. De asemenea, automobilul are centuri de siguranţă pretensionate cu prindere în trei puncte pentru toate locurile, limitatoare de forţă pentru centuri şi tetiere active în caz de accident pentru locurile faţă, precum şi sistem ISOFIX de prindere a scaunului de copil la al doilea rând de scaune. Sistemele de protecţie a pasagerilor sunt controlate electronic la nivel central. În cazul unei răsturnări, senzorii asigură activarea airbagurilor-cortină şi pretensionarea centurilor.

Unic într-un mediu competitiv: noul sistem BMW ConnectedDrive de asistare a conducătorului.
Ca parte a BMW ConnectedDrive, noul BMW X5 oferă o multitudine de sisteme unice de asistare a conducătorului şi de servicii pentru optimizarea confortului şi a siguranţei.

Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţia Stop & Go este disponibil ca alternativă la sistemul tempomat standard cu funcţie de frânare. În plus, cuprinde Automatic Distance Control (Control Automat al Distanţei), care permite o călătorie relaxată pe autostradă sau în trafic aglomerat, asigurând şi că distanţa selectată faţă de automobilul din faţă este menţinută în traficul "stop-and-go" la viteză redusă. Dacă distanţa aleasă faţă de predecesor nu este menţinută, sistemul realizează, în mod automat, ajustările necesare prin intervenţia asupra sistemului de control al automobilului şi prin creşterea presiunii de frânare. Dacă este necesar, automobilul poate fi încetinit în siguranţă până la oprirea completă. După o scurtă staţionare, sistemul repune automat maşina în mişcare. Dacă aceasta se opreşte pentru un interval mai lung decât cel dorit, conducătorul poate reporni automobilul fie prin apăsarea unui buton, fie prin acţionarea acceleratorului.

Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea sensului), disponibil şi la BMW X5, este capabil să identifice parăsirea neintenţionată a benzii de rulare la o viteză de cel puţin 70 km/h. Sistemul constă dintr-o cameră video, care este instalată pe parbriz – în vecinătatea oglinzii retrovizoare -, o unitate de control pentru sincronizarea datelor şi un emiţător de impulsuri care activează o vibraţie uşoară în volan. Camera depistează marcajele de pe cel puţin o bandă. Unitatea de control calculează poziţia automobilului în raport cu acele marcaje. Sistemul funcţionează şi în viraje, pe benzile înguste şi în întuneric, imediat ce farurile sunt aprinse.

Mai mult, funcţia Speed Limit Info (info pentru limita de viteză) poate fi utilizată şi în combinaţie cu Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea sensului) şi cu sistemul de navigaţie Professional. Această funcţie oferă conducătorului posibilitatea de a obţine informaţii cu privire la traseul pe care îl parcurge în acel moment. Camera utilizată pentru Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea sensului) monitorizează permanent indicatoarele de pe drum, precum şi semnalele dispuse deasupra autostrăzilor astfel încât sistemul poate informa constant conducătorul despre viteza legală maximă pe tronsonul de drum respectiv.

O altă inovaţie tehnică din gama BMW ConnectedDrive este sistemul Side View (vedere laterală). Acesta cuprinde două camere care sunt integrate în aripile faţă şi permite supervizarea traficului transversal. Imaginile sunt transferate către afişajul de control, ceea ce face posibilă identificarea imediată a partenerilor de trafic din stânga şi din dreapta, mai ales când se rulează printr-o poartă strâmtă sau la ieşirea dintr-o parcare supraetajată.

De asemenea, BMW X5 beneficiază şi de Head-Up Display, cu care informaţiile importante pentru conducător sunt proiectate pe parbriz în câmpul vizual al celui aflat la volan, de High-Beam Assistant (asistare a fazei lungi) şi Adaptive Headlights (faruri adaptive), ce includ lumini pentru viraje strânse, distribuţie variabilă a luminii şi autoreglaj adaptiv. Alte opţiuni de echipare sunt Park Distance Control (controlul distanţei de parcare) şi o cameră video pentru mersul înapoi, inclusiv sistem Surround View (vedere panoramică).

Echipare premium standard, opţiuni exclusive.
Cu o gamă extinsă de echipamente standard, care include, printre altele, control automat al climei, sistem audio cu unitate CD şi conexiune AUX In, volan multifuncţional, scaunel faţă operate electric pentru reglajul pe înălţime şi al spătarului, senzor de ploaie cu control automat integrat al farurilor şi sistem de control iDrive, noul BMW X5 oferă un confort de condus şi al călătoriei specific segmentului premium. Particularităţile de confort subliniază şi caracterul exclusiv şi calitatea deosebită a acestui Sports Activity Vehicle. Pe lângă sistemul de navigaţie Professional, magazie CD şi interfaţă audio USB, echipamentele disponibile includ sistem entertainment pentru locurile din spate şi funcţie TV pentru receptarea posturilor de televiziune în format analog sau digital.

Mai mult, gama de echipamente include şi control climatic automat pe patru zone, ventilaţie activă a scaunelor faţă, volan încălzit, acoperiş panoramic din sticlă, hayon operat electric şi funcţia de închidere automată a tuturor uşilor. Sistemul opţional de tractare pentru noul BMW X5 poate fi echipat cu un cap pivotant electric. Sarcina maximă de tracţiune pentru noul BMW X5 este de 3.500 kilograme.

Bucuresti, 08.02.2010
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *