Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Organizatia World Vision Romania lanseaza campania de comunicare

pentru programul „Vreau in clasa a noua”

In luna martie, World Vision Romania lanseaza programul „Vreau in clasa a noua” care va fi sustinut de o ampla campanie de promovare bazata pe un mix intre ATL, direct mailing, marketing online si relatii publice. Campania este realizata si implementata de grupul de comunicare Leo Burnett, cu agentia specifica fiecarui domeniu: Leo Burnett – publicitate, THE PRACTICE – relatii publice, iLeo – marketing interactiv si Starcom MediaVest Group – media si marketing direct.
„Vreau in clasa a noua” se adreseaza fiecarei persoane din tara noastra care poate sprijini un copil sarac de la sat sa urmeze un liceu la oras. Obiectivul pentru 2008 este gasirea de donatori persoane fizice care sa se implice in sprijinirea a 1.000 de copii defavorizati din mediul rural. Pana in 2010, 4.000 de copii vor fi inclusi in program si vor beneficia de sprijin material pentru a merge la liceu.

Primul pas al campaniei a fost lansarea programului in cadrul unei conferinte de presa organizata intr-un spatiu neconventional: o sala de clasa a liceului Gheorge Lazar din Bucuresti. „Multi dintre noi am terminat demult liceul. Perioada liceului nu a reprezentat decat un lucru de la sine inteles, o etapa fireasca in viata noastra, o escala necesara pentru a ajunge apoi la alte studii, mai inalte. Dar astazi, pentru foarte multi copii de la sate, mersul la liceu este doar un vis. Ne-am gandit ca este important sa ne aducem aminte de acest lucru si, stand cuminti in banci, ca odinioara, sa aflam cum ne putem cu totii implica in aceasta problema sociala.” a declarat Madalina Nastase, Consultant la THE PRACTICE.

Instrumentul de baza al campaniei este reprezentat de platforma online a programului – www.worldvision.ro. Site-ul contine informatii complete despre program si ofera  potentialului donator posibilitatea de a alege exact copilul pe care doreste sa il sustina la scoala. Tot de pe site putem afla si un alt element important de inovatie al programului: in masura in care donatorul agreeaza acest lucru, intre el si copilul sprijinit se poate stabili o adevarata relatie, prin corespondenta sau chiar vizite. Copilul va fi recunoscator, iar donatorul va putea urmari roadele investitiei sale in copilul respectiv.

Campania este promovata si printr-un spot TV ce are ca nucleu saracia, care ii condamna pe copiii de la tara la munca agricola. “Am gandit spotul TV ca fiind povestea unui copil care munceste in gospodarie de dimineata pana seara, asemenea unui adult si care, odata ajuns acasa face un AMR invers – el contorizeaza zilele care au trecut de cand nu a mai reusit sa ajunga la scoala din cauza lipsurilor materiale. E o campanie sociala cu un mesaj cutremurator, care isi va gasi cu siguranta loc pe posturile nationale de televiziune fara a avea nevoie de bugete de media.” povesteste echipa de la Leo Burnett. 

Actiunea de marketing direct consta in trimiterea unui numar de peste 17.000 de scrisori catre potentiali donatori din intreaga tara. Scrisorile sunt scrise de copiii dornici sa invete, dar fara sanse sa mai poata urma liceul.

„Am simtit nevoia sa tragem un semnal de alarma, mai puternic decat cele de pana acum, asupra situatiei saraciei si ratei crescute a abandonului scolar din Romania. Tocmai de aceea, am considerat necesar ca, odata cu lansarea acestui program, sa demaram si o adevarata campanie de promovare, care sa poata genera schimbari mai mari decat au reusit-o poate alte programe ale noastre.” a declarat Violeta Moisa, Director Marketing World Vision Romania.

Echipa care a lucrat la aceasta campanie este formata din: Violeta Moisa – Director Marketing si Adela Simionescu – Marketing Manager din partea World Vision Romania si Mihai Ene – Copywriter; Emil Comsa – Art Director; Emilian Arsenoaie – Creative Director; Laura Georgescu Baron – A/V Producer; Andrei Balan – Strategic Planner; Claudia Revent – Brand Communication Manager ; Oana Niculescu – Brand Communication Director ; Ilinca Balas Ionescu – Starcom Direct; Roxana Buha – Starcom MediaVest; Mugur Patrascu – iLeo; Cosmin Nastasa – iLeo si Madalina Nastase – THE PRACTICE din partea grupului de comunicare Leo Burnett.

 Bucuresti, 12.03.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *